EK lanserar vattenblock för Radeon R9 290X

Permalänk
Melding Plague

EK lanserar vattenblock för Radeon R9 290X

Inför lanseringen av Radeon R9 290X presenterar EK Water Blocks ett nytt vattenblock för det kommande flaggskeppet Hawaii.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Haha verkar som att andra tillverkare blir så trötta av att vänta länge så dem ger ut tillbehör tidigare än grafikkortet xD

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Ja, det är nästan lite komiskt. Men borde samtidigt ge en hint om att "nu är det riktigt nära". Bara att hoppas på att det släpps på fredag så man hinner få det innan man ska på lan nästa vecka

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Medlem

Inet har ju fått hem de, men slutgiltiga priset finns inte ute än.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Vore jag en vattenkylarmänniska, och om den utstickande slanganslutningsdelen fick plats i ett Ncase M1 (vilket det kanske gör, osäker), så köpte jag mig en utan att blinka. Dyrt som attan, visserligen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Men släpp kortet någon gång så man kan få köpa det!
Jädrans va mycket snack det ska vara. Funderar på att köpa ett nVidia-kort i ren protest!

Men såg trevligt ur iaf

Permalänk

"men leveranserna dröjer till den 25 oktober för att klaffa in med lanseringen av Radeon R9 290X"

Är det ett sett att gå runt NDA och berätta att R9 290X testen kommer på fredag morgon.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Jävligt bra av AMD, 3 dagar kvar för lansering och inte ett smack om NDA, priser och spec för enskild brand. Katastroft redan från start och vem annars skulle göra det om de inte är AMD liksom.

Ett företag som aldrig lär sig av sina misstag. Inga förbättringar här inte

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Luxor ABC80:

"men leveranserna dröjer till den 25 oktober för att klaffa in med lanseringen av Radeon R9 290X"

Är det ett sett att gå runt NDA och berätta att R9 290X testen kommer på fredag morgon.

Skulle man ju lugnt kunna säga ja.

25 OKTOBER 00:01: CONFIRMED.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Avar:

Jävligt bra av AMD, 3 dagar kvar för lansering och inte ett smack om NDA, priser och spec för enskild brand. Katastroft redan från start och vem annars skulle göra det om de inte är AMD liksom.

Ett företag som aldrig lär sig av sina misstag. Inga förbättringar här inte

Jag håller med dig. Förstår inte alls hur dom tänker här. Är man sugen på att köpa ett R9 290X på release så vill man ju ha prestanda test osv långt innan, inte samma jävla dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Jag håller med dig. Förstår inte alls hur dom tänker här. Är man sugen på att köpa ett R9 290X på release så vill man ju ha prestanda test osv långt innan, inte samma jävla dag.

Eller.... så kommer recensionen natten till fredag och sedan ruschar man till butiken på morgonen och plockar upp ett kort som tar Titan och kostar 4000kr WOOOOOOOOOOOOOOOOOOT....!

Mina naglar trillade av och nu växer det kondensatorer ur öronen.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Jag håller med dig. Förstår inte alls hur dom tänker här. Är man sugen på att köpa ett R9 290X på release så vill man ju ha prestanda test osv långt innan, inte samma jävla dag.

Verkar onekligen som att AMD dessvärre har riktat sig mot konsumenter som impulshandlar komponenter, känns inte strategiskt korrekt att bara utelämna de vitala uppgifterna som de har gjort denna gång.

Skulle vilja att AMD verkligen tog upp striden mot Nvidia för att det är bra för utvecklingen.

Det är alldelles för mycket hysh-hysh runt denna release, är AMD rädda för att Nvidia ska kontra innan AMDs kort är ute i handeln?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Curemylife:

Eller.... så kommer recensionen natten till fredag och sedan ruschar man till butiken på morgonen och plockar upp ett kort som tar Titan och kostar 4000kr WOOOOOOOOOOOOOOOOOOT....!

Mina naglar trillade av och nu växer det kondensatorer ur öronen.

Kostar det 4k köper "jag" 3

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv

...men leveranserna dröjer till den 25 oktober för att klaffa med lanseringen av Radeon R9 290X.

Tack Jacob för informationen, jag visste jag kunde lita på dig, att du är på vår sida, hoppas nu bara att du får vara med i fredagspanelen på fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Kostar det 4k köper "jag" 3

Jag plockar nog två, mängdrabatt?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som bryr sig om själva nyheten om vattenblocket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crimsonidol:

Är det någon som bryr sig om själva nyheten om vattenblocket?

Haha, nej det bara bara bygger på alla >läckor< höhöhöhöhöhh.

Nej men det var väl lanseringsdatumet och att det finns ett block till lansering, sånt är trevligt.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av jonasies:

Jag håller med dig. Förstår inte alls hur dom tänker här. Är man sugen på att köpa ett R9 290X på release så vill man ju ha prestanda test osv långt innan, inte samma jävla dag.

Lugn! Det kommer att finnas minst 30 seriösa sajter som har testat kortet på fredag morgon. Du har 2-5 timmar (beror när du går upp) på dig att läsa dem innan butiken öppnar.

Skrivet av Curemylife:

Eller.... så kommer recensionen natten till fredag och sedan ruschar man till butiken på morgonen och plockar upp ett kort som tar Titan och kostar 4000kr WOOOOOOOOOOOOOOOOOOT....!

Mina naglar trillade av och nu växer det kondensatorer ur öronen.

Nja 4000:- är lite optimistiskt. 600$ säger rykten att rek priset skall vara. Räkna med 5000:- Kanske högre med tanke på nyhetens behag.

Skrivet av Azured:

Verkar onekligen som att AMD dessvärre har riktat sig mot konsumenter som impulshandlar komponenter, känns inte strategiskt korrekt att bara utelämna de vitala uppgifterna som de har gjort denna gång.

Skulle vilja att AMD verkligen tog upp striden mot Nvidia för att det är bra för utvecklingen.

Det är alldelles för mycket hysh-hysh runt denna release, är AMD rädda för att Nvidia ska kontra innan AMDs kort är ute i handeln?

"Impulshandlar" ? De flesta som kommer att köpa kortet har redan planerat en uppgradering. Speciellt med tanke på BF4 och Frostbite 3. Man har bara väntat tills AMDs svar på GK110 skulle komma. Oavsett om man köper AMD eller Nvidia så kommer man att betala 4500-5000:- för ett bättre kort än som kostade 6000:- ett par månader sedan.

"Hysh-hysh" ? Info om R9 290X har läckt som sil. Hysh-hysh är som när Nvidia släppte 690. Plötsligt dimper en trälåda ner på SweC utan någon vet vad det är. SweC och andra sajter får 3-4 dar på sig innan kortets release. Inte ett ord i förväg.

"Skulle vilja att AMD verkligen tog upp striden" ? AMD släpper ett kort som presterar bättre än GTX780 som är 1000-1500:- billigare. Man sänker priset på Thahiti korten till 2500:- dvs 500-700 billigare än GTX 770.
Jag tycker att AMD har gett sig in i striden med några rejäla rallarsvingar.

*** raderat ***

Onödigt
Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Nja 4000:- är lite optimistiskt. 600$ säger rykten att rek priset skall vara. Räkna med 5000:- Kanske högre med tanke på nyhetens behag.

Hur kunde du inte hajja att mitt inlägg var oseriöst?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Sweet!

Kostar ju en slant men ack så mycket snyggare/effektivare, framförallt ett full cover för referns design som täcker fler vitala komponenter så nu återstår bara att se om det överklockar bra?

Permalänk
Medlem

För att återgå till vattenblocket så måste jag säga att det är synd att EK inte fullt nappade på designen de hade för Titan SE, där plasten täckte hela kretskortets yta. Tycker det är en mycket smakfull design.

http://www.ekwb.com/shop/media/catalog/product/cache/1/image/...

Nåväl, det är ju inte täckt av cirklar iaf.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av xyllian:

För att återgå till vattenblocket så måste jag säga att det är synd att EK inte fullt nappade på designen de hade för Titan SE, där plasten täckte hela kretskortets yta. Tycker det är en mycket smakfull design.

http://www.ekwb.com/shop/media/catalog/product/cache/1/image/...

Nåväl, det är ju inte täckt av cirklar iaf.

Ja, det hade onekligen varit trevligt! Plexi känns som det bästa alternativet, beroende på bygge såklart. Förstår inte varför acetal-versionen täcker mer. Hm. En backplate i nickel hade också varit riktigt häftigt!

Skönt att sånt här släpps samtidigt som grafikkort, det gör mycket för hur jag planerar mina köp i alla fall!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Om vattenblock kommer så här snabbt så borde väl inte partnertillverkarnas kylare inte dröja lång tid?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

AH MEN NÄR FAN SKA VI FÅ SE RECENSIONERNA DÅ?!?!?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Eller.... så kommer recensionen natten till fredag och sedan ruschar man till butiken på morgonen och plockar upp ett kort som tar Titan och kostar 4000kr WOOOOOOOOOOOOOOOOOOT....!

Mina naglar trillade av och nu växer det kondensatorer ur öronen.

Vi vet inget säkert ännu, så ropa inte hej än!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk

vad är det med folk egentligen, lugna ner er. Kortet kommee när det kommer, recensionerna kommer när de kommer. Det hjälper inte att ni gapar er hesa här i forumet. Amd failar inte, de gör precis som planerat, de släpper korten i samband med bf4. Har de sagt något annat så förstår jag att ni skriker fail i varenda tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Kostar det 4k köper "jag" 3

Trevligt för dig!;)
Avundsjuk......nääääää!:)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

Hoppas bara deras block passar till de kort som kommer ut på marknaden...

Det är helt klart två olika PCB'er på dessa bilder, även om grunddesignen verkar vara lik. På EKWB's bilder finns ju gamla CF-kontakterna på plats.

Blir skoj att se vad som är engineering sample och vad som är produktions serie av kort...

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Vore jag en vattenkylarmänniska, och om den utstickande slanganslutningsdelen fick plats i ett Ncase M1 (vilket det kanske gör, osäker), så köpte jag mig en utan att blinka. Dyrt som attan, visserligen.

Vi har alla en vattenkylarmänniska inom oss. Du måste bara sluta ljuga för dig själv, och låta din inre vattenkylarmänniska springa fri!

Permalänk

Bättre de kommer med pris och leveransdatum snart... Sitter ju på nålar ju

Visa signatur

.: AMD FX-9590 :. .: ASUS Crosshair V Formula-Z :. .: Crucial Ballistix Sport 16GB 12800 (2x8GB) :. .: Corsair H100i:. .: Gigabyte R9 290X :. .: Corsair Force GT 240GB :. .: Corsair Force GS 240GB :. .: Antec P280 :.