Permalänk

Max upplösning på ett AMD 5870m

Har funderingar på att införskaffa mig en 27" skärm med 2560x1440. Nu är det så att min bärbara bara har hdmi och vga och för att säkerställa att det kommer fungera frågar jag er!

Läste lite på amds hemsida:

Max resolution: 2560x160012
Integrated DisplayPort output
Max resolution: 2560x160012
Integrated HDMI 1.3 output with Deep Color, xvYCC wide gamut support, and high bit-rate audio
Max resolution: 1920x120012

Vad jag inte riktigt förstår här är att de säger att det finns en intrigerad DisplayPort, vilket innebär? Är det beroende på dator då eller? Sedan står det även att man max kan få 1920x1200 via hdmi, stämmer detta också för isådana fall finns det ingen anledning för mig att köpa denna skämen?!

Tack på förhand!!

Permalänk
Avstängd

Det är inte riktigt så enkelt. HDMI 1.3 ska stöda 1440p men problemen är att de flesta skärmar inte kan ta emot så hög upplösning den vägen och många datorer kan inte skicka ut det heller. Ganska många verkar dock kunna få ut det med en dual link DVI-adapter kopplad till HDMI. Om det gäller just den här datorn kan jag inte svara på dock.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Det är inte riktigt så enkelt. HDMI 1.3 ska stöda 1440p men problemen är att de flesta skärmar inte kan ta emot så hög upplösning den vägen och många datorer kan inte skicka ut det heller. Ganska många verkar dock kunna få ut det med en dual link DVI-adapter kopplad till HDMI. Om det gäller just den här datorn kan jag inte svara på dock.

Så om jag tar och sätter en adapter till hdmi kommer det med stor sannolikhet fungera? Då är det alltså onödigt för mig att köpa en http://www.ebay.co.uk/itm/Achieva-Shimian-QH2700-IPSMS-DP-Thunderbolt-Edge-27-2560x1440-HDMI-LED-Monitor-/130950994656?pt=UK_Computing_ComputerComponents_Monitors&hash=item1e7d499ae0#shpCntId med hdmi för några hundralappar till?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliros:

Så om jag tar och sätter en adapter till hdmi kommer det med stor sannolikhet fungera? Då är det alltså onödigt för mig att köpa en http://www.ebay.co.uk/itm/Achieva-Shimian-QH2700-IPSMS-DP-Thunderbolt-Edge-27-2560x1440-HDMI-LED-Monitor-/130950994656?pt=UK_Computing_ComputerComponents_Monitors&hash=item1e7d499ae0#shpCntId med hdmi för några hundralappar till?

Ja, ganska stor sannolikhet i alla fall. En adapter är ju långt billigare än en ny skärm så det är ju värt ett försök.

Permalänk

Någon som kan tyda detta lite bättre för mig?

A VGA monitor, for example, can be connected to a video source with DVI-I through the use of a passive adapter. Since the analog pins are directly compatible with VGA signaling, passive adapters are simple and cheap to produce, providing a cost-effective solution to support VGA on DVI.