Cooler Master tillkännager den modulära vattenkylaren Glacier 240L

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master tillkännager den modulära vattenkylaren Glacier 240L

Kylningstillverkaren Cooler Master gör gemensam sak med Swiftech i nya Glacier 240L, som är ett slutet vattenkylningssystem med expansionsmöjligheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snacka om en iskall nyhet...

Permalänk
Medlem

Kanske något att införskaffa till min sekundära dator.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem

Är pumpen stark nog för att sätta in ytterliggare en 120 eller 240 rad samt ett gpu-block i loopen, tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Är pumpen stark nog för att sätta in ytterliggare en 120 eller 240 rad samt ett gpu-block i loopen, tro?

Jag hade varit intresserad att bara lägga in ett gpu-block. Hur står sig en 240 rad på CPU+GPU block?

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Inaktiv

Håller med, en GPU-lösning till detta hade varit trevligt.

Borde man inte te.x kunna köra ett Titan med tillhörande vattenblock, till te.x en Corsair 100i man bara har liggandes och skräpar ändå?

Permalänk
Medlem

Funkar det bra är iaf jag intresserad!

Vore nice med mer exakt infon om hur mycket det går att utöka, fler radiatorer, ett gpu block eller både och?

Hade vart trevligt i det kommande mITX bygget

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetblack:

Jag hade varit intresserad att bara lägga in ett gpu-block. Hur står sig en 240 rad på CPU+GPU block?

Beror på vilka CPU och GPU, men om man pratar i prestanda klassen, väldigt dålig idé

Men för entry/mid level gaming klassen typ i3 eller stock i5 + 7850/7870, GTX660 (vilket nog inte finns block till tror jag) och liknade ska väl funka, men blir ju knappast inte bättre temp av det skulle jag tro, men kanske tystare om man är noga med att välja fläktar till radiatorn.

Lägger man till en 240 radiator till blir det OK om pumpen orkar, vilket jag tvivlar på.

Men om man vill ha både GPU + CPU är det inte sådana här delar här man ska kolla på..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Beror på vilka CPU och GPU, men om man pratar i prestanda klassen, väldigt dålig idé

Men för entry/mid level gaming klassen typ i3 eller stock i5 + 7850/7870, GTX660 (vilket nog inte finns block till tror jag) och liknade ska väl funka, men blir ju knappast inte bättre temp av det skulle jag tro, men kanske tystare om man är noga med att välja fläktar till radiatorn.

Lägger man till en 240 radiator till blir det OK om pumpen orkar, vilket jag tvivlar på.

Men om man vill ha både GPU + CPU är det inte sådana här delar här man ska kolla på..

Mjo, 165 liter/timme är inte mycket om man jämför med separata pumpar.

Permalänk
Medlem

Jag som trodde att själva meningen med slutna vattenkylningssystem var att de skulle vara just slutna...
Men kan säkert finnas en marknad för denna också, annars skulle de väl inte lansera den.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Jag som trodde att själva meningen med slutna vattenkylningssystem var att de skulle vara just slutna...
Men kan säkert finnas en marknad för denna också, annars skulle de väl inte lansera den.

Swiftech har ju haft den lösningen ganska länge så marknad finns det ju http://www.coolerkit.se/shop/swiftech-h320-watercooling-3858p... och http://www.coolerkit.se/shop/swiftech-h220-watercooling-3471p...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Det va ju verkligen på tiden! Har hemma moddat min Antec khuler 620 så att jag har kunnat koppla in ett vattenblock till. Körde intel i7 2600k och ett Radeon 5870 med den kombinationen ett tag för några år sedan. Fungerade bra med tanke på att det bara var en 120 radiator. Maxtempen va ca 60 grader om jag minns rätt vid överklockad i7 @ 4,5 GHz och lite tunga program för både GPU och CPU.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Jag som trodde att själva meningen med slutna vattenkylningssystem var att de skulle vara just slutna...
Men kan säkert finnas en marknad för denna också, annars skulle de väl inte lansera den.

Nä jag håller med.
Är man ute efter något simpelt att bara skruva fast så är ju slutet att föredra, men ska man ändå fylla och dra slang kan man ju lika gärna köpa något ur customsortimentet som har lite prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem

Är ju tänkt för typ 2st 240mm rads. Det orkar pumpen. Kolla swiftechs lösning. Har för mig att deras system inte var så mycket vekare än en separat pump.

Dessutom skulle detta vara smidigt eftersom man slipper res och pump som tar en massa plats.

mITX-system med 2st 240 rads 4770k och en fin GPU

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB