Idéer till vad man kan göra med dött grafikkort.

Permalänk
Medlem

Idéer till vad man kan göra med dött grafikkort.

Hej alla sweclockare. Jo, det är så att jag har ett trasigt ASUS DCII HD7970 som bara ligger och skräpar så jag tänkte att man kanske skulle kunna göra något kul med det.

Min första ide va att göra en typ av sprängskiss monter och lägga upp i galleriet här. Nogot i stil med

fast med kretskortets komponenter.

Om någon har några andra idéer eller vill se min ide gord så är det bara att det diskutera här.

Permalänk
Skrivet av swesen:

Hej alla sweclockare. Jo, det är så att jag har ett trasigt ASUS DCII HD7970 som bara ligger och skräpar så jag tänkte att man kanske skulle kunna göra något kul med det.

Min första ide va att göra en typ av sprängskiss monter och lägga upp i galleriet här. Nogot i stil med http://www.legitreviews.com/images/reviews/1839/HD7970_DC2_La...

fast med kretskortets komponenter.

Om någon har några andra idéer eller vill se min ide gord så är det bara att det diskutera här.

är du villig att sälja den ? behöver lite komponenter / strömregulatorer. ska bygga egna nätagg till amatörradiobygge
(lägg in under Bytes/skänkes, på marknad)
citera för svar om du är intresserad, är bagare till yrket så vi kan byta det mot något gott ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

är du villig att sälja den ? behöver lite komponenter / strömregulatorer. ska bygga egna nätagg till amatörradiobygge
(lägg in under Bytes/skänkes, på marknad)
citera för svar om du är intresserad, är bagare till yrket så vi kan byta det mot något gott ?

Inte just 7970 kortet kanske men har ett trasigt ASUS M5A99X EVO, ett trasigt MSI G31TM-P35 och två hela nätagg (AXP 630w och ACE 550w) om du är intresserad av komponenter.

Permalänk
Skrivet av swesen:

Inte just 7970 kortet kanske men har ett trasigt ASUS M5A99X EVO, ett trasigt MSI G31TM-P35 och två hela nätagg (AXP 630w och ACE 550w) om du är intresserad av komponenter.

både nätagg & moderkort kan ja få tag på, just grafikkort har lite annorlunda komponenter som ja är ute efter,

Kylaren & fläktarna funkar nog fortfarande så spara dom, men kretskortet ?? borra hål i den sätt i en väggklocka sätt den på väggen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Ge din trotjänare en värdig begravning i trädgården med pianomusik och ett träkors.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Ge din trotjänare en värdig begravning i trädgården med pianomusik och ett träkors.

Är tyvärr inte troende, så "dust to dust" iden är inte så tilltalande för mig.

Permalänk
Skrivet av JamesBanana:

Ge din trotjänare en värdig begravning i trädgården med pianomusik och ett träkors.

inte så värst miljövänligt gräva ner Bly/tenn i jorden,
ska man ha begravning av elektronik så finns det bara ett val givet val. elektronisk musik möjligtvis dubstep så grannarna klagar.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av swesen:

Är tyvärr inte troende, så "dust to dust" iden är inte så tilltalande för mig.

no problems! ja kan återuppliva det lilla ''liket'' ska vi göra om det till en tessla coil ? skulle nog kunna ta skrotet iallafall. har du nåt ärende mot märsta/stockholm ?? eller kan man hämta och när?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Få loss GPU från kretskortet, borra ett hål och ha i nyckelringen.
Eller sätt upp det nakna kortet på väggen.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Eller sätt upp det nakna kortet på väggen.

This.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Vad är dert som har hänt med den?, om det är trasiga kondensatorer så är det bara att löda loss dom och byta ut, trasiga lödningar så kan du baka det, annars lossa på gpu'n och rama in den i en liten ram och gör en klocka av den.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Kräva ett nytt på garantin?

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Kan du inte använda garantin för att få ett nytt kort?

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Slänga det eller försöka få ett nytt genom garanti.

Permalänk
Medlem

hitta på nåt kul med mitt sönder överklockade söndersmälta 4890xfx kort. det är inte gpu och fläkt längre utan i ett stycke hehe.

trokänare i många år.