Chassi till crossfire (ej referenskort) + h100i

Permalänk
Medlem

Chassi till crossfire (ej referenskort) + h100i

Hej Sweclockare! Är på jakt efter ett nytt chassi och har lite beslutsångest om vad man ska välja.

Eftersom jag kör med crossfire 7970 Gigabyte windforce 3 (ej referenskort) så blir ju det översta kortet på tok för varmt när man ska utnyttja det till fullo. Högsta jag har sett är 90° efter en längre tid.
Jag stängde av spelet omgående!

Har lite funderingar om NZXT Phantom 630 http://www.inet.se/produkt/6911354/nzxt-phantom-630-svart

Är det nån som har erfarenhet av detta? eller nått bra tips på ett annat chassi. Helst inom 2000SEK
Vill helst inte ha nått som är högre än 650mm och djupare än 600mm

tacksam för svar

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4770k @ 4,5ghz, msi z87-gd65 gaming, msi gtx 770 twin frozr oc 4gb gaming x2, corsair vengance 1600mhz 16gb, samsung 840 120 gb, 1tb western digital, corsair 1050 hx,

Permalänk
Medlem

okej, 750D låter intressant

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4770k @ 4,5ghz, msi z87-gd65 gaming, msi gtx 770 twin frozr oc 4gb gaming x2, corsair vengance 1600mhz 16gb, samsung 840 120 gb, 1tb western digital, corsair 1050 hx,

Permalänk
Medlem
Skrivet av hexcail:

yepp, tittade precis igenom den, verkar vara grymt imponerande! mest rädd att mina kort vipsar runt varmluften ändå. Men lutar åt ett 750D.

Tack

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

ingen annan som har ett förslag?

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

bump! ingen annan som har ett förslag?

Skulle rekomendera något som har möjlighet att montera fläktar antingen i sidan av chassit eller bakom korten, exempel Antec P280 som har valmöjligheten att montera extra fläktar på hd ramen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ett 750D och du är set =D, kommer göra susen för dig, bara ha bra fläktar som flåsar tyst och mycket så kommer du få ner dina temps.

men du skulle lika gärna kunna skaffa vilket Chassi model lite större du vill som har Bra setup med Fläktar så du får ett bra flöde genom chassit.

som tex:

http://www.inet.se/produkt/6911362/corsair-vengeance-c70-gunm...

http://www.inet.se/produkt/6911429/corsair-carbide-air-540-cu...

http://www.inet.se/produkt/6900699/corsair-graphite-600tm-sva...

http://www.inet.se/produkt/6911671/nzxt-switch-810-mattsvart

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Du väljer ju själv, men 90 grader är inte farligt.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enRödjävel:

ett 750D och du är set =D, kommer göra susen för dig, bara ha bra fläktar som flåsar tyst och mycket så kommer du få ner dina temps.

men du skulle lika gärna kunna skaffa vilket Chassi model lite större du vill som har Bra setup med Fläktar så du får ett bra flöde genom chassit.

som tex:

http://www.inet.se/produkt/6911362/corsair-vengeance-c70-gunm...

http://www.inet.se/produkt/6911429/corsair-carbide-air-540-cu...

http://www.inet.se/produkt/6900699/corsair-graphite-600tm-sva...

http://www.inet.se/produkt/6911671/nzxt-switch-810-mattsvart

Skrivet av stoltz:

Skulle rekomendera något som har möjlighet att montera fläktar antingen i sidan av chassit eller bakom korten, exempel Antec P280 som har valmöjligheten att montera extra fläktar på hd ramen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för era svar och härliga tips blir att titta runt lite på alla dessa godingar efter jobbet. Men 750D låter mest intressant i mina öron, dock saknas de ju sidofläkt. Är det nån som vet ifall de går att plocka bort plexiglaset? Då jag råkar har ett jobb med renvattenmaskiner som skär i just detta material. Om man nu skulle vilja eftermontera fläktar där.

Skrivet av Zizoor:

Du väljer ju själv, men 90 grader är inte farligt.

Inte? har läst här på nått forum där folk pratar om att efter 92° på 7970 så är det inom "riskzon" ?

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

Tack för era svar och härliga tips blir att titta runt lite på alla dessa godingar efter jobbet. Men 750D låter mest intressant i mina öron, dock saknas de ju sidofläkt. Är det nån som vet ifall de går att plocka bort plexiglaset? Då jag råkar har ett jobb med renvattenmaskiner som skär i just detta material. Om man nu skulle vilja eftermontera fläktar där.

Inte? har läst här på nått forum där folk pratar om att efter 92° på 7970 så är det inom "riskzon" ?

ifall inte bara glaset går bort kan du ta lös hela sidan har dock läst att det finns risk för att få försämrad kyleffekt/luftflöde om man lägger dit en fläkt som ej är menad

Visa signatur

4770k @ 4,5ghz, msi z87-gd65 gaming, msi gtx 770 twin frozr oc 4gb gaming x2, corsair vengance 1600mhz 16gb, samsung 840 120 gb, 1tb western digital, corsair 1050 hx,

Permalänk

Kör själv med ett 650D och två grafikkort, det översta är ett kfa2 oc version, ej ref då. har ett ref under samt en 200mm originalfläkt i fronten samt toppen, har också en H70 i baken så för ut luft och mina kort blir inte alls varma, lite överklockade och ligger runt 74 grader man ska dock inte prata om ljudnivån

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ett p280 fungerar mycket bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Kör själv med ett 650D och två grafikkort, det översta är ett kfa2 oc version, ej ref då. har ett ref under samt en 200mm originalfläkt i fronten samt toppen, har också en H70 i baken så för ut luft och mina kort blir inte alls varma, lite överklockade och ligger runt 74 grader man ska dock inte prata om ljudnivån

låter fint haha är det ett jetplan?

Skrivet av DooL3Y:

Jag sitter på ett p280 fungerar mycket bra!

Alright har dock beställt mig ett 750D nu och lite extra fläktar. Återkommer med lite bilder och temps ifall det är någon som är intresserad?

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Skrivet av hexcail:

ifall inte bara glaset går bort kan du ta lös hela sidan har dock läst att det finns risk för att få försämrad kyleffekt/luftflöde om man lägger dit en fläkt som ej är menad

tack för tipset!

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

något jag glömt göra som är intressant är att ta temp INNAN du monterar in alla dina fläktar, hade vart kul att se skillnad mellan ett crossfire system med dåligt/bra luftflöde!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooL3Y:

något jag glömt göra som är intressant är att ta temp INNAN du monterar in alla dina fläktar, hade vart kul att se skillnad mellan ett crossfire system med dåligt/bra luftflöde!

Detta ska absolut göras!

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

mitt översta kort närmar sig 75-80c efter en stund i BF3, Detta med 2 120mm in och 3st120mm ut + fläckten vid HDvagga
som någon sa innan så har p280 en fläkt för crossfire på hd vaggorna
hade inte denna funits hade nog tempen ökat några grader
nu har du ju redan köpt ett annat, men vad jag menar är att det krävs nån extra fläckt antingen i sidan eller hdvaggan för att få riktigt fina temps

Detta är ett Windforce 3 och en xfx kylare (jag vet att det ser hämskt ut men fick ena kortet billigt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooL3Y:

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2013/06/20/Img_1189....

mitt översta kort närmar sig 75-80c efter en stund i BF3, Detta med 2 120mm in och 3st120mm ut + fläckten vid HDvagga
som någon sa innan så har p280 en fläkt för crossfire på hd vaggorna
hade inte denna funits hade nog tempen ökat några grader
nu har du ju redan köpt ett annat, men vad jag menar är att det krävs nån extra fläckt antingen i sidan eller hdvaggan för att få riktigt fina temps

Detta är ett Windforce 3 och en xfx kylare (jag vet att det ser hämskt ut men fick ena kortet billigt)

Ser väl inte så farligt ut! Förstår vad ni menar
Hade hoppats på att man hade kunnat göra nått liknande på 750D (då jag diggar designen) men kommer nog ta ett tag. Fick hem det idag med en stor spricka i hela plexiglaset! jätteroligt..

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

funderar skälv på att skaffa ett 650d eller 750d. har 2 st msi gtx 770 oc gaming i en haf 932 och har på den en 140 mm noctua fläkt vid sidan att suga ut luften från grafikkorten. så skulle vara snällt av dig att berätta vad du får för temps. ligger skälv på ca 70-75° på det övre och 65-70° på det undre vid spel

Visa signatur

4770k @ 4,5ghz, msi z87-gd65 gaming, msi gtx 770 twin frozr oc 4gb gaming x2, corsair vengance 1600mhz 16gb, samsung 840 120 gb, 1tb western digital, corsair 1050 hx,

Permalänk
Medlem
Skrivet av hexcail:

funderar skälv på att skaffa ett 650d eller 750d. har 2 st msi gtx 770 oc gaming i en haf 932 och har på den en 140 mm noctua fläkt vid sidan att suga ut luften från grafikkorten. så skulle vara snällt av dig att berätta vad du får för temps. ligger skälv på ca 70-75° på det övre och 65-70° på det undre vid spel

ok jodå ska fixa det så fort jag får ett nytt chassi, eller får tag på inet så man vet ifall de vill ha tillbaka hela lådan eller bara skickar ett nytt fönster

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Skrivet av heeet:

låter fint haha är det ett jetplan?

Alright har dock beställt mig ett 750D nu och lite extra fläktar. Återkommer med lite bilder och temps ifall det är någon som är intresserad?

haha asså nja är inte så farligt faktiskt går ju inte att sova till precis men går att spela med högtalare, dock med lite högre ljud då

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

haha asså nja är inte så farligt faktiskt går ju inte att sova till precis men går att spela med högtalare, dock med lite högre ljud då

Härligt

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Avstängd

Kolla på Corsair Air 540.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Kolla på Corsair Air 540.

Har tittat lite på den, men eftersom jag kör med 5760x1080 så har jag inte världens plats. Annars hade de varit ett bra alternativ

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Hej igen! har gjort lite tester, inga större men det är en liten hint iaf. Har kört nu utan sidopanel, kanske ska tillägga att jag har ett Antec p193, som är hemmamoddat för att h100i ska få plats i toppen. Tempsen blir mycket bättre utan sidan på (inom normala värden) Men då får man slåss med ljudnivån

Nu blir det Corsair 750D bygge, återkommer ikväll med lite tester igen för att se hur tempen blir Men eftersom jag har en spricka i glaset på 750D så kanske det inte är optimalt luftflöde just nu, hoppas på ny sida på måndag

Trevlig helg!

hoppas bilden fungerar

http://img89.imageshack.us/img89/3904/ifdz.png annars.

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

går jävligt varmt det där. vad för hastighet kör fläktarna på? kollat så dom faktist ökar när värmen stiger? 90 grader på benchmark låter som mycket.

Visa signatur

4770k @ 4,5ghz, msi z87-gd65 gaming, msi gtx 770 twin frozr oc 4gb gaming x2, corsair vengance 1600mhz 16gb, samsung 840 120 gb, 1tb western digital, corsair 1050 hx,

Permalänk

Fractal Design Define R4 utan fönster har ju fläkthål för sido fläkt:
http://www.fractal-design.com/home/product/cases/define-serie...

Visa signatur

WORKSTATION (build winter/spring 2017):
Fractal Design C | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000Hz | Intel i7 7700K | ASUS TUF Mark 1 | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair RM750x 750W | MSI GTX 1080 Ti Gaming X | Noctua NH-D15 | 2x120mm Noctua NF-F12 + 2x140mm Noctua NF-A14 + NF-A4x10 FLX 40mm | Soundblaster Z | Dell UltraSharp 30" U3014-A03 | Corsair SP2500 (speakers)

Photo: Panasonic G80 + 14-140mm | Olympus TG-4 | GoPro Hero3+ Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av hexcail:

går jävligt varmt det där. vad för hastighet kör fläktarna på? kollat så dom faktist ökar när värmen stiger? 90 grader på benchmark låter som mycket.

Tänkte faktiskt inte så långt innan jag rev det :/ tog bara en titt på tempen. Men nu är allt installerat i det nya chassit. Med fin kabeldragning om man jämför med det gamla bygget som bara var mer snabbt ihop för att spela, hehe.

Blev riktigt nöjd Förutom den snygga sprickan....

Fattas bara att Sleeva kontakterna nån gång framöver eller om man väljer att vänta tills nästa bygge.

Temps kommer ikv/inatt eller imorgon bitti

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Hej igen! Har gjort en benchmark i Heaven 4.0 och det är en ganska stor skillnad på tempsen.
Värt att notera är att tempsen skiljde sig inte speciellt mycket med eller utan sidopanelen (antec p193 kan också beror på det fina kråkboet jag hade innan)

kylpastan inte har satt sig riktigt än på processorn, DRAM är något mer klockade, men annars tycker jag att de har blivit en solklar förbättring.
Temperaturen på grafikkorten har gått ner med ca 10°

Corsair 750D med riktig kabeldragning gjorde det jag hade hoppats på
Har ni några frågor så säg gärna till, ska försöka svara så gott jag kan.

Tack för hjälpen och alla tips, tack för mig hej

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes