Kommer jag kunna spela Cod ghosts på 1920x1080?

Permalänk

Kommer jag kunna spela Cod ghosts på 1920x1080?

Tja jag har en i3 2120 3,3 ghz och ett gtx 650 2gb asus! vad klarar jag ghosts på för grafik tror ni?

Permalänk
Medlem

Ja det kommer du kunna göra, på medium om inte höga settings. Trodde att Ghosts skulle använda sig utav en ny grafikmotor men utav denna video att döma så ser det mer eller mindre oförändrat ut... http://youtu.be/Lclz-i8MdnY

Permalänk
Medlem

Frågan är ju vad du vill ha för fps också. Jag tror bo2 är rätt hungrigt på grafikkortet i alla fall men tycker ju att ett 650 borde klara det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Gurra! som det verkar vara är det att dom bara har modifierat mw3 motorn :/

Permalänk
Medlem

grafikmotorn är ~5 år gammal, ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av calleludde:

Gurra! som det verkar vara är det att dom bara har modifierat mw3 motorn :/

Som är samma motor som i mw1 som är en vidareutveckling från en motor från tidernas begynnelse.

Du kommer lätt klara av spelet, såvida dem inte medvetet gjort spelet ooptimerat med flit.

Permalänk
Avstängd

Ghost lär väll snurra på en snart 10 år gammal C2D. Värsta tunnelspels serien på länge

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

grafikmotorn är ~5 år gammal, ja

Nej det är den inte och sluta sprida sådant skit, sorry men blir så trött på folk som inte fattar hur utveckling fungerar.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Ja det kommer du kunna göra, på medium om inte höga settings. Trodde att Ghosts skulle använda sig utav en ny grafikmotor men utav denna video att döma så ser det mer eller mindre oförändrat ut... http://youtu.be/Lclz-i8MdnY

Dom använder inte en ny motor. Dom kör den motorn som va i Black Ops 2 med lite tweeks.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Ferrat:

Nej det är den inte och sluta sprida sådant skit, sorry men blir så trött på folk som inte fattar hur utveckling fungerar.

IW motorn har varit använd sedan CoD2 från 2005. Och dom har bara uppdaterat den... dom har aldrig gjort en ny sedan dess. Och IW motorn är en påbyggnad på id Tech 3 som i sin tur släpptes 1999.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

IW motorn har varit använd sedan CoD2 från 2005. Och dom har bara uppdaterat den... dom har aldrig gjort en ny sedan dess. Och IW motorn är en påbyggnad på id Tech 3 som i sin tur släpptes 1999.

Det är olika generationer av motorer, att de sedan bygger på en tidigare betyder inte att det är samma motor, när det kommer till utveckling bygger man på det som fanns tidigare. Lite som att säga att Volvo bilar är samma som en T-ford för den har fyra hjul och sedan tro att en Volvo V70 från 1996 är samma som en modell från 2013?
Battlefield 4 motorn är då enligt dig samma motor som var i Battlefield: Bad Company från 2008?
CryEngine är från 2004?
Unreal Engine är från 1998?
Och alla senare versioner är bara samma motor med uppdateringar?
Tekniskt sett då så är ju även id Tech 3 samma som Quake Engine i grunden och då från 1996?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det är olika generationer av motorer, att de sedan bygger på en tidigare betyder inte att det är samma motor, när det kommer till utveckling bygger man på det som fanns tidigare. Lite som att säga att Volvo bilar är samma som en T-ford för den har fyra hjul och sedan tro att en Volvo V70 från 1996 är samma som en modell från 2013?
Battlefield 4 motorn är då enligt dig samma motor som var i Battlefield: Bad Company från 2008?
CryEngine är från 2004?
Unreal Engine är från 1998?
Och alla senare versioner är bara samma motor med uppdateringar?
Tekniskt sett då så är ju även id Tech 3 samma som Quake Engine i grunden och då från 1996?

Saken är den att grafikmotorn som används för CoD är inte utvecklad för att se så bra ut som möjligt i första hand, utan att det ska flyta på så bra som möjligt. Jag menar tänk efter, det är inte många spel som lirar i 60 FPS på current-gen konsoler. Jag kan lova att om Activision velat ha snyggare CoD spel så hade dem gjort det, det är inte direkt så att de har dåligt med pengar. Har någon här provat spela BF3 på konsol? Bildspel enligt mig (30 FPS), men visst det är snyggare.

Vi PC-gamers blir trötta på CoD av den anledningen att vi har hårdvara som klarar av så mycket mer och då CoD's grafikmotor inte direkt blir så uppdaterad pga "handikappade" konsoler så väljer vi (de flesta) BF framför CoD.

På current-gen så kommer spel som BF aldrig bli större än CoD, men som tur är har vi PS4 och Xbone runt hörnet och då vill jag lova att utvecklingen kommer ta ett steg längre fram. Med hög sannolikhet så kommer CoD: Ghosts 2 (eller vad det näst-nästa CoD kommer heta) vara bra mycket snyggare än något CoD har gjort mot sin föregångare.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Ferrat:

Det är olika generationer av motorer, att de sedan bygger på en tidigare betyder inte att det är samma motor, när det kommer till utveckling bygger man på det som fanns tidigare. Lite som att säga att Volvo bilar är samma som en T-ford för den har fyra hjul och sedan tro att en Volvo V70 från 1996 är samma som en modell från 2013?
Battlefield 4 motorn är då enligt dig samma motor som var i Battlefield: Bad Company från 2008?
CryEngine är från 2004?
Unreal Engine är från 1998?
Och alla senare versioner är bara samma motor med uppdateringar?
Tekniskt sett då så är ju även id Tech 3 samma som Quake Engine i grunden och då från 1996?

1. BF4 använder en uppgraderad version av Bf3 motorn som I sin tur skrevs om från grunder till bf3 och använder inget från Bad Company
2. CryEngine 1 och 3 har inget med varandra att göra förutom att den är gjord av samma personer.
3. UE motorn skrivs om helt varje gång dom släpper en ny motor.

Medans IW motorn har inte blivit omskriven sedan den släpptes 2005. De enda dom har gjort är uppdaterat den smått varje år men extremt små framsteg måste jag säga.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

1. BF4 använder en uppgraderad version av Bf3 motorn som I sin tur skrevs om från grunder till bf3 och använder inget från Bad Company
2. CryEngine 1 och 3 har inget med varandra att göra förutom att den är gjord av samma personer.
3. UE motorn skrivs om helt varje gång dom släpper en ny motor.

Medans IW motorn har inte blivit omskriven sedan den släpptes 2005. De enda dom har gjort är uppdaterat den smått varje år men extremt små framsteg måste jag säga.

Skulle gärna se en källa på ja allt det du skrev:)

Edit: Kanske ska skriva någon on-topic också-.-'

TS, jag tror att det kan bli knepigt att verkligen kräma på grafikinställningarna då Blops2 ändå var relativt krävande, Ett gtx 470 är i princip det lägsta du kan gå för 60fps@1080p och då ligger i3:an ändå väldigt nära sitt tak.

Men testa när det kommer:) Finns ingen anledning att köpa hårdvaran idag ifall det inte är nu du behöver den, bara att chilla på fallande priser och recensioner på både spel och komponenter^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av calleludde:

Tja jag har en i3 2120 3,3 ghz och ett gtx 650 2gb asus! vad klarar jag ghosts på för grafik tror ni?

Här kan du kolla det http://www.systemrequirementslab.com/cyri
Fick felmeddelande att det var virus :/ mysko har aldrig varit så förut då har det funkat perfekt.

Edit: var Java som var boven i dramat ,nu funkar det perfekt!.

Permalänk
Medlem
Skrivet av calleludde:

Tja jag har en i3 2120 3,3 ghz och ett gtx 650 2gb asus! vad klarar jag ghosts på för grafik tror ni?

Hårdvarumässigt? Ja. Ungefär ~mediuminställningar.

Moraliskt? Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Här kan du kolla det http://www.systemrequirementslab.com/cyri
Fick felmeddelande att det var virus :/ mysko har aldrig varit så förut då har det funkat perfekt.

Edit: var Java som var boven i dramat ,nu funkar det perfekt!.

SRL går väl efter vad Nvidia skrev på deras sida och Mark Rubin skrev på sin twitter att det inte var korrekta requirements.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

SRL går väl efter vad Nvidia skrev på deras sida och Mark Rubin skrev på sin twitter att det inte var korrekta requirements.

Hhmh det kan jag faktiskt inte svara direkt på, har funkat alla dom gånger jag har köpt nya spel.
har då även kollat systemrek på fodralet och stämde med SRL. i detta fall på BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det är olika generationer av motorer, att de sedan bygger på en tidigare betyder inte att det är samma motor, när det kommer till utveckling bygger man på det som fanns tidigare. Lite som att säga att Volvo bilar är samma som en T-ford för den har fyra hjul och sedan tro att en Volvo V70 från 1996 är samma som en modell från 2013?
Battlefield 4 motorn är då enligt dig samma motor som var i Battlefield: Bad Company från 2008?
CryEngine är från 2004?
Unreal Engine är från 1998?
Och alla senare versioner är bara samma motor med uppdateringar?
Tekniskt sett då så är ju även id Tech 3 samma som Quake Engine i grunden och då från 1996?

Jag tycker din bil-metafor haltar påtagligt. man skulle kunna vända på den, om du har en VW Golf och klär på den en Porsche 911 kaross... är det en riktig Porsche då? Finns ju ett otal "kit-cars" som ser ut som superbilar men inte är det.

Självklart återanvänder man tenik i nästa generation grafikmotor, märkligt vore väl annars. Men om man har en i grunden gammal motor, som bara är patchad och tweakad, det är fortfarande samma grundkod. UE3 motorn är et bra exempel, den har de polerat upp bra men det syns att den är gammal.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Curemylife:

Skulle gärna se en källa på ja allt det du skrev:)

Edit: Kanske ska skriva någon on-topic också-.-'

TS, jag tror att det kan bli knepigt att verkligen kräma på grafikinställningarna då Blops2 ändå var relativt krävande, Ett gtx 470 är i princip det lägsta du kan gå för 60fps@1080p och då ligger i3:an ändå väldigt nära sitt tak.

Men testa när det kommer:) Finns ingen anledning att köpa hårdvaran idag ifall det inte är nu du behöver den, bara att chilla på fallande priser och recensioner på både spel och komponenter^^

Antar google inte finns där du bor

http://sv.wikipedia.org/wiki/Frostbite_Engine

en.wikipedia.org/wiki/Unreal_Engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Cryengine

http://en.wikipedia.org/wiki/IW_engine

Här är artikel från en av utvecklarna som säger att det är samma motor

http://www.computerandvideogames.com/347602/black-ops-2-new-e...

De finns bilder också.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Sorry för fortsatt Off-topic.

Skrivet av Jinxswe:

Antar google inte finns där du bor

http://sv.wikipedia.org/wiki/Frostbite_Engine

en.wikipedia.org/wiki/Unreal_Engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Cryengine

http://en.wikipedia.org/wiki/IW_engine

Här är artikel från en av utvecklarna som säger att det är samma motor

http://www.computerandvideogames.com/347602/black-ops-2-new-e...

De finns bilder också.

Tråkigt att du inte förstår hur internet och google hänger ihop men ja det finns här hos mig också:)

Vad jag kan se så är det ingenting i dina texter som stödjer att dom har skapat helt nya motorer och inte bara ändrat och lagt till funktioner i dom gamla, dom kallar det till och med "CryEngine (4:th generation)" ett generations skifte och inte en ny skapelse.

Det är inte mitt "jobb" att motbevisa dig även om det kanske kan underlätta vissa gånger, det är ditt "jobb" att visa bevis eller underlag för dina teser och utsagor.

(Ska vi hålla trevlig min eller köra pajkastning? Ifall det är de senare skapar vi en ny tråd eller tar det i skogen där vi varken stör TS eller några andra.)

Dold text
Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Curemylife:

Sorry för fortsatt Off-topic.

Tråkigt att du inte förstår hur internet och google hänger ihop men ja det finns här hos mig också:)

Vad jag kan se så är det ingenting i dina texter som stödjer att dom har skapat helt nya motorer och inte bara ändrat och lagt till funktioner i dom gamla, dom kallar det till och med "CryEngine (4:th generation)" ett generations skifte och inte en ny skapelse.

Det är inte mitt "jobb" att motbevisa dig även om det kanske kan underlätta vissa gånger, det är ditt "jobb" att visa bevis eller underlag för dina teser och utsagor.

(Ska vi hålla trevlig min eller köra pajkastning? Ifall det är de senare skapar vi en ny tråd eller tar det i skogen där vi varken stör TS eller några andra.)

Dold text

SKa bara svara på detta sen blir det inte mer off topic

De jag menar är att man får läsa lite själv

"DICE har infört spelmotorn Frostbite 2.0 till spelet, som till stor del är en helt ny motor som inte är baserad på Frostbite 1.0 eller Frostbite 1.5."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Battlefield_3

"On August 21, 2013 Crytek announced that their next CryEngine would not carry any version number. The reason for this decision was the fact that this new engine bears almost no similarity to previous CryEngine versions."

http://en.wikipedia.org/wiki/CryEngine#Development

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

asså jag maxar black ops 2 med 90 stabila fps^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Hårdvarumässigt? Ja. Ungefär ~mediuminställningar.

Moraliskt? Nej.

Hahaha. Gav mig av någon anledning dagens skratt. c:

Skrivet av calleludde:

asså jag maxar black ops 2 med 90 stabila fps^^

90FPS? Jag gissar på Low.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

1. BF4 använder en uppgraderad version av Bf3 motorn som I sin tur skrevs om från grunder till bf3 och använder inget från Bad Company
2. CryEngine 1 och 3 har inget med varandra att göra förutom att den är gjord av samma personer.
3. UE motorn skrivs om helt varje gång dom släpper en ny motor.

Medans IW motorn har inte blivit omskriven sedan den släpptes 2005. De enda dom har gjort är uppdaterat den smått varje år men extremt små framsteg måste jag säga.

Som nämnts tidigare så ser gärna källor på det för det jag läst påstår inget sådant, sedan om det är vore sant vore det den dummaste utvecklingsprocessen någonsin.
Vi snackar miljoner rader kod, kod som går att återanvända, om du ska implementera DX11 och har en DX9 motor klar, börjar du då med ett tomt textdokument är du den mest opraktiska personen någonsin.

Skrivet av bandite:

Jag tycker din bil-metafor haltar påtagligt. man skulle kunna vända på den, om du har en VW Golf och klär på den en Porsche 911 kaross... är det en riktig Porsche då? Finns ju ett otal "kit-cars" som ser ut som superbilar men inte är det.

Självklart återanvänder man tenik i nästa generation grafikmotor, märkligt vore väl annars. Men om man har en i grunden gammal motor, som bara är patchad och tweakad, det är fortfarande samma grundkod. UE3 motorn är et bra exempel, den har de polerat upp bra men det syns att den är gammal.

Här uppstår något intressant, föregående talare påstår ju att UE är alltid omskriven från grunden? ^^
Nej om du klär på en Golf en Porsche kaross blir det inte en riktig Porsche men ser inte riktigt hur du anser att det är att vända på det? Dock kommer ju då frågan, du är medveten om att en del sportbilar/supercars använder modifierade motorer av modeller som är vanliga personbilar m.m?
Så en mer korrekt liknelse i detta är att om du har en motor och chassi, byter ut och lägger till delar så är det ungefär lika mycket likheter kvar mellan id Tech 3 och Black Ops 2 Engine som det är mellan en Volvo S80 och en Noble 600.

En Noble 600 gör 0-100 på 3.2 sek, har topphastighet på lite över 350km/h och blev körd av the Stig snabbare än en Bugatti Veyron runt Top Gear tracket, om du får en Volvo S80 att göra det blir jag imponerad men i grunden är det ju samma motor så då borde det enligt den logiken mer eller mindre vara samma bil?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood