Lita på webbshoppen.se?

Permalänk

Lita på webbshoppen.se?

Letade runt på internet efter en dator och hittade denna MSI: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2026272
I vanliga butiker kostar den 9K men på webbshoppen.se 8K. Enligt recensioner så är det bra men har lång leveranstid, men tror kan överleva med det.
Är sidan att lita på?

//ALBiiJONzz

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Köp den på faktura bör det vara OK

Permalänk
Avstängd

dom har den ju inte i lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

dom har den ju inte i lager

I Trelleborg har dom ju 1. Så beställer man skickar dom antagligen därifrån alternativt från Trelleborg till deras postorderlager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Letade runt på internet efter en dator och hittade denna MSI: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2026272
I vanliga butiker kostar den 9K men på webbshoppen.se 8K. Enligt recensioner så är det bra men har lång leveranstid, men tror kan överleva med det.
Är sidan att lita på?

//ALBiiJONzz

Som du sagt själv så har den fått bra recensioner. Har själv köpt ett objektiv därifrån, bra kundtjänst och snabb leverans.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Dom fungerade bra för mig iallafall.
Dom var MYCKET billigare än sina konkurrenter när jag köpte en RT AC66U av dom.
Dom var 800kr billigare än alla andra så jag trodde först det var för bra för att vara sant.
Men routern kom och det var inget strul.
Det tog 3 dagar tror jag men det var för att varan blev skickad från central lagret. Har dom det på trelleborg lagret så utgår leveransen samma dag.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk

köpte mitt moderkort hos dom, fungerade riktigt bra (tog dock 5dagar att få levererat)

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Köpte sata-kablar fick dem dagen efter, billigt va det med. Bra skit (Y)

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk
Skrivet av careau:

Köp den på faktura bör det vara OK

Får väl göra det då

Skrivet av JSvanberg:

dom har den ju inte i lager

Läs den nedre.

Skrivet av m4gnify:

I Trelleborg har dom ju 1. Så beställer man skickar dom antagligen därifrån alternativt från Trelleborg till deras postorderlager.

Skrivet av Zache_:

Som du sagt själv så har den fått bra recensioner. Har själv köpt ett objektiv därifrån, bra kundtjänst och snabb leverans.

Skrivet av zOlid:

Dom fungerade bra för mig iallafall.
Dom var MYCKET billigare än sina konkurrenter när jag köpte en RT AC66U av dom.
Dom var 800kr billigare än alla andra så jag trodde först det var för bra för att vara sant.
Men routern kom och det var inget strul.
Det tog 3 dagar tror jag men det var för att varan blev skickad från central lagret. Har dom det på trelleborg lagret så utgår leveransen samma dag.

Skrivet av truedesire:

köpte mitt moderkort hos dom, fungerade riktigt bra (tog dock 5dagar att få levererat)

Skrivet av mAUR:

Köpte sata-kablar fick dem dagen efter, billigt va det med. Bra skit (Y)

Ok, tack för era svar! Får väl beställa därifrån då.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

De kör via externa lager, dvs inget eget vad jag vet. Sist jag beställde var de väldigt långsamma och strulade med lagerstatus ets så ångrade min order då det drog ut på tiden. Men fick pengarna tillbaka snabbt så de känns ju seriösa och satt inte inne med pengarna för att få några kronor på räntan.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jag har köpt av dem några gånger genom åren. Det har funkat sådär. Skitbra var de när de hade en filial i Helsingborg, men den är borta sen ett par år iaf. De kan vara billiga, men man får vara beredd på lite längre leveranstider och en god portion tålamod jämfört från de större spelarna, webhallen, cdon, komplett, netonnet etc.

Jag har aldrig beställt nåt större från dem, utan bara ett par hundra kr.

För ca en månad sen köpte jag lite mobiltillbehör. Fanns bara på postorder, så det tog en vecka. Hämtade personligen ut i deras lager mot kontant betalning och det var ok.

Kundtjänst ger mig nästan undantagslöst goddag-yxskaft-svar vid olika typer av förfrågningar. Nu senast idag. :-S Men de är ju billiga, så man får väl ge dem den glädjen.

Spanar lite på deras webbsida ang ett RAM-minne jag har ögonen på. Väntad leverans till postorderlagret satt igår till 2013-10-14, dvs idag. Nu idag stegades det upp och är satt till imorgon, dvs 2013-10-15.
Med anledning av det plus att andra sajter anger väntad leverans till antingen okänd, eller ca en månad från nu gjorde att jag frågade dem på email hur läget egentligen var med leverans av minnena.

Svaret jag fick var att datumet kan ändras med kort varsel.
Jotack...

Liknande typ av svar fick jag också när det gällde detaljer ang mobiltillbehören.
Man får ta det med lite humor.

Jag tror du kan beställa från dem utan att vara nervös, men var beredd att bita ihop lite och ha tålamod.

Visa signatur

Node 304 White mini-ITX | Asus Maximus VI Impact | i7-4790K | Asus GTX 780 OC DCUII | Corsair H90 | Silverstone Strider ST550F Gold | Samsung 850 Pro 256GB | WD Green 3TB | G.Skill Trident 2400MHz 16GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm | Fujitsu P27T-7

Permalänk
Medlem

Nu har jag bara handlat paintballutrustning från dem och hämtat ut från deras lager i Trelleborg, men enligt mig är de verkligen inga skojare.

Gjorde ett felköp och det var inga problem med att lämna tillbaka det och beställa rätt. Så kundtjänsten har funkat för mig.

Som redan nämnt jobbar de mycket mot extern leverantör, men har även ett eget litet lager. Det betyder att de inte alltid är lika snabba som andra butiker, men samtidigt är de ibland billigare och det är värt att tänka på att det också är ett väldigt litet företag i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Sant, jag vill inte på något sätt antyda att de är skojare.
MEN de är lite speciella att ha att göra med, kan jag tycka.

Dessa minnen kommer jag köpa av dem, om de nu kommer in i lager, och hämta ut i Trelleborg. Som läget ser ut nu.

Jag tror dock att deras ETA för minnena i postorderlagret kommer räknas upp X antal gånger till innan de går att köpa... Men vi får se.

Visa signatur

Node 304 White mini-ITX | Asus Maximus VI Impact | i7-4790K | Asus GTX 780 OC DCUII | Corsair H90 | Silverstone Strider ST550F Gold | Samsung 850 Pro 256GB | WD Green 3TB | G.Skill Trident 2400MHz 16GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm | Fujitsu P27T-7

Permalänk
Medlem

Absolut, de är lite speciella i sig. Samtidigt är det inte alltid en bra idé att ha externa lager. Finns både bra och dåliga sådana. Av kommentarerna att döma kan det vara så att webbshoppen använder ett billigare externt lager som ställer till med problem på olika sätt. Har själv tidigare varit med om företag som haft externa lager som ställt till en massa problem för ett i övrigt seriöst företag.

Permalänk
Medlem

RAM-minnenas ETA hos webbshoppen stegades nu på morgonen upp med två dagar och landar alltså på torsdag, dvs 2013-10-17. En lågoddsare att det kommer fortsätta såhär tills iaf nån vecka in i november.
> "datumet kan ändras med kort varsel." stod det i mailet.
Det är det ingen som tvivlar på. Jag tycker att det är bra att de iaf uppdaterar datumet, istf att bara låta det vara. Även om det inte finns trovärdighet i själva datumet visar det att någon arbetar på det.

Men det är inte webbshoppens fel att leveransen dröjer, men det visar på baksidan med externa lager.

Visa signatur

Node 304 White mini-ITX | Asus Maximus VI Impact | i7-4790K | Asus GTX 780 OC DCUII | Corsair H90 | Silverstone Strider ST550F Gold | Samsung 850 Pro 256GB | WD Green 3TB | G.Skill Trident 2400MHz 16GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm | Fujitsu P27T-7

Permalänk
Avstängd

räkna med 2 veckor om det "finns på lager" (dom har knappt ingenting på lager) dom beställer från utlandet när du lägger ordern, så det går snabbare om du själv köper från utlandet direkt

Visa signatur