Är detta spelerbjudande för bra för att va sant?

Permalänk
Avstängd

Är detta spelerbjudande för bra för att va sant?

http://fast2play.se/call-of-duty-black-ops-ii-season-pass-ste... Dom säljer Black Ops 2 season pass för 169 kr. Är det för bra för att va sant? Någon som köpt det och kan berätta? Har nämligen läst på sweclockers att fast2play har stulna cd keys eller nåt. Vad menas med stulna cd keys? Kan jag bli bannad från steam om jag köper detta? Vill inte bli bannad när man har haft sitt konto ett tag och hunnit fixa spel till de.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Skulle undvika dem helt, stulna keys, keys köpa med hackade kreditkort och sålda vidare, supporten hos dem har tydligen även begärt saker som full steam login för att lösa saker m.m.
Risken är ju inte värt det eller?

Som generell regel, för bra för att vara sant, är ofta just för bra för att vara sant

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

aldrig vågat köpa själv men som du säger skriver folk i diverse trådar att deras steamkonton blivit bannade pga spel köpta på fast2play.se, anledningen skall vara att man köper antingen keys betalade med stulna kreditkort eller keys från exempelvis ryssland där spelet är billigare än här och det strider mot steams EULA att köpa ett spel i fel region så att säga om jag fattat rätt. om jag någonsin chansar och köper ett spel där kommer iaf jag att lägga det på ett nytt konto så att bara det spelet ryker om kontot blir bannat, man har ju som sagt ett antal spel på steamkontot

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

2 anledningar till att inte köpa det.
- Stödja Activision
- Stödja den butiken

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

keysen som dom säljer är ju samma som säljs på tex g2play.ney, och där handlar ju många och det funkar väll nästan alltid bra

har själv handlat från fast2play och det har fungerat felfritt för mig

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd

5 minuters leverans: Spel som har denna symbol finns på lager och levereras till dig direkt efter att din betalning är genomförd (genom PayPal).
Spela genom Steam: Produktnyckeln är en officiell Steam Key ( www.steampowered.com ).
Digitalprodukt: Du registrerar ett unikt användarkonto på spelproducentens hemsida. Genom det registrerade kontot samt produktnyckeln från oss kan du ladda ner spelet helt lagligt från spelproducentens servrar. Nedladdningsmöjligheterna är obegränsade: Förutsatt att inget annat nämns i spelbeskrivningen har du möjlighet att ladda ner spelet på vilken dator som helst utan tid- eller andra begränsningar. Alla eventuella begränsningar gällande nedladdningsmöjligheter för produkten anges på produktens sida.
Originalkopia: CD nyckeln / Serial skickas som en kopia av den ursprungliga förpackningen. Detta bevisar alltid din äganderätt av produkten. Kopian skickas via e-post samt sparas i ditt orderarkiv på ditt konto så att du kan återfå den.

Det står att det är en officel cd key vad menas med det?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

http://fast2play.se/call-of-duty-black-ops-ii-season-pass-ste... Dom säljer Black Ops 2 season pass för 169 kr. Är det för bra för att va sant? Någon som köpt det och kan berätta? Har nämligen läst på sweclockers att fast2play har stulna cd keys eller nåt. Vad menas med stulna cd keys? Kan jag bli bannad från steam om jag köper detta? Vill inte bli bannad när man har haft sitt konto ett tag och hunnit fixa spel till de.

fick cancella min order hos dom för det lovade 5 minuters leverans men 48 timmar senare inga nycklar, dock så fick jag pengarna tillbaka så legit är dom men frågan är hur länge man får behålla koderna innan de blir låsta -.-

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

And here we go again!
Fast2play ägs la av g2play, vilka redan är omdiskuterade fram och tillbaka om deras metoder.
Googla g2play legit eller liknande och läs om dem runt på forumen, ska även finnas här på SweC.
Vissa handlar där skitsmidigt, vissa skulle inte rekommendera för allt i världen.

Permalänk
Medlem

Har handlat på g2play flera gånger och de har varit jätte bra

EDIT: Köpte precis Borderlands nu, gick super som vanligt

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Avstängd

Svårt att välja... får nog strunta i att köpa de men hur är det med origin keys blir man bannad där med?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Svårt att välja... får nog strunta i att köpa de men hur är det med origin keys blir man bannad där med?

Enda spelet jag köpt därigenom (eller ja, g2play) var bf3 och det har funkat galant. Kan väl varit 1-2 år sedan jag köpt det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.