Posten försenar datorn

Permalänk

Posten försenar datorn

"Försändelsen följer inte tjänstevillkoren och kan bli försenad"

Detta står det när jag söker mitt paket på postens hemsida. Jag har lämnat in det till Inet support och de skickade tillbaka datorn igår (tisdag 22 okt).
Vad ska man tolka det som? Dålig paketering av Inet? Postens fel på något sätt?

På postens hemsida står detta:

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2013-10-23 18:33 Posten, Sverige Försändelsen följer inte tjänstevillkoren och kan bli försenad
2013-10-23 18:11 Göteborg, Sverige Försändelsen transporteras
2013-10-22 16:27 Inet AB, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Det ska lanas här i helgen och jag vill gärna veta vad jag ska förvänta mig. Jag antar att jag inte är den första som detta händer för så om någon kan tala från erfarenhet så skulle det uppskattas.
Saknas det någon information ni behöver för att hjälpa så säg bara till.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Rekordmedlem

Den är kanske skickad med fel uppgifter på vikt eller storlek och har blivit påkommen med det, de enda som kan hjälpa dig är den som skickat paketet, de sitter på infon och kontakten med posten så du får fråga Inet om vad som hänt eller kanske mer intressant när du får dina delar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Mr Kollersh:

"Försändelsen följer inte tjänstevillkoren och kan bli försenad"

Detta står det när jag söker mitt paket på postens hemsida. Jag har lämnat in det till Inet support och de skickade tillbaka datorn igår (tisdag 22 okt).
Vad ska man tolka det som? Dålig paketering av Inet? Postens fel på något sätt?

På postens hemsida står detta:

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2013-10-23 18:33 Posten, Sverige Försändelsen följer inte tjänstevillkoren och kan bli försenad
2013-10-23 18:11 Göteborg, Sverige Försändelsen transporteras
2013-10-22 16:27 Inet AB, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Det ska lanas här i helgen och jag vill gärna veta vad jag ska förvänta mig. Jag antar att jag inte är den första som detta händer för så om någon kan tala från erfarenhet så skulle det uppskattas.
Saknas det någon information ni behöver för att hjälpa så säg bara till.

Tack för hjälpen!

Har sett det där ett par gånger, både privat och arbetsrelaterat. Brukar inte innebära nåt speciellt, max en dags försening.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

"Försändelsen följer inte tjänstevillkoren och kan bli försenad"

Detta står det när jag söker mitt paket på postens hemsida. Jag har lämnat in det till Inet support och de skickade tillbaka datorn igår (tisdag 22 okt).
Vad ska man tolka det som? Dålig paketering av Inet? Postens fel på något sätt?

På postens hemsida står detta:

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2013-10-23 18:33 Posten, Sverige Försändelsen följer inte tjänstevillkoren och kan bli försenad
2013-10-23 18:11 Göteborg, Sverige Försändelsen transporteras
2013-10-22 16:27 Inet AB, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Det ska lanas här i helgen och jag vill gärna veta vad jag ska förvänta mig. Jag antar att jag inte är den första som detta händer för så om någon kan tala från erfarenhet så skulle det uppskattas.
Saknas det någon information ni behöver för att hjälpa så säg bara till.

Tack för hjälpen!

Du kan förvänta dig att paketet blir försenat. Det följer inte tjänstevillkoren och måste specialbehandlas.

Permalänk
Hedersmedlem

Det vanligaste med hela datorer är väl att paketet väger över 20kg och därför måste skickas som företagspaket, vilket ger problem när det ska till privatpersoner. Max vikt till vanligt utlämningsställe är 20kg. Om det är felet är det märkligt att det inte är löst eftersom de problemen funnits i många herrans år.
Max 20kg för vanliga paket. Kanske ligger paketet precis över 20kg, Inet trodde det skulle klara sig under och valde vanligt postpaket, fast det skulle varit företagspaket.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MultiMan:

Det vanligaste med hela datorer är väl att paketet väger över 20kg och därför måste skickas som företagspaket, vilket ger problem när det ska till privatpersoner. Max vikt till vanligt utlämningsställe är 20kg. Om det är felet är det märkligt att det inte är löst eftersom de problemen funnits i många herrans år.
Max 20kg för vanliga paket. Kanske ligger paketet precis över 20kg, Inet trodde det skulle klara sig under och valde vanligt postpaket, fast det skulle varit företagspaket.

Jag råkade ut för det senaste jag köpte dator. Den vägde 100 g för mycket och landade därför på andra sidan stan på Postens utlämningsställe. Så fick roa mig med att trolla fram en bil och köra igenom hela stan istället för att gå 50 meter över gården och hämta upp det. Lagom roligt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Det vanligaste med hela datorer är väl att paketet väger över 20kg och därför måste skickas som företagspaket, vilket ger problem när det ska till privatpersoner. Max vikt till vanligt utlämningsställe är 20kg. Om det är felet är det märkligt att det inte är löst eftersom de problemen funnits i många herrans år.
Max 20kg för vanliga paket. Kanske ligger paketet precis över 20kg, Inet trodde det skulle klara sig under och valde vanligt postpaket, fast det skulle varit företagspaket.

Skrivet av Zotamedu:

Jag råkade ut för det senaste jag köpte dator. Den vägde 100 g för mycket och landade därför på andra sidan stan på Postens utlämningsställe. Så fick roa mig med att trolla fram en bil och köra igenom hela stan istället för att gå 50 meter över gården och hämta upp det. Lagom roligt.

Tack för hjälpen, det stod att det vägde 24,6kg så det kanske var det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA