Permalänk
Medlem

CMPSU-650TX - Bra eller anus?

Hallå SweClockare!
En vän till mig ska precis köpa en ny dator och jag hjälper honom att välja komponenter. Allt är bestämt utom nätaggregat. I hans gamla dator sitter det ett Corsair TX650 V1 (CMPSU-650TX) och jag funderar på om det går att återanvända. Det som ska drivas hittar ni här.

Vad jag kan läsa mig till är det ett Channel Well med japanska kondensatorer och en ensam 12V-rail, vilket i mina öron låter som ett tillräckligt bra nätagg även om CWT inte är min favorittillverkare.
Är det några problem med det nätagget och de komponenterna? Hur är det med rippel?

Tack på förhand!

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

hur gammalt är nätagget ?
är det under 5 år gammalt så ska det nog bara vara och köra på ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

hur gammalt är nätagget ?
är det under 5 år gammalt så ska det nog bara vara och köra på ^^

Det är tre år gammalt så då ska det inte vara några problem?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det är tre år gammalt så då ska det inte vara några problem?

ja det ska då funka utan problem då.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Cwt har både bra och dåliga plattformar. Denna är bra kanske inte lika bra ripple värden som seasonic helt okey och med 105 c japanska så jag hade absolut kört vidare 5 år till

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Cwt har både bra och dåliga plattformar. Denna är bra kanske inte lika bra ripple värden som seasonic helt okey och med 105 c japanska så jag hade absolut kört vidare 5 år till

Härligt att höra. Då behöver jag inte oroa mig över att det ska dö och dra med sig datorn öht.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits som dig! Är fruktansvärt nöjd med aggregatet. Köptes 2009 och har i princip haft min dator på 24/7 sen dess....