Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Så klart GPU boost är helt sämst så dåligt att man gråter i SLI lösningar då.
Singel borde det inte vara något problem.

Är det inte bara för att du har så lågt ställd fläktprofil som du tycker att gpu boost i sli är dåligt? Tänker att med varma kort blir det ju inte mycket till boost.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Vill ha, men sitter med ett 7970 och utan pengar. Får helt enkelt titta på när halva forumet köper hem dessa

Skickades från m.sweclockers.com

det där var det mest nervärderande jag läst om det här forumet på länge

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Jag känner mig riktigt nöjd över mitt relativt nya köp av ASUS GTX 780 DirectCU II i alla fall! Men är riktigt imponerad av priset AMD satte för R9 290X. Riktigt bra pris för sådan extrem prestanda. Så tänk sedan med eftermarknadskylare på det, runt 5 000kr kanske? Kanonpris AMD!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Titan+ prestanda slutsats lite i över kant när det gäller pris /men vist fan då får man komma ihåg att kortet var the top när den kom.

780+ här e prestandan på top med. inte mycket att klaga på samt ganska nära sin kung i prestanda ..men till ett lägre pris

R9 290X + bra prestanda samma som titan och ibland lägre o högre ,fast här e priset mer normalt som det ska vara

så en liten snabb slutsats : AMD tar allt mina pengar denna gången ...

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av davyp3:

Är det inte bara för att du har så lågt ställd fläktprofil som du tycker att gpu boost i sli är dåligt? Tänker att med varma kort blir det ju inte mycket till boost.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är för att Korten klockar sig lite vilt och volten bara flygger runt och man vet inte vad som är vad.

Med eget BIOS så sitter jag på 1200-1250 runt beroende vilken profil jag använder.

GPU boost enligt mig är bara PR.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av vi0lat0r:

Hmmm... Fan... Bra jobbat AMD. Med detta så skiftar jag nog lag, från grönt, till rött. Då skall jag äntligen uppgradera... Suttit på gtx580 och väntat på price-drop. Men nu är det dags... Förvånande, trodde aldrig jag skulle gå över till till det röda laget igen* Bra skit för bra pris.

Du kan ju hålla dig i några veckor eller en månad så kommer du säkert se helt andra priser från det gröna laget på 770/780/Titan..
Själv är jag en "Röding", men jag är bara så glad just nu att priserna kommer ner för det har vatt alldeles för högt för länge..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag i Crysis 3 allt max går alla 3 korten 99 %.

Då får dom 93-94c 2 av korten.

Händer inte så mycket blir varmt bara

Dock ska man ju inte köra dom 24 / 7 i 93-95c

Hur går de med din leverans ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Titan lanserades i Februari, Man kan säkert säga samma sak om 290X om 8 månader.

Jag tror också att det stämmer, Som sagt så finns det inget utrymme för ett kort mellan 780 och Titan.

Verkar kunna vara troligt att det ligger precis över titan. fast inte uteslutet att det skulle vara ett mellan. Det har ju lanserats kort förut som positionerats mellan kort, där utrymmet varit väldigt litet, åtminstone vad jag minns.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Palme_570:

Hur går de med din leverans ?

Pratade med Fedex förut och det är påväg till mig.

Lär komma idag eller imon, får jag det idag spelar ingenroll då jag har Raid i WoW och blir perfekt imon att göra klart allt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Mimematis:

Kanske dags för en Lasik?

Ungefär lika hög effektförbruoning = värmeutveckling som Titan.
Lika tyst som GTX680 och 670 i Quit mode.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Mycket spekulationer och hårklyverier här inne.

Kanske bäst att vänta med att jämföra R9 290X med 780Ti tills att det faktiskt släppts? Och att jämföra med de justerade priserna på nvidias kort när de faktiskt har justerats?

Eller är jag tråkig nu?

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra renderare för 3dsmax där detta kort kan användas?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Nja det borde inte påverka hur mycket värme som blåser ut alls. Samma mängd värme som ska ut. Som någon sa med glödlampa på 60W och vattenelement på 600W. Elementet värmer sin omgivning 10 gånger så mycket även om det har lägre yttemperatur.

Om vi bortser från luften som den blåser ut, inte riktigt den jag pratar om. Så bör ett korts baksida bli betydligt varmare om kärnan tillåts bli 94c istället fö 80c värmen överförs inte enbart ut genom bakstycket utan vi måste även hantera ledning och strömning i chassit, och med tanke på att GPU oftast sitter väldigt nära en del vitala komponenter så kan det få effekt i slutändan.

Varmare komponent = Större krav på omgivningen

Och rörande glödlampan vs elementet så vet jag inte vad du vill beskriva, och jag har aldrig hört att någon beskriver vattenelement i effekten W. Men rent generellt så innehåller ett uppvärmt element mer värme än vad en glödlampa gör efter det man brytit strömmen, termisk jämvikt i en större massa.

Och jag tror vi behåller diskussionen i lådan, orkar inte med att diskutera energi på den nivån, det blir jobbiga uträkningar om vi ska börja med den biten, försöker glömma den delen av den Naturvetenskapliga gymnasielinjen jag gick.

Skrivet av Printscreen:

Sensorn vid GPU rapporterar högre temperatur. Bara för att Titan är mer effektiv på att skyffla ut värmen från GPU är det nästan EXAKT samma värmeutveckling. Kolla på strömförbrukningsgrafen i testet istället för hur varm GPUn blir.

Ja, det är ju det jag säger? 290X blir varm fortare, de har ju samma TDP, men jag har svårt att se det som en feature att hålla komponenten på 95c, det är snarare ett måste för att det ska prestera som det gör.

Första gången jag stöter på en tillverkare av komponenter där en hög temp är något bra, för jag menar de hade säkerligen kunnat köra temptarget ned mot 80c om deras kylanordning hade orkat med det.

Och det är därför jag säger att jag väntar med beslut tills december då allt har lugnat ned sig.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Tycker detta känns som ett toppenkort om man jämför prestanda/pris. Måste jag välja mellan 290x och 780 så väljer jag 290x. Varför? För jag tror verkligen att detta kort går att överklocka mycket mer än vad Swec lyckades med och på så sätt få ut ännu mer av kortet. Referenskylaren är kass! Det är den som förstör överklockningsmöjligheterna.

Själv hade jag lagt mellanskillnaden, 290x vs 780, på en vass kylare, som typ http://http://www.sweclockers.com/nyhet/17774-ek-lanserar-vattenblock-for-radeon-r9-290x

Man hade nog kunnat få ut 20% mer med överklockning, vilket ger en ganska bra prestandskjuts.. Då känns det verkligen som att den kommer att slå Titan utan problem, för nästan samma pris som en 780. Om man även räknar med Mantle och hur mycket bättre dessa kort kommer att prestera då, så ser det faktiskt ganska illa ut för Nvidia. (Nypa salt!)

Dock är jag medveten om att 780Ti kommer snart. Den kommer ju förmodligen att prestera bättre än 290x (kanske Titan), men blir priset för högt så tror jag ändå att många kommer att välja det röda kortet, tyvärr. Sitter själv på ett gammalt 550Ti och har alltid haft Nvidia innan, tycker personligen bättre om deras kort. Men funderar starkt på detta kort när ett uppgraderingspaket byggs ihop inom snar framtid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KejN:

Tycker detta känns som ett toppenkort om man jämför prestanda/pris. Måste jag välja mellan 290x och 780 så väljer jag 290x. Varför? För jag tror verkligen att detta kort går att överklocka mycket mer än vad Swec lyckades med och på så sätt få ut ännu mer av kortet. Referenskylaren är kass! Det är den som förstör överklockningsmöjligheterna.

Själv hade jag lagt mellanskillnaden, 290x vs 780, på en vass kylare, som typ http://http://www.sweclockers.com/nyhet/17774-ek-lanserar-vattenblock-for-radeon-r9-290x

Man hade nog kunnat få ut 20% mer med överklockning, vilket ger en ganska bra prestandskjuts.. Då känns det verkligen som att den kommer att slå Titan utan problem, för nästan samma pris som en 780. Om man även räknar med Mantle och hur mycket bättre dessa kort kommer att prestera då, så ser det faktiskt ganska illa ut för Nvidia. (Nypa salt!)

Dock är jag medveten om att 780Ti kommer snart. Den kommer ju förmodligen att prestera bättre än 290x (kanske Titan), men blir priset för högt så tror jag ändå att många kommer att välja det röda kortet, tyvärr. Sitter själv på ett gammalt 550Ti och har alltid haft Nvidia innan, tycker personligen bättre om deras kort. Men funderar starkt på detta kort när ett uppgraderingspaket byggs ihop inom snar framtid.

Om du hade läst tråden så hade du fått reda på att EK lyckats klocka 290X till över 1200/1600 lätt utan någon voltmod.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att ser hur Nvidia kommer hantera sina priser den närmaste tiden, ser utt att vara likvärdigt med Titan för tusenlappar mindre. Trevligt kort, bra jobbat AMD

Permalänk
Medlem

Det finns redan nu fabriksöverklockade 780 som har ungefär samma prestanda som Titan (t ex Palit super jet stream som jag själv har http://www.techspot.com/review/693-palit-gtx-780-super-jetstr... och som dessutom kostade under 5k styck), så det krävs nog inte så jättemycket tweakande från Nvidias sida att få fram ett kort som är snabbare än Titan, men som antagligen inte går överklocka särskilt mycket.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

Bara orkat att tråckla mig igenom de första 13 sidorna, men har någon frågat varför r9 290 inte har kommit upp? Inte släppts än? Skulle vilja se hur det lägger sig mot 280x och 290x.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

Bara orkat att tråckla mig igenom de första 13 sidorna, men har någon frågat varför r9 290 inte har kommit upp? Inte släppts än? Skulle vilja se hur det lägger sig mot 280x och 290x.

Släpps om en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Du kan ju hålla dig i några veckor eller en månad så kommer du säkert se helt andra priser från det gröna laget på 770/780/Titan..
Själv är jag en "Röding", men jag är bara så glad just nu att priserna kommer ner för det har vatt alldeles för högt för länge..

Du har så rätt så* Jag ska iväg till Vietnam med en polare om ett par veckor. Vi blir borta tills i början av Januari, så jag kan hålla mig tills dess och se vad som skett här i Sverige.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag i Crysis 3 allt max går alla 3 korten 99 %.

Då får dom 93-94c 2 av korten.

Händer inte så mycket blir varmt bara

Dock ska man ju inte köra dom 24 / 7 i 93-95c

Vilken dröm FPS du måste få :')

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-r9-290x-hawaii-rev...
Första Elite dom gett på länge tydligen.

<3 AMD. Pressa priser är deras "middlename".

Edit: Kommer ej köpa förän Sapphire släpper ett med Toxic- eller Vapor-x kylaren dock....

Ja, dröjer det inte alltför länge så väntar jag på det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silldro:

Konstigt att folk kan vara besvikna på detta kort. Det är ju tänkt att konkurrera med GTX780 (och när Nvidia har släppt GTX780ti) men det presterar som Titan, dessutom till ett betydligt lägre pris.

Allt pekar ju på att 780ti kommer att prestera någonstans mellan GTX780 och GTX Titan. R9 290X presterar som Titan. Nvidia kommer inte att kunna släppa ett kort som presterar bättre än Titan utan att ta mer betalt än för ett Titan. Skulle Nvidia släppa ett kort som presterar bättre än titan skulle de isf behöva aktivera alla beräkningsenheter och då får de ut ännu färre kort än för titan = ännu högre pris och även tappa kort att göra deras värsting Tesla kort av.

R9 290X verkar ju vara ett grymt kort, presterar som ett titan men är flera tusenlappar billigare. Enda nackdelen verkar vara en lite dålig standardkylare men det kommer ju partnertillverkarna att rätta till.

R9 290X presterar ju grymt bra trots att det är helt färskt, har ju funnits en hel del tid att optimera drivrutiner för GTX780 och Titan.

Bra jobbat AMD!

Varför skulle inte Nvidia kunna släppa ett snabbare kort..Titan är snart 1 år gammalt så varför ska Nvidia stå och stampa vidare på Titans nivå.

Nvidia höll tronen i 9 månader nog dags att gå vidare nu med snabbare kort..

Enda anledningen att 780Ti kommer är just för att kunna säga världens snabbaste grafikkort och sen kunna sälja det för dyra pengar.Har funkat förr lär bli så igen.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Så världens snabbaste kort för spel räcker inte för dig? Vad använder du dina kort till? Evighetsslingor i 3Dmark? Själv använder jag mina för att spela.

Kortfattat: nej, det räcker inte

Varför?
1. Renderingstiderna..
2. Målet är att kunna köra majoriteten av titlarna i 60 fps i 2560*1440 (290X klarar endast att hålla medelfps över 60 på 3/8 av titlarna som SweC presenterade)

Och ja, jag hade tänkt köra 3Dmark 24/7 och skicka en livefeed med resultaten exklusivt till dig.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Intel i5 9770K | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | Corsair RM 850 80+ | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Varför skulle inte Nvidia kunna släppa ett snabbare kort..Titan är snart 1 år gammalt så varför ska Nvidia stå och stampa vidare på Titans nivå.

Nvidia höll tronen i 9 månader nog dags att gå vidare nu med snabbare kort..

Enda anledningen att 780Ti kommer är just för att kunna säga världens snabbaste grafikkort och sen kunna sälja det för dyra pengar.Har funkat förr lär bli så igen.

Det lär bli lite missvisande om ett 780 ti är vassare än ett titan. Om de nu inte planerar att fasa ut det kortet då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poiarn:

Kortfattat: nej, det räcker inte

Varför?
1. Renderingstiderna..
2. Målet är att kunna köra majoriteten av titlarna i 60 fps i 2560*1440 (290X klarar endast att hålla medelfps över 60 på 3/8 av titlarna som SweC presenterade)

Och ja, jag hade tänkt köra 3Dmark 24/7 och skicka en livefeed med resultaten exklusivt till dig.

R9 290x är ett riktigt bra kort, men man behöver inte ens gå upp till 2560x1440, finns många spel därute som inte går att maxa i 1080p och fortfarande ha en min fps på 60.

Gäller även Titan och GTX 780.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Så jävla gött att se alla titanboys försöka försvara sitt köp in i det sista med alla möjliga idiotiska argument. Ni får helt enkelt inse att ni brände 4000 i onödan för sämre prestanda än AMD.

Hur tänkte du nu ???

AMD hade inget kort som kom i närheten av Titan för 9 månader sen..Vill man ligga på topp kostar det.Och Nvidia lär skita ut ett nytt Titan för 10 papp som krossar AMD igen va så säker lille gubben

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Lite roligt att under förra generationen:

Radeon 7970 kommer först och är då givetvis bäst.
Nvidia släpper GTX 680 som är ett GK104 och är i stock pressad till det yttersta för att kunna passera 7970.
Radeon 7970 GHz Edition kommer ut för att AMD har god marginal på vad en Tahiti XT kan klocka.

Och nu kanske det blir tvärtom:

Nvidia Titan/780 kommer ut och visar vad ett bjässechip på 28nm kan göra
Radeon R9 290X släpps och verkar vara pressat till det yttersta för att kunna gå förbi Nvidias flaggskepp
Nvidia planerar släppa en 780Ti, där man då troligtvis visar att man har god marginal på vad en GK110 kan klocka.

Priset är bra som fasen, hur som helst. Börja priskriga nu, tack.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk

världsrekorden i 3dmark borta redan

41531 marks with 4x Radeon R9 290X at 1435/1650MHz
39629 marks with 4x GeForce GTX Titan at 1486/1774MHz

Permalänk
Medlem

Har sett rykten om ett pris för 780ti på 650 usd om dessa rykten stämmer så är AMDs nya kort brutalt prisvärda. Imponerande att AMD får ut mer prestanda än Nvidia på ett mycket mindre chip. AMDs arkitektur är bra mycket effektivare