Lenovo Yoga 2 Pro 13 prissätts – snart redo för leverans

Permalänk
Melding Plague

Lenovo Yoga 2 Pro 13 prissätts – snart redo för leverans

Hybriden Lenovo Yoga 2 Pro 13 med 3 200 x 1 800 pixlar är på väg ut till butik och listningarna skvallrar om jämförelsevis låga priser i klassen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För oss lyckliga studenter så kan man få en i7 modell för samma pris som en i5 hos Dustin.

Permalänk

Jag hade köpt den om man hade kunnat välja aktiv digitizer som tillval! Nu blev det en Sony Vaio Fit Multi-Flip 13A istället.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem

Hade varit roligt med en liknande 11" modell.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

Högupplöst, check!
Tunn, check!
Lättvikt, check!
Bra batteritid, check!

Om något man kan ha invändningar mot så är det väl möjligtvis priset och operativ systemet.

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut, saknar bara 5Ghz wifi.

Permalänk

Ingen aktiv digitizer?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Inaktiv

16:9 och ingen trackpoint. Synd bara att samma verkar vara framtiden för Thinkpad serien med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Högupplöst, check!
Tunn, check!
Lättvikt, check!
Bra batteritid, check!

Om något man kan ha invändningar mot så är det väl möjligtvis priset och operativ systemet.

Tittade på en review som kom upp i morse and den VS Surface pro 2 och det fanns risk för clouding samt pixelfel. Inte nog med det så var den inte så välbyggd tydligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nygge:

För oss lyckliga studenter så kan man få en i7 modell för samma pris som en i5 hos Dustin.

Hur?!

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HiFibrorn:

Tittade på en review som kom upp i morse and den VS Surface pro 2 och det fanns risk för clouding samt pixelfel. Inte nog med det så var den inte så välbyggd tydligen!

Vad är "clouding" för något?

Permalänk
Medlem

Nu har jag ju visserligen redan beställt en men måste ändå fråga, får vi se en top-of-the-line review á la Jacob utav Yoga 2 Pro?

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk

Har faktiskt köpt på mig en 2 pro, jobbar för tillfället i USA.

8500 kr för i7, 8gb, 256 ssd.

Pjäsen är välbyggd och genomtänkt i hur hårdvaran är upplagd. Dock lider den av en satans massa barnsjukdomar. Wifi tappar anslutning och då krävs omstart. Skärmen klarar inte av att visa gult ordentligt, det blir snarare guldigt/kissfärgat.

Pekskärmen är väldigt mysko, fungerar bara ibland, kan dock vara någon inställning som har med datorns läge att göra (tält, laptop, tablet), har inte undersökt det vidare.

Skärmen har dessutom något konstigt skit för sig när man kör på batteri, den ändrar ljusstyrka någon gång i sekunden när man kollar på film, beroende på färgerna i filmen. Någon form av strömsparfunktion som jag hittade en guide för att stänga av. Tycker dock att det inte har fungerat fullt ut, den uppför sig fortfarande konstigt ibland.

Sedan är ju en så pass högupplöst skärm ett problem då skalningen blir knäpp på många hemsidor och i många program. Windows 8.1 verkar dock ha löst många av skalningsproblemen i GUI.

Dock tror jag att detta mestadels är just barnsjukdomar som kan lösas med ny soft- och firmware. Lenovo själva säger att de jobbar på fixar. Likadan panel sitter tydligen i Samsung Ativ Book 9 Pro och där finns inte samma bekymmer.

Kan inte uttala mig om batteritid, har inte haft tid att testa.

Småproblem till trots skulle jag rekommendera köp, Lenovo lär lösa problemen eftersom detta är deras nya flaggskepp tillika största hopp för att ta marknadsandelar av andra aktörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vackaan:

Det finns instruktioner på dustins hemsida och Mecenat för hur du ska gå till väga.
http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/hemelektronik/dustin-home
http://www.dustinhome.se/page/262/registrering-student/

Permalänk
Medlem

Ojojoj. Det kliar i köpfingret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vackaan:

Är du student ska du ha ett Mecenat kort där du får 10% rabatt på t.ex elektronik prylar och mat (Subway)

Permalänk
Medlem

Var själv rätt inställd på att köpa en sån men efter att ha läst om färgproblem på skärmen på Lenovos forum så avvaktar jag nog och ser om de får nåt vettig lösning på det (http://forums.lenovo.com/t5/Idea-Windows-based-Tablets-and/Re...)

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk

Denna verkar nice, men priset känns inte bra alls, hade täntkt mig max 5-6000 max!
Men för det priset så antar jag man får nöjja sig med en laptop som är några år gammal..
Men man vill ju allt ny teknologi...HD skärm osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immersion:

Denna verkar nice, men priset känns inte bra alls, hade täntkt mig max 5-6000 max!
Men för det priset så antar jag man får nöjja sig med en laptop som är några år gammal..
Men man vill ju allt ny teknologi...HD skärm osv..

Hoppas du driver med mig? 1800p, 8 GB RAM, 256 GB SSD för drygt 11500:-

Har du kollat specarna och priserna på Asus Infinity, Samsungs motsvarande och Acer S7?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk

Kan man få studentpris på i5;an hos dustin också? Vad går den på då isånnafall? 10 000 blankt?

Permalänk
Medlem

Tycker ni ska göra en recension av yoga 2pro och Vaio flip.

Jag köpte en Vaio flip 13" för 9200 kr (studentpris på Sony education store) med i7, 8gb ram och 128gb ssd.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: ni får gärna göra recension på thinkpad yoga också som likt Vaio flip har aktiv digitizer

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB