Permalänk
Inaktiv

Förstora upp logga..

Hej,

Behöver hjälp med att förstora upp en logga, problemet är att jag vill att den fortfarande ska ha bra bildkvalité. Är detta ens möjligt? Vore bra om det gick att få den ca 850x250px.
Håller på att hjälpa till med att göra om en hemsida, tänkte att loggan ska vara lägst upp på sidan..

Tack på förhand!

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon98710:

Hej,

Behöver hjälp med att förstora upp en logga, problemet är att jag vill att den fortfarande ska ha bra bildkvalité. Är detta ens möjligt? Vore bra om det gick att få den ca 850x250px.
Håller på att hjälpa till med att göra om en hemsida, tänkte att loggan ska vara lägst upp på sidan..

http://i40.tinypic.com/125nb4g.jpg

Tack på förhand!

Mvh

Om dom redan har en logga så bör det troligen redan finnas i högre upplösning. Har du frågat dom om den finns?
Sen kommer det inte gå att köra den loggan i 850*250px utan att den byggs om en del.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Inaktiv

Inget krav att den behöver vara 850*250px, men om det går att få den större så är jag nöjd

Tyvärr, har kollat med dom.. det verkar vara lågupplösta loggor som gäller.

Permalänk
Medlem

Fall det ska bli något snyggt får man nog göra lite manuell handpåläggning och vektorisera den. Inkscape är ett gratis program för att göra vektorgrafik.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är originalet för litet för att automatiskt göra om den, du får sätta dig och göra om den helt enkelt

Permalänk
Medlem

nu vet jag inte hur man gör detta, men om du för hand fyller i alla konturer till vektorer, så kan du sedan förstora bilden hur mycket som helst utan att kvaliten försämras.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
99:e percentilen

Du kommer nog vilja göra en högupplöst version "from scratch" (med ditt nuvarande exemplar som förlaga), och gör den då för allt i världen i SVG.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Du kommer nog vilja göra en högupplöst version "from scratch" (med ditt nuvarande exemplar som förlaga), och gör den då för allt i världen i SVG.

precis. det var detta jag menade men inte kom fram till

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |