Köpråd: T-Amp/D-amp från eBay

Permalänk
Medlem

Köpråd: T-Amp/D-amp från eBay

Jag söker en vettig liten 2-kanals förstärkare till en HTPC. Kan ingenting om dom egentligen.
Vad är skillnaden på T- och D-amp? Behöver man köpa någon form av adapter till?

Jag hade tänkt runt 500kr på eBay, svart, samt ljudingång på baksidan av steget. USB ingång, equalizer och fjärr är inget nödvändigt.

Vad bör jag titta på?

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Jag söker en vettig liten 2-kanals förstärkare...

Intressant, kommer bevaka tråden och hoppas att folk med egen erfarenhet kommer med bra tips. Jag var på väg att köpa en t-amp själv för ett tag sen men det blev aldrig av.

Finns en annan tråd om det här på forumet men den kanske är utdaterad nu, vet inte om det kommit nytt som är bättre. Men någon med TA2020 i, t.ex. märket SMSL ska hålla rätt bra kvalitet. Ska se om jag hittar tråden sen, söken fungerar inte så bra på plattan just nu.

Edit: Kom ihåg att titta vad det följer med för nätadapter, gärna så stark som möjligt. Vissa snålar på det.

Edit 2: Det här är nog tråden jag tänkte på, läs den. SMSL SA-S1 TA2020 verkar ses som en av de bästa. Leta efter en nätadapter på 12V och 4A eller 5A. 14V eller 16V ska också gå.

Skrivet av Ekner:

Som sagt, SMSL SA-S1 är min favorit hittills. I jämförelse mot Muse M20 eX2 har SMSLen kraftigare strömförsörjningskondingar (och T-amps äääälskar stabil strömförsörjning), kraftiga luftlindade spolar och ingångskondingarna ser ut att vara mer påkostade. Alla tre gör stor nytta, så det är definitivt värt prisskillnaden att skaffa SMSLen.

Jag brukar köra mina T-amps på 16v nätadapters från gamla IBM-laptops. De ger mindre nätbrum/brus än kina-adaptrarna och såklart några extra watt till högtalarna. Sikta annars på en 14v-adapter, spänningen är viktig.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Intressant, kommer bevaka tråden och hoppas att folk med egen erfarenhet kommer med bra tips. Jag var på väg att köpa en t-amp själv för ett tag sen men det blev aldrig av.

Finns en annan tråd om det här på forumet men den kanske är utdaterad nu, vet inte om det kommit nytt som är bättre. Men någon med TA2020 i, t.ex. märket SMSL ska hålla rätt bra kvalitet. Ska se om jag hittar tråden sen, söken fungerar inte så bra på plattan just nu.

Edit: Kom ihåg att titta vad det följer med för nätadapter, gärna så stark som möjligt. Vissa snålar på det.

Edit 2: Det här är nog tråden jag tänkte på, läs den. SMSL SA-S1 TA2020 verkar ses som en av de bästa. Leta efter en nätadapter på 12V och 4A eller 5A. 14V eller 16V ska också gå.

Jaså det var den tråden du syftade på! Jag läste lite i den också.

Jag hittade en SA-S1 till rimliga pengar iaf. En 12V 4A adapter torde ju räcka, märket är Muse och även dom tillverkar T-amps.

Ett annat alternativ är SA-36A inklusive adapater.

Men jag avvaktar med beställning tills någon som är mer kunnig än jag har sagt sitt ord

Edit: Såg att killen du hade citerat använder gamla laptop-laddare. Det hade ju varit ett alternativ också
En laptop-laddare har ju lite högre krav gissar jag på, och därav högre kvalitét.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en:

http://www.ebay.com/itm/NEW-Indeed-TA2021-Class-T-Tripath-Dig...

Jag har den på jobbet och är mycket nöjd med den hittills, har dock inte testat den med några större högtalare men den fixar nog det också på måttliga ljudnivåer. Byggkvalitén är mycket bra för vad den kostar.

Finns även bundlat med AC/DC adapter av bra sort också:

http://www.ebay.com/itm/NEW-Indeed-TA2021-Class-T-Tripath-Dig...

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Jaså det var den tråden du syftade på! Jag läste lite i den också.

Här är en blogg om olika T-Amps, kanske kan vara värt att kolla i lite. Inte läst igenom själv än så jag vet inte hur bra det är. Just inlägget jag länkade nu är om den som Schluug länkar här under.

Skrivet av Schluug:

Jag köpte en:

http://www.ebay.com/itm/NEW-Indeed-TA2021-Class-T-Tripath-Dig...

Jag har den på jobbet och är mycket nöjd med den hittills, har dock inte testat den med några större högtalare men den fixar nog det också på måttliga ljudnivåer. Byggkvalitén är mycket bra för vad den kostar.

Finns även bundlat med AC/DC adapter av bra sort också:

http://www.ebay.com/itm/NEW-Indeed-TA2021-Class-T-Tripath-Dig...

Den här såg också intressant ut Har sett någon annan berömma Indeed innan. Trevligt att det följer med 12V5A nätadapter med önskad kontakt direkt utan converter. Btw, du länkade samma två gånger ; )

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Kul att jag redan citerats i tråden Jag kan flika in med att jag personligen gillar TA2020 bättre än TA2021. Anledningen är simpel - TA2020 låter mycket bättre när man pressar den, TA2021 distar och bryter upp vid hög lyssningsvolym. Så det tar udden av lyssningsglädjen, trots att TA2021 har likvärdig eller högre prestanda på pappret.

12V5A-adaptern från Indeed är en av de bättre kinaadaptrarna, den är helt klart värd att köpa i bundle med sin förstärkare. Annars rekommenderar jag som tidigare en 14-16v >4A adapter eftersom de högre spänningarna ger avsevärt högre uteffekt ifrån förstärkaren. 16v är den absoluta gränsen för vad TA2020-chippet klarar, så satsa på en kvalitetsadapter som inte helt plötsligt ger högre än rejtad spänning.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekner:

Kul att jag redan citerats i tråden Jag kan flika in med att jag personligen gillar TA2020 bättre än TA2021. Anledningen är simpel - TA2020 låter mycket bättre när man pressar den, TA2021 distar och bryter upp vid hög lyssningsvolym. Så det tar udden av lyssningsglädjen, trots att TA2021 har likvärdig eller högre prestanda på pappret.

12V5A-adaptern från Indeed är en av de bättre kinaadaptrarna, den är helt klart värd att köpa i bundle med sin förstärkare. Annars rekommenderar jag som tidigare en 14-16v >4A adapter eftersom de högre spänningarna ger avsevärt högre uteffekt ifrån förstärkaren. 16v är den absoluta gränsen för vad TA2020-chippet klarar, så satsa på en kvalitetsadapter som inte helt plötsligt ger högre än rejtad spänning.

Du verkar ha lyssnat på lite olika amps och ligga med en del kunnande, så jag skulle gärna vilja låta dig välja åt mig mellan 4 olika alternativ

A: Indeed TA2021 + nätadapter

B: Indeed TA2020 + nätadapter

C: SMSL SA-36A TA2020 + nätadapter

D: SMSL SA-S1 TA2020 + seperat nätadapter

Eller om du har ett eget alternativ såklart!

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite. Ingen som har hittat en förstärkare för pci express. Har en d-amp just nu men skulle vara schyst att kunna få in den i chassit. Finns ju på ljudfokus men borde finnas på fler ställen tycker jag.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Är väl bara att ställa in den i chassit och ta ström från agget? Den på ljudfocus kopplas inte till datorn alls, förutom att den tar ström från en molex.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Du verkar ha lyssnat på lite olika amps och ligga med en del kunnande, så jag skulle gärna vilja låta dig välja åt mig mellan 4 olika alternativ

A: Indeed TA2021 + nätadapter

B: Indeed TA2020 + nätadapter

C: SMSL SA-36A TA2020 + nätadapter

D: SMSL SA-S1 TA2020 + seperat nätadapter

Eller om du har ett eget alternativ såklart!

Det var jag som startade förra tråden som Tinardirith länkade till och köpte då detta pack från denna återförsäljare, fast i svart: http://www.ebay.com/itm/SMSL-SA-S1-TA2020-HIFI-Digital-Power-...

Den medföljande adaptern är bra och paketet är billigt. Nu verkar han dock for stunden inte ha lagt ut några andra färger än guld. Det kan kanske vara värt att fråga forexmen om såna är på väg igen om du ogillar guldfärgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Du verkar ha lyssnat på lite olika amps och ligga med en del kunnande, så jag skulle gärna vilja låta dig välja åt mig mellan 4 olika alternativ

A: Indeed TA2021 + nätadapter

B: Indeed TA2020 + nätadapter

C: SMSL SA-36A TA2020 + nätadapter

D: SMSL SA-S1 TA2020 + seperat nätadapter

Eller om du har ett eget alternativ såklart!

En SA-S1 (D) med en gammal IBM ac adapter (typ en http://goo.gl/0tZDr3) är en riktigt trevlig combo. Rekommenderar det som mitt förstahandsval

Whoops! Vid närmre granskning verkar det som att Indeed ändrat komponentuppsättning i sin TA2020... Tyvärr kan jag inte längre rekommendera den. Mitt andrahandsval är snarare en SA-36A med 14v 4a-adapter (C).

Det lilla gröna kontaktstycket till högtalarkablarna på Indeeds förstärkare (B) är lite pilligt och de inre komponenterna i SA-S1 är en hårsmån vassare, men annars är det en riktigt bra bundle. Som sagt är Indeeds AC-adapter en av de bättre på marknaden. Så mitt förstahandsval är en SA-S1 med IBM-adapter, andrahandsvalet är en Indeedbundle

Dold text
Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekner:

En SA-S1 (D) med en gammal IBM ac adapter (typ en http://goo.gl/0tZDr3) är en riktigt trevlig combo. Rekommenderar det som mitt förstahandsval

Whoops! Vid närmre granskning verkar det som att Indeed ändrat komponentuppsättning i sin TA2020... Tyvärr kan jag inte längre rekommendera den. Mitt andrahandsval är snarare en SA-36A med 14v 4a-adapter (C).

Det lilla gröna kontaktstycket till högtalarkablarna på Indeeds förstärkare (B) är lite pilligt och de inre komponenterna i SA-S1 är en hårsmån vassare, men annars är det en riktigt bra bundle. Som sagt är Indeeds AC-adapter en av de bättre på marknaden. Så mitt förstahandsval är en SA-S1 med IBM-adapter, andrahandsvalet är en Indeedbundle

Dold text

Det blev dessa två, jag litar på ditt ord

http://viewitem.eim.ebay.se/SMSL-SAS1-TA2020-HIFI-Digital-Pow...
http://viewitem.eim.ebay.se/16V-45A-FOR-IBM-Thinkpad-T40-T41-...

Permalänk
Medlem

Du beställde den AC-adaptern? Du ska veta att det inte är en original IBM-adapter, utan snarare en kina-kopia. Det var därför jag länkade en begagnad originaladapter, just för att det känns viktigt med en pålitlig nätdel när man matar förstärkaren med högsta tillåtna spänning, 16v. Allra troligast kommer inget hända, förstärkaren kommer nog fungera som den ska ändå med den adapter du beställt, men bara så du är medveten om det

Ber om ursäkt för att jag inte poängterade det tydligare. Anyways, du blir säkert nöjd med förstärkaren när du får den i brevlådan, de är verkligen inte fy skam

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Rekordmedlem

En T amp brukar syfta på att den är baserad på kretsar från Tripath och ingen annan tillverkare, D är mer digitalförstärkare i allmänhet, Tripath gör inga stora förstärkarkretsar, jag tror inte de har gjort något över 150W och de är mest kända för de riktigt små sakerna runt 20w medan tex Icepower och Hypex och andra lösningar snarare ligger i kW klassen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

En aning off topic...
Men jag undrar om någon har tips på högtalare, modell mindre (typ bokhyllehögtalare), som passar bra att kombinera med en SA-S1?

Prisnivå (begagnat): 1000-4000kr

Har tidigare sneglat på bland annat PSB Alpha B1

Permalänk
Medlem

Med tanke på känsligheten (91db) skulle jag säga att PSB Alpha B1 passar utomordentligt till T-amps. Den relativt låga uteffekten gör att man inte kan spela särskilt högt med trögdrivna högtalare (typ <88db).

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Skrivet av Ekner:

Med tanke på känsligheten (91db) skulle jag säga att PSB Alpha B1 passar utomordentligt till T-amps. Den relativt låga uteffekten gör att man inte kan spela särskilt högt med trögdrivna högtalare (typ <88db).

Ok, så t ex Tangent Evo E5 (86dB, 4-8 Ω) är inte att rekommendera?

Tycker nämligen att PSB Alpha B1 är aningen stor i formatet för att lätt kunna passa in i min trångbodda lägenhet..

Har ni några andra snygga (gärna vitlackade, men inget krav) välljudande förslag?

Permalänk
Rekordmedlem

Små högtalare och lite effekt ger inte välljud eftersom fysikens lagar gäller, om du kan tänka dig att köpa begagnat så finns det en liten högtalare som faktiskt låter bra, Audio Pro A2-2 den har bara 2 liters volym men helt anständig bas, den tillverkades i vitt, jag hade ett par röda som resehögtalare en gång i tiden, de är inte helt lätta att hitta men oerhört bra för storleken och de går nog rimligt lätt att lakera om om du måste ha dem i vitt men hittar i annan färg.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fettavskiljarn:

En aning off topic...
Men jag undrar om någon har tips på högtalare, modell mindre (typ bokhyllehögtalare), som passar bra att kombinera med en SA-S1?

Prisnivå (begagnat): 1000-4000kr

Har tidigare sneglat på bland annat PSB Alpha B1

Klipsch RB-51 II, Tannoy Mercury V1 eller kanske Dynavoice Definition DX-5

Edit: såg inte att det skulle vara pyttesmå högtalare. Dom är ofta mer trögdrivna än lite större burkar. Kanske John Blue Audio JB3 kunde vara nåt?

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekner:

Du beställde den AC-adaptern? Du ska veta att det inte är en original IBM-adapter, utan snarare en kina-kopia. Det var därför jag länkade en begagnad originaladapter, just för att det känns viktigt med en pålitlig nätdel när man matar förstärkaren med högsta tillåtna spänning, 16v. Allra troligast kommer inget hända, förstärkaren kommer nog fungera som den ska ändå med den adapter du beställt, men bara så du är medveten om det

Ber om ursäkt för att jag inte poängterade det tydligare. Anyways, du blir säkert nöjd med förstärkaren när du får den i brevlådan, de är verkligen inte fy skam

Ja precis, den är ju ändå gjord för att ersätta en IBM-laddare så det borde ju gå bra tycker man.

Edit: Fan vad nice eBay är Letar högtalafästen för högtalarna. 159kr på NetOnNet, 129kr för samma fäste på Kjell. 99kr på Clasohlson, fortfarande samma fäste. eBay vinner med 54kr

http://www.ebay.com/itm/2-Pack-Universal-Surround-Sound-Satel...

Permalänk

Tack för tipsen mrqaffe och FlyingFinn!

Ska titta lite närmare på JB3'orna och AudioPro A2-2.

Permalänk
Medlem

Jag har också hittat T-ampar! Tänkte beställa någon.

Det ska vara till min uppgraderade "datornhörna". Har blivit lite förvirrad av allt med känslighet, tröghet osv. Kommer jag med en T-amp 2x20w kunna driva 2 (ej hittat några högtalare än, så) allmänna, lite större högtalare på "lagom" hög nivå?

Hittade denna och jag tycker den verkar bra, ser ut som SMSL SS-SA01 börjar försvinna, :
http://www.ebay.com/itm/SMSL-SA-36A-TA2020-High-grade-HIFI-Di...

EDIT: Skulle samtidigt vara bra med 2 ingångar, då jag vill köra X-boxet på denna också...
Så kanske denna: http://www.ebay.com/itm/320854337137

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fltoig:

Jag har också hittat T-ampar! Tänkte beställa någon.

Det ska vara till min uppgraderade "datornhörna". Har blivit lite förvirrad av allt med känslighet, tröghet osv. Kommer jag med en T-amp 2x20w kunna driva 2 (ej hittat några högtalare än, så) allmänna, lite större högtalare på "lagom" hög nivå?

Hittade denna och jag tycker den verkar bra, ser ut som SMSL SS-SA01 börjar försvinna, :
http://www.ebay.com/itm/SMSL-SA-36A-TA2020-High-grade-HIFI-Di...

EDIT: Skulle samtidigt vara bra med 2 ingångar, då jag vill köra X-boxet på denna också...
Så kanske denna: http://www.ebay.com/itm/320854337137

Du kommer att kunna nå ett maxljudtryck på ungefär 95-100dB innan det börjar klippa om du använder högtalare med normal verkningsgrad och det ger ett medelljudtryck som troligen fungerar skapligt om du främst lyssnar på modern pop rock eftersom den oftast är väldigt odynamisk och sällan har en Crestfaktor på över 10 dB.

Att ange att den ger 25W vid 10% dist är säkert helt korrekt, men 10% dist låter fruktansvärt illa och är det i mellanregistret kommer du nog inte att stå ut att lyssna på det så siffran med 15W och 0,018% är mer intressant för det är förmodligen där förstärkaren börjar klippa.

Så, Ja de små förstärkarna orkar med så länge du inte ska spela pop med höga ljudtryck eller vill lyssna på dynamisk musik tex klassikt/akustiskt eller välinspelad musik, då kommer förstärkaren inte att orka med utan drivas i klipp och då låter det illa.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Jag har också hittat T-ampar! Tänkte beställa någon.

Det ska vara till min uppgraderade "datornhörna". Har blivit lite förvirrad av allt med känslighet, tröghet osv. Kommer jag med en T-amp 2x20w kunna driva 2 (ej hittat några högtalare än, så) allmänna, lite större högtalare på "lagom" hög nivå?

Hittade denna och jag tycker den verkar bra, ser ut som SMSL SS-SA01 börjar försvinna, :
http://www.ebay.com/itm/SMSL-SA-36A-TA2020-High-grade-HIFI-Di...

EDIT: Skulle samtidigt vara bra med 2 ingångar, då jag vill köra X-boxet på denna också...
Så kanske denna: http://www.ebay.com/itm/320854337137

Jepp, SMSL SA-S1 som jag beställde fanns inte längre på lager. Så jag ska få pengarna i retur istället.
GJorde en ny sökning på eBay, men hittar inte längre någon som säljer den modellen.

Blir nog en SA-36A i så fall....

Edit: Finns även här om du vill köpa utan adapter. (Jag beställde ju en separat IBM-laddare innan)
http://www.ebay.com/itm/SMSL-SA-36A-TA2020-High-grade-HIFI-Di...

Permalänk
Medlem

Jag är också inne på en TA2020-stärkare, men vill få den att funka med en Apple TV, dvs. ATV-->stärkare-->högtalare (har ett par Audiovector K1).

Finns det TA2020-stärkare med digital ingång, eller får man köpa en DAC separat? Vilken kombo från Ebay skulle ni satsa på i så fall? Känner att det är något av en djungel ... De jag har tittat på är:

SMSL SA-36A stärkare
SMSL SD 192 DAC

Sedan ska man väl ha nätagg också, men så långt har jag inte kommit :-).

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av altren:

Jag är också inne på en TA2020-stärkare, men vill få den att funka med en Apple TV, dvs. ATV-->stärkare-->högtalare (har ett par Audiovector K1).

Finns det TA2020-stärkare med digital ingång, eller får man köpa en DAC separat? Vilken kombo från Ebay skulle ni satsa på i så fall? Känner att det är något av en djungel ... De jag har tittat på är:

SMSL SA-36A stärkare
SMSL SD 192 DAC

Sedan ska man väl ha nätagg också, men så långt har jag inte kommit :-).

Tack på förhand!

Ska du ändå köpa en SA-36A finns dem bundlade med nätadapater:
http://www.ebay.com/itm/SMSL-SA-36A-TA2020-High-grade-HIFI-Di...

Jag har ännu inte hittat någon T-amp med digital ingång, det finns dock DACar till små pengar. Hur pass bra/dåliga dessa är vet jag inte.
Hittade denna tex som är billig - http://www.ebay.com/itm/Digital-Optical-Coaxial-Toslink-to-An...

Hittade även en av samma märke med en front som matchat AMPen - http://www.ebay.com/itm/NW-SMSL-SD-793II-DAC-PCM1793-DIR9001-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ska du ändå köpa en SA-36A finns dem bundlade med nätadapater:
http://www.ebay.com/itm/SMSL-SA-36A-TA2020-High-grade-HIFI-Di...

Jag har ännu inte hittat någon T-amp med digital ingång, det finns dock DACar till små pengar. Hur pass bra/dåliga dessa är vet jag inte.
Hittade denna tex som är billig - http://www.ebay.com/itm/Digital-Optical-Coaxial-Toslink-to-An...

Hittade även en av samma märke med en front som matchat AMPen - http://www.ebay.com/itm/NW-SMSL-SD-793II-DAC-PCM1793-DIR9001-...

Tack! Jag satsar på den SA-36A du länkar till samt denna DAC från samma säljare. Ska bli spännande att se hur de funkar -- jag har höga förhoppningar :-).

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av mrqaffe:

Små högtalare och lite effekt ger inte välljud eftersom fysikens lagar gäller, om du kan tänka dig att köpa begagnat så finns det en liten högtalare som faktiskt låter bra, Audio Pro A2-2 den har bara 2 liters volym men helt anständig bas, den tillverkades i vitt, jag hade ett par röda som resehögtalare en gång i tiden, de är inte helt lätta att hitta men oerhört bra för storleken och de går nog rimligt lätt att lakera om om du måste ha dem i vitt men hittar i annan färg.
http://i386.photobucket.com/albums/oo306/forsbergrockar/P7130...

Hoppar in lite här. Du fick mig att köpa en SA-S1 - mycket nöjd. Men nu vill jag byta mina högtalare efter att katten lyckades välta en så att den flög ned i golvet...

Jag är inne på att beställa B&W DM685 eller DM683, men du kanske skulle kunna rekommendera några? Jag spelar (musik) lite allt, ibland högt ibland lågt samt spelar (PC).

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av XHI:

Hoppar in lite här. Du fick mig att köpa en SA-S1 - mycket nöjd. Men nu vill jag byta mina högtalare efter att katten lyckades välta en så att den flög ned i golvet...

Jag är inne på att beställa B&W DM685 eller DM683, men du kanske skulle kunna rekommendera några? Jag spelar (musik) lite allt, ibland högt ibland lågt samt spelar (PC).

Då tycker jag du ska skaffa en större förstärkare också, det känns väldigt fel att köra med en 10wattre för 300 kr till en 10 000kr högtalare som inte är direkt lättdriven, T ampar i all ära men de minsta ger inte mycket effekt och det gör att du inte kommer att kunna utnyttja högtalaren.
Det kommer troligen att bli dynamiklöst och trist om du inte har mer effekt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.