Permalänk
Medlem

PCI-E Kabel.

Hejsan , har en fråga ... har en ström kabel pci-e med 2x 6pin och ett 7850 tar 1x 6pin kommer köra crossfire, så kommer det att gå att köra 2 grafikkort på 1 kabel ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Latka:

Hejsan , har en fråga ... har en ström kabel pci-e med 2x 6pin och ett 7850 tar 1x 6pin kommer köra crossfire, så kommer det att gå att köra 2 grafikkort på 1 kabel ?

Du kan ju alltid använda en Molex adapter

om jag förstår vad du menar så har nätagget 1 kabel som splittar till 2x6 pin pci-e ?

å då undrar du om du kan köra 2st 7850 på 1 pci-e kabel ?

borde gå kanske om det finns plats för det ? vet inte om det blir överbelastad eller något ..

kanske nån mer kunning dyker upp å ger tips ^^

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Latka:

Hejsan , har en fråga ... har en ström kabel pci-e med 2x 6pin och ett 7850 tar 1x 6pin kommer köra crossfire, så kommer det att gå att köra 2 grafikkort på 1 kabel ?

Det går att köra en kontakt i ett uttag. Att det sitter två kontakter på en kabel betyder att kabeln klarar effektuttaget (Strömmen i detta fallet) genom kabeln utan att paja. Se bara till att nätagget är av bra kvalité och maxeffekt nog. 550W duger gott för 2st 7850. 650W och du har utrymme för överklockning på GPUer och CPU.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det går att köra en kontakt i ett uttag. Att det sitter två kontakter på en kabel betyder att kabeln klarar effektuttaget (Strömmen i detta fallet) genom kabeln utan att paja. Se bara till att nätagget är av bra kvalité och maxeffekt nog. 550W duger gott för 2st 7850. 650W och du har utrymme för överklockning på GPUer och CPU.

Så det går att köra 2 grafikkort på en kabel ? eller hur menar du vart förvirrad så här ser min kabel ut

http://1.bp.blogspot.com/-_HjBLd1lHHA/TeeD_e1q3iI/AAAAAAAAAEA...

så går det ? att stoppa i en kontakt i varsitt kort?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Det är floppy molex kabeln jag tappat bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Latka:

Det är floppy molex kabeln jag tappat bort.

ja den kan ju behövas för att kunna koppla i adaptern...

annars kan du ju alltid köpa kablar på inet eller kolla swec marknad eller blocket

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Latka:

Så det går att köra 2 grafikkort på en kabel ? eller hur menar du vart förvirrad så här ser min kabel ut

http://1.bp.blogspot.com/-_HjBLd1lHHA/TeeD_e1q3iI/AAAAAAAAAEA...

så går det ? att stoppa i en kontakt i varsitt kort?

Den fungerar såklart. Två kontakter till två kort spelar ingen roll. Det är koppartråd inte någon specialtillverkad krets som ska aktiveras.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Den fungerar såklart. Två kontakter till två kort spelar ingen roll. Det är koppartråd inte någon specialtillverkad krets som ska aktiveras.

Förlåt är lite trög just nu men det går asså att göra så här

se bild ritat en.

http://www.ladda-upp.se/bilder/plvqfeqdsahzso/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Latka:

Förlåt är lite trög just nu men det går asså att göra så här

se bild ritat en.

http://www.ladda-upp.se/bilder/plvqfeqdsahzso/

Fin bild

Ganska säker på att det var så han menade TS

men han ger nog svar på den Konstnärliga bilden

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

Fin bild

Ganska säker på att det var så han menade TS

men han ger nog svar på den Konstnärliga bilden

Jag behöver ett rent svar så att jag förstår, helt slut i huvudet just nu.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Latka:

Förlåt är lite trög just nu men det går asså att göra så här

se bild ritat en.

http://www.ladda-upp.se/bilder/plvqfeqdsahzso/

Ja det fungerar!

Det som kan vara problemet är möjligen PSU:n.
Vad har du för nätaggregat?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Se kommentar i den andra tråden.

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem

*Vrider om nyckeln*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro