Så behandlas man av Greattech

Permalänk
Medlem

Så behandlas man av Greattech

Hej

Nu är jag ny på sidan och vill inte "smuts" kasta nån men tycker att folk har rätt och veta om hur Greattech behandlar sina kunder.
Läste på forumet här att det var en till som inte hade fått sin operativ system heller men dom låste tråden där.
Vet inte hur jag ska göra men hoppas det finns nån kunnig som kan hjälpa mig.
Har allt på mail så jag lägger upp det hur jag blir behandlad av Greattech och hur dom försöker ljuga och kroka sig ur.
sparar resten till konsumentverket eftersom det spårar ur från deras sida.
Detta är mail kontakten med dom:

Från: xxxxx [mailto:xxxxx@hotmail.com]
Skickat: den 23 oktober 2013 17:08
Till: Support@infinitygaming.se
Ämne: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.

Hej

Jag köpte en dator av er under februari månad av er ordernummer: 6206, när jag ska återställa den till fabriks indtällningar så hittar inte datorn filer till det.
Hur gör jag med det?? Fick aldrig en operativ systems skiva av er om jag skulle formatera om datan, och pga
att datan hittar inte äns filer till att göra en recovry skiva.
Hör gärna av er omgående eftersom min första mail ignorerades.
Måste lösa det här snabbt eftersom jag ska sälja datan.

mvh xxxxxxx

Greattechs svar
Hej,

Du använder dig av skivan du fick vid leverans.

=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support

http://www.greattech.se/
http://www.infinitygaming.se/

Jag:

Skickat: den 23 oktober 2013 19:06
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.

Hej

Fick 2 skivor som medföljde och en bok.
Tog foto på skivorna, vilken av dom är det?
+ 2 foton som jag tog.

Greattechs svar
Hej,

Det är ingen av dom, Windows skivan och licensen är med blå förpackning. Står din dator som aktiverad nu?

=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support

http://www.greattech.se/
http://www.infinitygaming.se/

Jag:

Skickat: den 23 oktober 2013 20:25
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.

Hej

Ärligt, jag har ingen aning, när jag fick den så var allt igång och har inte haft några problem med den heller.
Det är bara att jag ska sälja den och när jag skulle fabriks inställa den så hitta den inga filer. Det värsta är när det gäller datorer så kan jag noll.
Men jag fick inte nån blå skiva med när jag fick datorn.

Greattechs svar
Hej,

När man köper ett operativsystem med datorn så medföljer skivan, licensen, drivrutiner samt strömkabel.
Vi installerar operativsystemet men aktiverar inte det. Det måste kunden göra inom 30 dagar. Eftersom din datorer fungerar än idag så betyder det att din dator är aktiverad utav dig. Utan skivan/licensen kan man inte aktivera datorn.

=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support

Jag:
Skickat: den 24 oktober 2013 10:19
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.

Hej,

I flesta datorer man köper i dags läge så finns det operativ systemet klar i datan det ända man gör när man startar den är att göra en recovry skiva till den. När jag fick datan av er fick jag 2 skivor samt en bok, det ända jag gjorde när jag startade datan var och byte inloggnings uppgifter från från er logga till min eftersom allt var klart när jag startade den. Drivrutiner m.m fanns klara när jag startade upp datan.
Men iallafall, hur är det bästa sättet jag kan lösa det? Kan ni hjälpa mig på nåt sätt?

Med vänlig hälsning, xxxxxx

Greattechs svar
Hej,

Det du tänker på är märkes datorer, oftast HP, DELL osv… Speldatorer fungerar inte på samma sätt.
Utan en skiva går det tyvärr inte att lösa det på något sätt.

=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support

http://www.greattech.se/
http://www.infinitygaming.se/

Jag:
Skickat: den 24 oktober 2013 11:15
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: SV: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.

Hej

Ok, men har ni nån arkiv på vilken produkt kod det är till operativ systemet som jag köpte så jag kan vända mig till Microsoft för hjälp.

Greattechs svar
Hej,

Produktkoden är personlig och inget som sparas hos oss utan finns endast på skivan.

=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Suppor

Jag:
Skickat: den 24 oktober 2013 13:02
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: SV: SV: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.

Hej.

Hmm hur ska man göra nu då.
Eftersom jag har bara 2 skivor och en bok som fanns i lådan. Är 100 på att jag inte behövde aktivera på datan eftersom jag har win 8 på datan och inte 7 som står på kvitton.

Greattechs svar
Hej,

Vi kan tyvärr inte göra något mer efter så lång tid.
Datorn kan inte användas innan man har aktiverat datorn.

=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support

jag
Skickat: den 24 oktober 2013 14:26
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: SV: SV: SV: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.

Hej.

Isåfall skickar jag datorn tebax till er så får ni titta på den ifall ni kan åtgärda den eftersom ni är mer kunniga än mig.
Eftersom jag har inte haft den mer än 10 månader. Ni kanske hittar felet varför det inte gick och fabriks inställa den.

Greattechs svar
Hej,

Vi åtgärdar fel på datorn som går under garantin.
För att kunna återställa datorn behöver du din skiva. Inget vi kan hjälpa med utan licensen.

=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support

Jag:

Skickat: den 24 oktober 2013 14:52
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: SV: SV: SV: SV: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.

Hej

Nu förstår jag inte vad ni syftar på under garantin.
Så som jag ser det, eftersom det är nån system fel eftersom filer inte hittas för att återställa eller göra recovry skiva.
Jag har fortfarande garantin kvar så skickar jag datan till er så får ni lösa problemet eftersom jag fick ingen operativ skiva, system fel går under garantin.

Greattechs svar

Hej,

Garantin täcker fabriksfel, inte systemfel.
Detta är inte system fel. Du kan inte återställa datorn utan en skiva. Du har fått skivan och licensen, annars hade du inte kunnat använda datorn idag. Det finns inget som heter ”recovery skiva” när det gäller speldatorer i denna klass.

Detta är inget garanti ärende och ärendet är därmed avslutad.

=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support

Jag:

Skickat: den 24 oktober 2013 15:20
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: SV: SV: SV: SV: SV: SV: att fabrik instaälla datorn jag köpte från er funkar inte.

Hej

Om det är fabriks fel på den så täcker garantin och enligt Konsumentverket så ska jag kunna skicka tbx den för åtgärder oavsett nästan vad det är för problem. Och enligt eran hemsida så har jag 2 års garanti. Om det är fraktkostnaderna ni är oroliga så kan jag stå för det själv. Men som kund har jag rätt att skicka tbx den för servis och åtgärder.

Greattechs svar

Hej,

Återigen, det är inget fel på din dator. Kan du inte spela spel eller startar inte din dator?
Fabriksfel är fel på hårdvaran. Inte operativsystemet eller systemåterställning.

Nej, konsumentverket säger ingenting om att du kan skicka in den för nästan va som helst. Konsumentverket säger ingenting om garantier eftersom detta är frivilligt av företaget.

Frakten står vi för vid fabriksfel. Den dagen din dator slutar fungera på grund av fabriksfel är du välkommen att skicka in den.

Så länge du fortsätter skicka fler mail på samma ärende kommer det inte besvaras.

=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support

Jag
Skickat: den 24 oktober 2013 16:46
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Det är ni som har aktiverat min operativ system så svara

Hej med lite forskning och hjälp så har vi kommit fram till att det var ni som har aktiverat min operativ system på min data den 13/2-2013 jag kvitterade ut datan från posten 15/2-2013 så det verkar som att det är ni som har aktivetat den.

Greatttechs svar
Hej xxxxxx,

Skulle du kunna förklara hur ni kom fram till denna slutsats eftersom vi aldrig aktiverar operativsystem.

=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support

Jag
Skickat: den 24 oktober 2013 21:21
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: Det är ni som har aktiverat min operativ system så svara

Hej

Här här ni en bild på när aktiveringen gjordes
+ bild på när koden aktiverades
Och här är kolli nr 6340176681 sen kan ni ringa Frakt firman och fråga när jag kvitterade ut datan.
Så med andra ord så har nån aktiverat win 8 på datan 2 dar innan jag hämtade ut den.
Så finns det nåt mer ni vill att jag ska ta fram till er innan jag går ner till konsument verkets advokat inom väsby kommun och lägger fram ärendet.

Greattechs svar och här så skrev dom tidigare i mail att dom inte hade arkiv på produkt nyckel men svarar.
Hej,

Vi har idag kollat upp detta med Microsoft.
Det som du läser är installationen, vi skriver in produktnyckeln vid installationen men du måste inom 30 dagar (så fort du har kopplat upp dig mot internet) aktivera licensen på nytt.

Det du ser är installationen, du kan även kolla upp installationens punkten genom datorns logg fil eller ringa Microsoft.

=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support

Jag

Skickat: den 25 oktober 2013 15:11
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: Det är ni som har aktiverat min operativ system så svara

Hej

Nu känns det som ni försöker bara kroka ur er från problem, det står att produkt nyckeln aktiverades 13/2-2013 och jag hämtade ut datorn från posten 2 dagar efter aktiveringen, och på kvitton har jag beställt win 7 inte 8.
Och jag har inte fått några licenser eller skivor av er det ända jag fick var kvitton, bok och 2 skivor.
Nu i dags lägger känns det som jag måste ringa efter en data tekniker som får gå igenom datan oxå så att det är rätt produkter i datan som det står på kvittot. Och titta noga igen på bilden det står aktiverad inte installerad.
Men ni ger mig inte så många val just nu för att lägga in en anmälan mot er.

Greattechs svar
Hej,

Du är välkommen att ringa Microsoft för mer information.
Vi installerar operativsystemet, aktiverar inte utan det måste du göra när internet är kopplad. Vi kommer inte upp datorerna mot internet när vi installerar och kan därför inte heller aktivera datorn mot Microsoft server.

När det gäller operativsystemet så är det Windows 8 installerad, du tog kontakt med supporten och ville byta det mot Windows 8 istället för 7. Vi hade redan skapat följesedeln och kunde därför inte ändra följesedeln längre.

Om du vill anmäla oss så går du till ARN.se, vet inte riktigt vad du menar med konsumenternas advokat men det är ARN du skall vända dig till. Observera att du senast inom 2 mån måste reklamera till företaget om något saknas vilket det har passerat idag. Oavsett om du har fått operativsystemet eller inte så har du inte lagen på din sida då det har gått för långt tid. Är det så att du verkligen inte har fått den så kan vi inte undersöka det efter sån lång tid med varken leverantören eller Posten.

Vi kommer nu göra ett undantag och skicka ut ett nytt Windows 8 till dig med skiva och licens och avslutar därmed ärendet. Bör finnas hos dig i början av nästa vecka.

=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support

http://www.greattech.se/
http://www.infinitygaming.se/

Jag
Skickat: den 25 oktober 2013 15:28
Till: Support - Infinitygaming
Ämne: Re: SV: SV: SV: Det är ni som har aktiverat min operativ system så svara

Hej

Eftersom operativsystemen bytes från 7 till 8 så ska det stå på kvittot oxå och det är lag på det. Kunden ska få kvitto med rätt produkter oxå vid byte av nåt.
Har redan varit i kontakt med konsument verket och har tid hos en jurist som ska granska ärendet och när det gäller Microsoft så tror jag inte ett skit på det ni säger eftersom ni medgav att ni inte hade nån arkiv på produkt nyckel när jag frågade efter.

Greattechs svar
Nej, vi behöver ingen kund som lär oss hur det fungerar med lagar.
Det är inget krav på att det skall stå 8 eller 7 eller 20. Vi kan skriva kläder på kvittot om vi så vill så länge priset och moms beloppet är korrekt.

Du är välkommen att kolla upp detta hos vilken avdelning du vill.

Jag vet inte om du brukar läsa hela meddelandet på ett mail men så här skrev vi i ett tidigare mail:

Vi kommer nu göra ett undantag och skicka ut ett nytt Windows 8 till dig med skiva och licens och avslutar därmed ärendet. Bör finnas hos dig i början av nästa vecka.

=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support

så?? va gör man.

Permalänk
Medlem

Du fick ju som du ville, eller kompensation iallafall. Dessutom har du postat loggen så att andra kan se hur de beter sig.
Att de "gör ett undantag" är ju för att du har rätt, men de vägrar att erkänna det.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Aha fan det såg jag inte att dom hade skrivit det. Tack för upplysningen, Har varit en massa mail fram och tbx.
Tack

Permalänk
Medlem

Det har hänt andra, när jag kritisera deras bemötande på forumet mot en annan kund, och att de gjorde fel med licenserna eftersom de inte verkar levereras med datorn och på 7-tiden var tvungen att följa regler som de inte gjorde alls (CoA ska klistras på datorn) så fixade dem så Sweclockers moderatorer tog bort kritiken och stängde tråden. Räkna inte med någon hjälp eller ens att de ger er någon laglig mjukvara när de beter sig så.

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom du redan vid trådstarten fått den hjälp du eftersökte har jag ändrat trådrubriken. Att varna för ett företag som redan löst problemet är missvisande.

*Trådrubrik redigerad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

...
...
Jag vet inte om du brukar läsa hela meddelandet på ett mail men så här skrev vi i ett tidigare mail:

Vi kommer nu göra ett undantag och skicka ut ett nytt Windows 8 till dig med skiva och licens och avslutar därmed ärendet. Bör finnas hos dig i början av nästa vecka.

=========================================================
Med vänlig hälsning / Best regards
Greattech Stockholm AB – Infinity Support

så?? va gör man.

Uppenbarligen så hade dom rätt, du läser inte hela mail. Jag tycker att dom i vissa mail kanske hade en lite hård ton men det dom skriver angående din garanti stämmer. Dom lämnar ingen garanti på mjukvara och du har 2 månader på dig att kontrollera att du har fått alla delar som du har köpt.

Du klarar inte av att hålla koll på texten i ett mail men ändå påstår du att du har tillräckligt med kompetens för att vara helt 100% säker på att det inte följde med någon operativsystemsskiva när du fick datorn för 10 månader sedan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Det har hänt andra, när jag kritisera deras bemötande på forumet mot en annan kund, och att de gjorde fel med licenserna eftersom de inte verkar levereras med datorn och på 7-tiden var tvungen att följa regler som de inte gjorde alls (CoA ska klistras på datorn) så fixade dem så Sweclockers moderatorer tog bort kritiken och stängde tråden. Räkna inte med någon hjälp eller ens att de ger er någon laglig mjukvara när de beter sig så.

Vet att det brukade vara så tidigare när jag köpte färdiga datorer (var ju ett tag sedan sist.. Köper mest idag lösa delar och monterar den själv) och brukar vara så på laptops. Lite skumt att koden inte följer med på chassit..

Skrivet av Dr.X:

Uppenbarligen så hade dom rätt, du läser inte hela mail. Jag tycker att dom i vissa mail kanske hade en lite hård ton men det dom skriver angående din garanti stämmer. Dom lämnar ingen garanti på mjukvara och du har 2 månader på dig att kontrollera att du har fått alla delar som du har köpt.

Du klarar inte av att hålla koll på texten i ett mail men ändå påstår du att du har tillräckligt med kompetens för att vara helt 100% säker på att det inte följde med någon operativsystemsskiva när du fick datorn för 10 månader sedan.

Vad har något av det du skriver med TS kompetens att göra I HUVUDTAGET?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Oavett vad som hänt med originalskivan som skulle följt med från början måste jag säga att de var väldigt generösa som skickade en helt ny skiva med tillhörande licens när det gått så här lång tid för trådskaparen att komma på att den var borta.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Oavett vad som hänt med originalskivan som skulle följt med från början måste jag säga att de var väldigt generösa som skickade en helt ny skiva med tillhörande licens när det gått så här lång tid för trådskaparen att komma på att den var borta.

Aa man borde va tacksam men när dom aktiverar min operativ sytem 2 dagar innan jag fått datan så e det själv klart att dom måste göra rätt för sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

så?? va gör man.

Ingenting. De skriver ju att de kommer skicka ut en ny skiva och licens till dig, så vad är problemet? Den ursprungliga skivan med licensnyckeln är borta och bevisbördan att de aldrig skickade med den ligger hos dig. Du har även ett ansvar att kontrollera leveransen med följesedeln. Det kan ju mycket väl vara så att de har missat att skicka med den, men att komma och påstå att det saknas grejjer efter nästan ett år är väldigt vagt.

Enligt mig kanske var lite väl envisa, normalt sätt tjaffsar man inte allt för mycket med kunder även om det skulle vara kunden som har fel (Finns gränser givetvis), utan man ersätter och går vidare och hoppas att kunden kommer tillbaka. Som sagt, du får ju en ny licens helt gratis och troligtvis gör de en förlustaffär på dig totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Ingenting. De skriver ju att de kommer skicka ut en ny skiva och licens till dig, så vad är problemet? Den ursprungliga skivan med licensnyckeln är borta och bevisbördan att de aldrig skickade med den ligger hos dig. Du har även ett ansvar att kontrollera leveransen med följesedeln. Det kan ju mycket väl vara så att de har missat att skicka med den, men att komma och påstå att det saknas grejjer efter nästan ett år är väldigt vagt.

Enligt mig kanske var lite väl envisa, normalt sätt tjaffsar man inte allt för mycket med kunder även om det skulle vara kunden som har fel, utan man ersätter och går vidare och hoppas att kunden kommer tillbaka. Som sagt, du får ju en ny licens helt gratis och troligtvis gör de en förlustaffär på dig totalt.

Nää, men man kan inte komma med massa bortförklaringar, eller påstå att dom inte har aktiverat nån kod eller nåt när koden har varit aktiverad 2 dagar innan jag fick datan. Anledningen till att man inte läser mellan raderna är för att man e lite upprörd över hur vissa företag beter sig eller vad säger du??

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

Nää, men man kan inte komma med massa bortförklaringar, eller påstå att dom inte har aktiverat nån kod eller nåt när koden har varit aktiverad 2 dagar innan jag fick datan. Anledningen till att man inte läser mellan raderna är för att man e lite upprörd över hur vissa företag beter sig eller vad säger du??

Hur hittade du datumet när windows aktiverades? Jag gjorde en snabb googling och topp två säger:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-wi...

Citat:

As far as I know there is no way to find this out from a pc - the only date record is held on the MS activation servers

http://forums.cnet.com/7723-12546_102-343898/where-to-find-da...

Citat:

With sufficient digging, it is usually possible to determine the date Windows was last installed, but it does not store the original activation date. You will have to contact HP for that information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

Nää, men man kan inte komma med massa bortförklaringar, eller påstå att dom inte har aktiverat nån kod eller nåt när koden har varit aktiverad 2 dagar innan jag fick datan. Anledningen till att man inte läser mellan raderna är för att man e lite upprörd över hur vissa företag beter sig eller vad säger du??

Det handlar inte om att läsa mellan raderna när de skriver det uttryckligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Det handlar inte om att läsa mellan raderna när de skriver det uttryckligen.

Nää bläddrade inte ner så mycket från mobilen så att man såg hela mailet, jobbade så det var stressigt och läsa och jobba samtidigt.

Permalänk
Medlem

Sist jag köpte en hel dator som operativsystemet var klart på redan så stod CD Nyckeln på Chassit.

Sen fanns det återställnings filer på en liten del av hårddisken så man kunde göra en systemåterställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

Nää bläddrade inte ner så mycket från mobilen så att man såg hela mailet, jobbade så det var stressigt och läsa och jobba samtidigt.

Om man ska ge sig in på att dra allting till ARN så bör man sätta sig ner, läsa igenom mailen noga så man inte missar något.

On topic; Vad du ska skall göra är att luta dig tillbaka, invänta ett nytt OS och sen gå vidare Jag skulle varit väldigt nöjd med att få ett nytt OS ifall jag kom dragandes efter 10 månader och påstår att jag inte fått med en skiva

Permalänk
Medlem
Skrivet av grovlimpa:

Hur hittade du datumet när windows aktiverades? Jag gjorde en snabb googling och topp två säger:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-wi...

http://forums.cnet.com/7723-12546_102-343898/where-to-find-da...

gick via contol panelen sen sökte jag på aktivering men har bild bevis på när det var aktiverad, 2/13 och jag hämtade ut datan från posten 15/2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

Nää, men man kan inte komma med massa bortförklaringar, eller påstå att dom inte har aktiverat nån kod eller nåt när koden har varit aktiverad 2 dagar innan jag fick datan. Anledningen till att man inte läser mellan raderna är för att man e lite upprörd över hur vissa företag beter sig eller vad säger du??

Vad spelar det för någon roll ens? Fortfarande är det produktnyckeln och till viss del installationsmedia som är intressant vid en ominstallation. Och de bör de ha skickat med den även om de redan har aktiverat licensen av någon anledning. Men det kan ju även vara så att de missade att skicka med det, eller så har du tappat helt enkelt tappat bort den. Sen är det upp till dig också att kontrollera efter leverans att allt är med.

Förstår fortfarande inte problemet. Du kommer nästan ett år efter och påstår att det saknas delar från leveransen, vilket är väldigt sent. Det är oklart vem som egentligen har gjort fel, de kan ha missat att packa ner den eller så har du tappat bort den. Ditt första mail var den 23 oktober och den 25 oktober så löser de tvisten med att skicka en ny licens.

Permalänk
Medlem

Tycker det var snällt av Greattech att skicka dig en skiva.

Som sagt efter 10 månader kan mycker ha hänt, Dom förutsätter ju att allt är levererat och att du har mottagit allt eftersom du inom "skälig" tid inte sagt att du har saknat något.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Om man ska ge sig in på att dra allting till ARN så bör man sätta sig ner, läsa igenom mailen noga så man inte missar något.

On topic; Vad du ska skall göra är att luta dig tillbaka, invänta ett nytt OS och sen gå vidare Jag skulle varit väldigt nöjd med att få ett nytt OS ifall jag kom dragandes efter 10 månader och påstår att jag inte fått med en skiva

Nää men dom kan inte påstå heller att dom inte aktiverat operativ systemet när operativ systemet var aktiverad 2 dagar innan jag hämtade ut datan från posten.
så jag tror inte posten skulle rota och aktivera koden eller vad säger du.
nånstans vart det fel med aktiveringen från deras sida eftersom den var aktiv innan jag fick den.

Permalänk
Sötast

Tydligen så behandlas man onödigt bra, de ger bort en licens _GRATIS_ till en kund som inte ens verkar läsa de mailen som han får tillbaka vid sitt ideliga gnäll om fel som han själv verkar ha orsakat på grund av okunskap.

Permalänk
Medlem

Kompensationen var bra, men det kunde däremot skötas proffsigare i slutet av konversationen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kompensationen var bra, men det kunde däremot skötas proffsigare i slutet av konversationen.

Nja det är bra eftersom 2 dar innan jag plockade ut datan från posten så hade nån aktiverat min kod, enligt microsoft så är det väll lag på om man aktiverar en nyckel kod så måste man klistra koden på datan eftersom det blir bindande nyckel till datan.
om den koden var aktiverad 2 dar innan jag fick datan så är det väll nån som har slarvat med licensen. då är det inte min skyldighet och ta reda på den det ska den som aktiverade koden ha.

Permalänk
Medlem

det är ju du som inte läser mailen korrekt? enligt mig så hade de rätt från första början, och ändå så gör de ett undantag för sin kund och skickar snällt en ny kopia av windows. ändå fortsätter du gnälla på dom och skriver rykten på forum?

imo så bör man varna affärerna för dig istället.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

gick via contol panelen sen sökte jag på aktivering men har bild bevis på när det var aktiverad, 2/13 och jag hämtade ut datan från posten 15/2

Min säger bara att "Activation was successful", inget datum (som här). På microsofts forum står att det datumet bara finns lagrat på deras servrar, inte på datorn, vilket är samma som greattech säger. Det är spännande att du (som själv säger att "Det värsta är när det gäller datorer så kan jag noll.") lyckas hitta datumet och använder det som det största argumentet för att dom har gjort fel.

Permalänk
Medlem

Det var ju bra att de löste ditt ärende, men jag tycker att de verkade lite oproffsiga i vissa mail, om man får lita på att du inte har redigerat det de har skrivit. Hur som, jag hade aldrig kunnat kontakta ett företag med så lång varsel för att hävda att något saknas i leveransen. Hade jag jobbat på den supporten hade jag misstänkt att kunden tappat skivan eller försöker tigga sig till en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

det är ju du som inte läser mailen korrekt? enligt mig så hade de rätt från första början, och ändå så gör de ett undantag för sin kund och skickar snällt en ny kopia på windows. ändå fortsätter du gnälla på dom och skriver rykten på forum?

imo så bör man varna affärerna för dig istället.

kanske det men isåfall får du väll förklara för mig varför koden är aktiverad 2 dagar innan man hämtar ut sin data och varför det inte finns nån klister lapp på datan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.X:

"du har 2 månader på dig att kontrollera att du har fått alla delar som du har köpt"

Inom 2 månader från att du upptäckt fel är det väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sigge11:

Nää men dom kan inte påstå heller att dom inte aktiverat operativ systemet när operativ systemet var aktiverad 2 dagar innan jag hämtade ut datan från posten.
så jag tror inte posten skulle rota och aktivera koden eller vad säger du.
nånstans vart det fel med aktiveringen från deras sida eftersom den var aktiv innan jag fick den.

Kanske dom hade praktikanter ?

Nämen allvarligt talat, tycker detta är löjligt att ens ta upp, dom skickar dig ett nytt OS vilket jag tycker är riktigt schysst utav dom.

Följesedeln skall man alltid ta sig en titt på, ser man något som man inte tror/eller vet ej stämmer så bör man kontakta företaget då, inte nu 10 månader senare.

Man lär så länge man lever

Och du snälla, du har köpt en dator inte en data

Så nu känner jag att jag har sagt mitt, lycka till med det nya operativsystemet

Trevlig helg !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Kanske dom hade praktikanter ?

Nämen allvarligt talat, tycker detta är löjligt att ens ta upp, dom skickar dig ett nytt OS vilket jag tycker är riktigt schysst utav dom.

Följesedeln skall man alltid ta sig en titt på, ser man något som man inte tror/eller vet ej stämmer så bör man kontakta företaget då, inte nu 10 månader senare.

Man lär så länge man lever

Och du snälla, du har köpt en dator inte en data

Så nu känner jag att jag har sagt mitt, lycka till med det nya operativsystemet

Trevlig helg !

nää håller med dig men det kommer massa onödiga kommentarer, nu löste det sig med allt förhoppnings vis så det e väll bara läga ner och avvakta.