Rengöra chassi med luft på burk

Permalänk
Medlem

Rengöra chassi med luft på burk

Hejsan!
Tänkte göra rent lite i chassit med hjälp av luft på burk men är orolig att jag kommer förstöra något med tanke på att kommer ut någon fuktig luft som försvinner inom någon sekund. Tänkte göra rent grafikkortsfläktarna, blåsa bort lite damm från moderkortet samt processorkylaren. Det ska väl inte vara något problem eller?

Mvh.

Permalänk
Medlem

Jag använde inet's luft på burk utan problem. Blåste rent CPU kylare, moderkort och grafikkort.
Ibland blev det lite fuktigt, men det försvinner. Datorn fungerar utan problem

Permalänk

Jag tror bara det är kondens på grund av skillnaden mellan den kalla luften i burken och den varma runt om kring. Det är fukt som redan finns i luften. Så länge du låter det torka innan du startar det igen så borde det vara lugnt. Har öppnat och blåst rent min bärbara säkert 5 gånger utan att ha några problem efteråt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amisick:

Hejsan!
Tänkte göra rent lite i chassit med hjälp av luft på burk men är orolig att jag kommer förstöra något med tanke på att kommer ut någon fuktig luft som försvinner inom någon sekund. Tänkte göra rent grafikkortsfläktarna, blåsa bort lite damm från moderkortet samt processorkylaren. Det ska väl inte vara något problem eller?

Mvh.

Spruta i omgångar och håll sprayburken upprätt så brukar du klara dig från att vätska sprutas ut.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]