Permalänk
Medlem

Trasiga gängor h60v2, vill modda den!

Har gjort sönder mina gängor på min h60v2. Slö som jag är orkar jag inte fixa nya gängor utan söker en annan slags lösning då jag är rädd att något ska gå sönder, eller vet något vart det är säkert att borra utan att ta hål i vattenloopen? Hur skulle jag kunna trycka fast fläkten intill radiatorn och sätta fast den säkert till chassit? Har mina funderingar, borde det inte fungera att sätta fast knappar på vardera komponent? Sedan använda vanliga skruvar för fläkten, då kan jag enkelt rensa smuts mellan radiatorn och fläkten.
BTW finns det något bättre att köpa än den fläkt som följer med?
MVH // Alexander

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Har gjort sönder mina gängor på min h60v2. Slö som jag är orkar jag inte fixa nya gängor utan söker en annan slags lösning då jag är rädd att något ska gå sönder, eller vet något vart det är säkert att borra utan att ta hål i vattenloopen? Hur skulle jag kunna trycka fast fläkten intill radiatorn och sätta fast den säkert till chassit? Har mina funderingar, borde det inte fungera att sätta fast knappar på vardera komponent? Sedan använda vanliga skruvar för fläkten, då kan jag enkelt rensa smuts mellan radiatorn och fläkten.
BTW finns det något bättre att köpa än den fläkt som följer med?
MVH // Alexander

Valfri 120mm fläkt borde gå att montera om du vill ha annan än orginal. vart exakt är det skruven har gått av vid radiatorn eller vid cpu:n?

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andez:

Valfri 120mm fläkt borde gå att montera om du vill ha annan än orginal. vart exakt är det skruven har gått av vid radiatorn eller vid cpu:n?

Vid radiatorn, skruvarna vill inte ta, vill då modda den

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Kattstrypare?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Kattstrypare?

En möjlighet, men skulle vilja ha en snygg modifiering Som är permanent och inte behöver tas bort varje gång jag ska rensa skit

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

En möjlighet, men skulle vilja ha en snygg modifiering Som är permanent och inte behöver tas bort varje gång jag ska rensa skit

Sätt fläkten i pull så fastnar allt damm på sidan av radiatorn utan fläkt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Sätt fläkten i pull så fastnar allt damm på sidan av radiatorn utan fläkt.

Men då får jag väl sämre temps? Kan man inte konstruera någon slags metalöverlägg som sätter fast dem?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Men då får jag väl sämre temps? Kan man inte konstruera någon slags metalöverlägg som sätter fast dem?

Om du inte är super prestanda letare spelar det inte roll... handlar om max 2 grader

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Om du inte är super prestanda letare spelar det inte roll... handlar om max 2 grader

Ok antar att det får bli någon form av band, kattstrypare!? Vilken sjuk person kom på det namnet!?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Men då får jag väl sämre temps? Kan man inte konstruera någon slags metalöverlägg som sätter fast dem?

Nej, det blir samma resultat. Push eller pull spelar ingen roll temperaturmässigt, men pull är så löjligt mycket lättare att rengöra.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Nej, det blir samma resultat. Push eller pull spelar ingen roll temperaturmässigt, men pull är så löjligt mycket lättare att rengöra.

Ok, då flippar jag bara över fläkten och använder buntband!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av Alexander7938:

Ok antar att det får bli någon form av band, kattstrypare!? Vilken sjuk person kom på det namnet!?

De fungerar utmärkt med att strypa katter med!
?
Profit.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Rekordmedlem

Det är bara att använda en gängstång och muttrar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är bara att använda en gängstång och muttrar.

Problemet är att det verkar som något blockerar hålet, så jag kan inte komma hela vägen igenom...

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av Alexander7938:

Problemet är att det verkar som något blockerar hålet, så jag kan inte komma hela vägen igenom...

dom hålen går rakt igenom hela kylarn eller? ca 4-5cm långa
lys in med lampa underifrån titta i hålet. kan hända att det är resterna av gängorna aluminium rester som blockerar.
kan du fotografera den har sökt på google men hittar ingen bra bild som visar i närbild

kattstrypare/mutter+gängstål så länge, håller på fixa egen punktsvets (ghettostyle) då kan man sätta dit 4 muttrar istället för gängorna, bränna fast allt sen borde du kunna använda vanliga skruv igen bara lite längre.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

dom hålen går rakt igenom hela kylarn eller? ca 4-5cm långa
lys in med lampa underifrån titta i hålet. kan hända att det är resterna av gängorna aluminium rester som blockerar.
kan du fotografera den har sökt på google men hittar ingen bra bild som visar i närbild

kattstrypare/mutter+gängstål så länge, håller på fixa egen punktsvets (ghettostyle) då kan man sätta dit 4 muttrar istället för gängorna, bränna fast allt sen borde du kunna använda vanliga skruv igen bara lite längre.

Ok, kan PM:a dig en bild imorgon!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Ok antar att det får bli någon form av band, kattstrypare!? Vilken sjuk person kom på det namnet!?

Förmodligen har du hört att katter har nio liv.
Det beror på att det tar lång tid innan dom dör, vid t.ex dränkning strypning osv.
Och det är nog just i den vevan det härstammar, att just kattstryparband/kattstrypare är en permanent åtsittande lösning.
Enda sättet att få bort dom, är att ta en liten plattmejsel och pressa ner gadden som håller emot, men lycka till att hålla den precisionen när en katt stryps och vispar med huvudet.:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Utan att nånsin ens ha sett en H60v2; det är väl aluminium det där? Du skulle kunna försöka med plåt- eller träskruv i lämplig dimension, och låta dem skära sina egna gängor i de gamla skruvhålen. Det ska funka om jag förstått ditt problem rätt, att du dragit sönder gängorna för fläktskruvarna.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!