Kommer grafikkortet att få plats?

Permalänk
Medlem

Kommer grafikkortet att få plats?

Hej swec! sitter och studerar komponenter som ska inhandlas under dagen, och såg precis att dustin hade ett väldigt trevligt pris på ett GTX 680 med 4GB minne. Tänkte att det är mer värt än ett GTX 770 med 2GB minne för samma pris, så tänkte beställa ett sånt. Dock så blev jag nu lite osäker på om det kommer att få plats i det chassi jag kommer bygga i, nämligen ett define mini. Kortet tar upp 2.5 expansionsplatser och är 295mm långt. Längden är inget större problem om man tar bort hårddiskburen i chassit, dock så ser det nästan ut i mina ögon som att den nedre hårddiskburen kommer att ta i, då fractal i första hand tänkte på kort som tar upp 2 expansionsplatser.

Ett snabbt svar hade uppskattats, tror ni att det får plats? Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

hur långa är de grafikkorten då?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

hur långa är de grafikkorten då?

Står i mitt inlägg, det är ju dock "höjden" på kortet som oroar mig, att kortet ska ta i den nedre hårddiskburen p.g.a. att det tar upp 2.5 expansionsplatser

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk

http://www.fractal-design.com/home/product/cases/define-serie...

Max 260mm långa kort om du har hdd buren kvar.

Låter som att det inte kommer få plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperRetard:

http://www.fractal-design.com/home/product/cases/define-serie...

Max 260mm långa kort om du har hdd buren kvar.

Låter som att det inte kommer få plats.

Jag ska ta bort den övre buren. Skriver jag så otydligt? Det är den UNDRE buren jag oroar mig för att grafikkortet ska ta i, den som inte går att montera bort. Tittar man på hur expansionsplatserna sitter är det ju verkligen på håret om en 2.5 slot-kylare får plats i mina ögon, ville bara ha andras bedömning/erfarenhet om det.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Skrivet av Aeosoth:

Jag ska ta bort den övre buren. Skriver jag så otydligt? Det är den UNDRE buren jag oroar mig för att grafikkortet ska ta i, den som inte går att montera bort. Tittar man på hur expansionsplatserna sitter är det ju verkligen på håret om en 2.5 slot-kylare får plats i mina ögon, ville bara ha andras bedömning/erfarenhet om det.

Den undre är ju i vägen då om du har ett kort som tar nästan 3 platser och är över 260mm långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Står i mitt inlägg, det är ju dock "höjden" på kortet som oroar mig, att kortet ska ta i den nedre hårddiskburen p.g.a. att det tar upp 2.5 expansionsplatser

det jag tänkte var om kortet var kortare än 295 mm så behöver du ju inte ta bort något alls

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

finns ju 770 som e exakt 260mm är ju våldsamt många diskussioner huruvida 4gb ens e användbart då minnesbussen e så långsam på ety 680...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

finns ju 770 som e exakt 260mm är ju våldsamt många diskussioner huruvida 4gb ens e användbart då minnesbussen e så långsam på ety 680...

Blev ett GTX 770 från inet för 2989kr Vågade inte ta risken.
Sen har det ju dock blivit bevisat att kortet faktiskt kan använda 4GB.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |