Känns som om det saknas viktiga frames när jag spelar.

Permalänk

Känns som om det saknas viktiga frames när jag spelar.

Hej. Jag har haft ett konstigt problem nu under en tid.
Mina specs är. Fractal design Newton R2 800W, msi p67a gd55 b3, i5 2500k, g.skill ripjaw 2133mhz 2x4GB, 2 OCZ agility 3 diskar. asus 7970 GHZ "det jag använder nu är ett gigabyte 560 ti.
För en månad sen så började jag få så det kändes som om jag satt med 25 fps. När jag satt med 60+. "testade med v-sync på och av btw". Så började jag felsöka. Testade först med mina minnen 1 och 1 samma problem. Böt till mitt gtx 560 ti. Felet försvann. Så jag antog mitt grafikkort var problem. Så jag skickade in det fick ett nytt. När jag fick hem det var det samma problem. Började kolla efter vad andra saker kunde vara för fel. Testade att omformatera datorn igen. Felet var kvar. Sen nu idag så har jag börja fått samma problem med mitt 560ti. http://www.youtube.com/watch?v=XSc9t7f-2Nw där kan du se hur det ser ut.

Jag har ingen aning om vad felet. Undrar vad ni tror? Jag är nästan på gränsen att köpa nytt moderkort, cpu och psu. Bara för att vara säker på att jag får bort felet. " då det är inget fel på mina minnen eller hårddiskar då jag har testat dom".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockervadd:

Hej. Jag har haft ett konstigt problem nu under en tid.
Mina specs är. Fractal design Newton R2 800W, msi p67a gd55 b3, i5 2500k, g.skill ripjaw 2133mhz 2x4GB, 2 OCZ agility 3 diskar. asus 7970 GHZ "det jag använder nu är ett gigabyte 560 ti.
För en månad sen så började jag få så det kändes som om jag satt med 25 fps. När jag satt med 60+. "testade med v-sync på och av btw". Så började jag felsöka. Testade först med mina minnen 1 och 1 samma problem. Böt till mitt gtx 560 ti. Felet försvann. Så jag antog mitt grafikkort var problem. Så jag skickade in det fick ett nytt. När jag fick hem det var det samma problem. Började kolla efter vad andra saker kunde vara för fel. Testade att omformatera datorn igen. Felet var kvar. Sen nu idag så har jag börja fått samma problem med mitt 560ti. http://www.youtube.com/watch?v=XSc9t7f-2Nw där kan du se hur det ser ut.

Jag har ingen aning om vad felet. Undrar vad ni tror? Jag är nästan på gränsen att köpa nytt moderkort, cpu och psu. Bara för att vara säker på att jag får bort felet. " då det är inget fel på mina minnen eller hårddiskar då jag har testat dom".

Händer samma sak i andra spel? När du inte spelar online? Ser nästan ut som gammal hederlig packetloss.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Jag har ej så många spel installerade atm. Men det jag märker det mest i är dota. Sen i dom andra märker jag det lite då och då inte lika mycket som i dota dock. Men även videos i exempelvis VLC eller youtube har samma sak. Dock så ska jag hämta ett nytt modem på tisdag. Då jag ej har hastigheten jag ska ha. Ska nog vänta och se hur det går med ett nytt modem. Men om någon kan komma med fler tips så får ni gärna säga så kan jag testa.