Permalänk
Inaktiv

Hjälp med logga

Hej!

Är det någon som är jätte duktig på Photoshop eller något liknande program? Jag skulle verkligen behöva en personlig "gaming" logga. Är det någon som har tid över och har lust att hjälpa mig så vore jag evigt tacksam. Jag har verkligen noll koll på vad det gäller bildhanterings program. Så snälla hjälp en noob på traven, haha.

Jag har lite idéer på hur den skulle kunna se ut:

  • Som text vill jag ha Sir Snooze, gärna om Sir kan vara högre upp än Snooze i loggan.

  • Bakgrunden ska vara lite mörkare, med antingen små lättare tunna vit/gråa moln eller lite färgstänk av någon trevlig färg.

  • Gärna en figur som fadear in bakom texten, eller varför inte två?

Mina games jag lirar är:

  • Battlefield

  • CS

  • Left 4 dead

  • Dirt

  • Need for Speed

  • Assassins Creed

Jag har lite svårt att komma på exakt hur loggan skulle kunna se ut. Kanske om man göra en liten copycat av The Walking Dead layouten av både bakgrund och text?

http://www.blurbherd.com/wp-content/uploads/2013/02/the_walki...

Som ni ser på bilden jag hänvisade så står "The" ovanför Walking Dead, det är så jag vill ha Sir ovanför Snooze.

Permalänk
Inaktiv

Någon som har tid och lust att göra en simpel logga? Skulle vara jätte snällt.

Permalänk
Skrivet av Sir.Snooze:

Någon som har tid och lust att göra en simpel logga? Skulle vara jätte snällt.

Jag bläddrade själv förbi tråden när jag såg den tidigare idag men jag ger dig väl en chans.

Jag tror att det är fler än mig som skulle vilja se en skiss och lite idéer du har

Permalänk
Medlem

Enklaste logot som du någonsin kan tänka dig ha är att använda ett snyggt typsnitt med text för att börja med.
När du väl har börjat skissa ihop logot i huvudet och kan formulera dig vad du vill ha så kan du komma och tigga om en bild.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Inaktiv

Om jag måste erkänna så är inte Paint så svårt att använda, så jag kan göra ungefär lika avancerade bilder som er.

Schysst av er, ska jag PMa er om mina förslag och idéer?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir.Snooze:

Om jag måste erkänna så är inte Paint så svårt att använda, så jag kan göra ungefär lika avancerade bilder som er.

Schysst av er, ska jag PMa er om mina förslag och idéer?

Om du verkligen är seriös så borde du leta hjälp på andra fronter, typ DeviantArt. Sidan är för det mesta infesterat av jäkligt konstiga människor men om du spenderar lite tid åt sökande så hittar du säkert någon som är duktig på Photoshop.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mars SSX:

Om du verkligen är seriös så borde du leta hjälp på andra fronter, typ DeviantArt. Sidan är för det mesta infesterat av jäkligt konstiga människor men om du spenderar lite tid åt sökande så hittar du säkert någon som är duktig på Photoshop.

Man kan inte förvänta sig mer av ett forum, tyvärr. Såklart jag är seriös. Men själva loggan behöver inte vara jätte seriös. Hade varit schysst med en liten personlig logga istället för att sno andras på Google, det blir så tråkigt i längden. Schysstare att ha en egen plåt. DeviantArt, ett annat forum då?

Permalänk
Medlem

Vad vill du ha exakt? jag kan fixa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rupenbritz:

Vad vill du ha exakt? jag kan fixa

En schysst logga till mitt kontonamn Sir.Snooze. Man skulle kunna hoppa över "." och skriva Sir Snooze på något snyggt sätt. Sir ovanför och Snooze nedanför. Mörkare bakgrund med lite inslag av vit/gråa moln. Hade inte vart fel med någon figur som fadear bakom texten. Stora önskningar, men om det går att fixa så vore det grymt snällt. Eller så låter du fantasin flöda. Jag blir nöjd med det mesta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

En schysst logga till mitt kontonamn Sir.Snooze. Man skulle kunna hoppa över "." och skriva Sir Snooze på något snyggt sätt. Sir ovanför och Snooze nedanför. Mörkare bakgrund med lite inslag av vit/gråa moln. Hade inte vart fel med någon figur som fadear bakom texten. Stora önskningar, men om det går att fixa så vore det grymt snällt. Eller så låter du fantasin flöda. Jag blir nöjd med det mesta!

Vad för typ av figur? (Vad är ditt "main" spel?)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rupenbritz:

Vad för typ av figur? (Vad är ditt "main" spel?)

Just nu är det CS GO och Left 4 dead 2. Men det lär ju bli Battlefield 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Just nu är det CS GO och Left 4 dead 2. Men det lär ju bli Battlefield 4.

Kk kommer lägga upp en ikväll (ganska sent dock) har lite o göra - men om du tittar in imorn bör den va uppe
Några önskemål om dimensioner?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rupenbritz:

Kk kommer lägga upp en ikväll (ganska sent dock) har lite o göra - men om du tittar in imorn bör den va uppe
Några önskemål om dimensioner?

Åh fan vad snällt! Yes. Jag kikar här inne imorgon.

Hur tänkte du då med dimensioner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Åh fan vad snällt! Yes. Jag kikar här inne imorgon.

Hur tänkte du då med dimensioner?

Upplösning

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Avstängd

Om du kan förklara mer noggrant i din originalpost så blir chansen att du får hjälp av någon större.

Jag kan med Photoshop och hade kunnat slänga ihop en logga lite snabbt, men bristen på information gör att man tappar lusten.
Eftersom du vill att någon ska lägga ned sin tid och kunskaper helt gratis så borde du åtminstone spendera mer än en minut till att skriva din post och tillägga saker som faktiskt är till hjälp för dom som är sugen att hjälpa till, tex...

  • Vilka spel du spelar - Något särskilt genre?

  • Vilka färger/typsnitt du gillar

  • Andra logotyper som DU tycker ser bra ut, eventuellt en skiss om du har några egna ideér så att man får en bättre bild av vad du är ute efter.

Så slipper dom som är villiga att hjälpa till att spendera ett x antal minuter för att sedan höra att det inte är vad du söker efter.

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grubbluck:

Om du kan förklara mer noggrant i din originalpost så blir chansen att du får hjälp av någon större.

Jag kan med Photoshop och hade kunnat slänga ihop en logga lite snabbt, men bristen på information gör att man tappar lusten.
Eftersom du vill att någon ska lägga ned sin tid och kunskaper helt gratis så borde du åtminstone spendera mer än en minut till att skriva din post och tillägga saker som faktiskt är till hjälp för dom som är sugen att hjälpa till, tex...

  • Vilka spel du spelar - Något särskilt genre?

  • Vilka färger/typsnitt du gillar

  • Andra logotyper som DU tycker ser bra ut, eventuellt en skiss om du har några egna ideér så att man får en bättre bild av vad du är ute efter.

Så slipper dom som är villiga att hjälpa till att spendera ett x antal minuter för att sedan höra att det inte är vad du söker efter.

Ja, du har rätt. Jag tänkte inte på det. Trodde jag skulle få avslag oavsett start på tråden. Har försökt tidigare på andra forum att lägga ner tid och energi på trådar men aldrig fått vettiga svar. Så det är nog lite därför det inte blev av nu.

Men jag kan slänga ihop en EDIT i första inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Ja, du har rätt. Jag tänkte inte på det. Trodde jag skulle få avslag oavsett start på tråden. Har försökt tidigare på andra forum att lägga ner tid och energi på trådar men aldrig fått vettiga svar. Så det är nog lite därför det inte blev av nu.

Men jag kan slänga ihop en EDIT i första inlägget.

Slängde ihop något med ditt namn och en battlefield-ish bakgrund Nu ska jag se på en film, och kommer inte kunna svara till någon.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @4.6GHz || MOBO: Asus P8Z77-V LX2 || GPU: Asus Geforce GTX 660 Top || RAM: Corsair Vengeance 16GB @2133Mhz || PSU: Corsair CX600M || CPU-kylare: Antec Kuhler 620 || Chassi: NZXT Phantom Full Tower || HDD: Seagate Barracuda 1TB @7200RPM || Tangentbord: Roccat Isku FX || Mus: Roccat Kova[+] || Monitor: LG IPS224

Permalänk

Kastade ihop något lite snabbt. Gjorde 2 olika storlekar efter din beskrivning.

Enjoy: http://imgur.com/a/pETLj#1

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

jaha jag trodde du ville ha banner Jag gör banners inte loggor

Permalänk
Medlem

Det du beskriver låter inte som en logotyp.
Vad ska "loggan" användas? Hur ska den användas?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rupenbritz:

jaha jag trodde du ville ha banner Jag gör banners inte loggor

Jaha, haha okej. Fan vad synd! Men jag hör av mig om jag har en banner fråga!

Skrivet av Florrpan:

Det du beskriver låter inte som en logotyp.
Vad ska "loggan" användas? Hur ska den användas?

Den är främst till sidor och annat där jag nickar Sir Snooze. Forum, hemsidor, community sidor, etc.

Nej du har nog kanske rätt. Hur ska en riktig logotyp se ut då?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheSak:

http://i.imgur.com/8EkgsRP.png

http://i.imgur.com/kUvszz4.png

Slängde ihop något med ditt namn och en battlefield-ish bakgrund Nu ska jag se på en film, och kommer inte kunna svara till någon.

Lite för flashig kanske, men ska testa att använda den. Tack så mycket!

Skrivet av Tallkotten:

Kastade ihop något lite snabbt. Gjorde 2 olika storlekar efter din beskrivning.

Enjoy: http://imgur.com/a/pETLj#1

http://i.imgur.com/3h5Pl1Z.png

Den var riktigt snygg. Stilren och clean. Tror du man skulle kunna få in en karaktär siktandes med automat vapen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Den är främst till sidor och annat där jag nickar Sir Snooze. Forum, hemsidor, community sidor, etc.

Nej du har nog kanske rätt. Hur ska en riktig logotyp se ut då?

Logotyper är oftast en "symbol" som representerar ett företag/band etc.
Kolla lite på dessa exempel:
https://www.google.se/search?q=logotyp&espv=210&es_sm=93&sour...

Det du vill ha låter i mina ögon mer som en forum-signatur/avatar.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Florrpan:

Logotyper är oftast en "symbol" som representerar ett företag/band etc.
Kolla lite på dessa exempel:
https://www.google.se/search?q=logotyp&espv=210&es_sm=93&sour...

Det du vill ha låter i mina ögon mer som en forum-signatur/avatar.

Fan vilken tabbe jag gjort då. Jag menar naturligtvis [B]AVATAR[/]. Jag hoppas ni andra har läst detta nu också. Det är en signatur/avatar jag eftersträvar.

Jag var så insatt på att det hette logga. Vet ej varför...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sir.Snooze:

Fan vilken tabbe jag gjort då. Jag menar naturligtvis [B]AVATAR[/]. Jag hoppas ni andra har läst detta nu också. Det är en signatur/avatar jag eftersträvar.

Jag var så insatt på att det hette logga. Vet ej varför...

Nån speciell storlek?

Permalänk
Inaktiv

Need For Speed stuk

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av palleralla:

Nån speciell storlek?

Jag vet inte riktigt vilken storlek det ska vara. Men jag har för mig att det brukar vara kring 184x184?

Permalänk
Skrivet av Sir.Snooze:

Den var riktigt snygg. Stilren och clean. Tror du man skulle kunna få in en karaktär siktandes med automat vapen?

Du menar istället för karaktären på bilden nu? Ska se vad jag kan göra när jag kommit hem.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tallkotten:

Du menar istället för karaktären på bilden nu? Ska se vad jag kan göra när jag kommit hem.

Ja precis det jag tänkte. Man kan inte riktigt se vad det är gubben håller i på bilden just nu. Hade varit lite fränare med en gubbe som siktar. Tack!

Permalänk
Medlem

gjorde mitt bästa, ps jag har både dysslexi och färgblindhet. http://www.flickr.com/photos/106905559@N03/ hoppas detta leder till fler jobb i samma anda! iam on fire

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10