Geforce Drivers 331.65 Beta med Shadowplay läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem

Testade nyss CSGO, Riktigt fin kvalla!

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

Dra åt helvetes nvidia gtx650+........... så ett 580 som är snabbare än ett 650 duger inte?

Det står ju att Shadowplay använder den inbyggda videokodaren i Geforce GTX 600- och 700-serierna, så jag skulle gissa att 500-serien inte har en tillräckligt bra videokodare, det har ingenting (eller lite) att göra med GPU kraften.

Permalänk
Avstängd

Jag har själv inget nvdidiakort men det här ser ju riktigt bra ut.Bra gjort nvidia:)
Fan blev jag en upp och ner vänd fanboy nu:)))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av WEKS:

Det står ju att Shadowplay använder den inbyggda videokodaren i Geforce GTX 600- och 700-serierna, så jag skulle gissa att 500-serien inte har en tillräckligt bra videokodare, det har ingenting (eller lite) att göra med GPU kraften.

Sant men jäkligt synd att det inte går på 580 då dom är så billigt nu för tiden. Köpte mitt för 5500 och har inte ens haft det i 2år och nu är det kortet stenålder.

Permalänk
Medlem

Lite CS:GO : http://www.youtube.com/watch?v=cD8okgwTZyI&list=UUNC5dUfQloNw...
Skyrim : http://www.youtube.com/watch?v=qpzG1LMsl1I&feature=youtu.be
Youtube slaktade verkligen videon dock.

Märkte väl inte av någon prestandaproblem. Anledningen till att jag spelar dåligt är att jag inte spelat sen Win 8.1 släpptes och jag fick "musbuggen" samt att musen inte är rätt inställd sen ominstallation (samt att jag suger).

Permalänk
Avstängd

Så va det tillbaks igen att Nvidias drivrutin vill starta om sig. Kör GTX680. När fan ska man slippa detta problem?

Permalänk
Medlem

Shadowplay fungerade prima. Kunde lira bioshock infinite på ultra och spela in utan problem. Gick även spela in en del äldre spel. Rolig funktion som definitivt underlättar spontan inspelning.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Kan någon dra upp en bild på hur det ser ut?
Gärna mitt i en sväng eller liknande så man ser där artefakter och sånt kommer upp.

Permalänk
Medlem

Några som får problem efter installation av denna drivarn? Crasher etc? Frågar i förväg eftersom jag var tvungen att göra systemåterställning efter byte från 314.22 förr och jag orkar inte att de händer igen!
Är mest bara ute efter shadowplay, finns de inget sätt man kan få tag i de utan att behöva ladda ner o installera hela grafikkortsdrivrutinen?

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerad över detta faktiskt. 0% prestandaförlust, eller omärkbar iaf. Kanske inte lika hög kvalite som när man fångar RAW såklart, men detta är mer än nog för de flesta som ändå lägger upp sina videos på tuben.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Testade i går på mitt GTX 770, fan vad det funkade bra. Testade Mass Effect 3 och Borderlands 2, flöt på lika fint under inspelning som utan inspelning. Riktigt imponerad!

Känns skönt att man spelar in hela tiden, så om det händer något så är det bara att spara. Känns riktigt skönt faktiskt

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Jag har fått inspelning av mic att fungera på min inspelning med shadowplay.

Ljudinställningar - Gå till din mic (usb) har jag.
Valde "listen to this device" och provade sedan att spela in. Funkar hur bra som helst.
Enda nackdelen är att du hör dig själv. Men det går ju att sänka tror jag.

Have fun!

Har laddat upp ett litet test på ljudet.

Permalänk
Medlem

Någon annan som upptäcker lagg i BF3? Enda spelet som jag hann testa det med. Kör på Ultra och High kvalité med ShadowPlay. Det känns som att spelet lagger till varannan sekund

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Någon annan som upptäcker lagg i BF3? Enda spelet som jag hann testa det med. Kör på Ultra och High kvalité med ShadowPlay. Det känns som att spelet lagger till varannan sekund

Vilken disk spelar du in på? Som standard lägger den filerna på din systemdisk och det kanske inte är optimalt

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Vilken disk spelar du in på? Som standard lägger den filerna på din systemdisk och det kanske inte är optimalt

Ahh... Kanske ska sluta skjuta upp SSD-köpet då Har gjort det i ca ett år nu, haha... Spelar från och lagrar på HDD

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

min Geforce experience sa åt mig att uppdatera till denna igår runt 17:00.. :S

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ja det borde dom, och gissa vad!
Dom har skrivit det

http://i.imgur.com/PATlPe3.jpg

Det funkar utmärkt med M-modeller också, lägg till "-shadowplay" i genvägen på GeForce Experience bara.

Har kört 1080/Ultra BF3 utan minsta lagg vid inspelning.

Själva "shadow"-funktionen är dock bäst, där de senaste x minuterna sparas ned!

Visa signatur

ASUS G750JH | i7-4700HQ | 16GB DDR3 | GTX780M | 4GB GDDR5 | 2x256 GB SSD + 750 GB HD

Permalänk
Medlem

Detta funkar ju fantastiskt, dock när jag väljer att spara filmerna på en mekanisk disk så blir det massor med frameskips. Det var så även med lägsta kvalitén, så tror inte det har med skrivhastigheten att göra. Någon annan som har detta problem? Lösning?

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt!
Spelade in lite på Grand Theft Auto IV där min FPS brukar sjunka väldigt mycket men med shadowplay märkte jag ingen skillnad i fps alls, var precis som att jag spelade vanligt utan att filma in!
Riktigt kanon, Framtiden är här!

Edit: Spelade in med Geforce Experience på SSD och spelade in till min vanliga hårddisk.

Permalänk
Medlem

Märkte att det tydligen inte stödjer Arma 2?
Blir blackscreen om jag har det igång och får därför stänga av det varje gång jag ska spela dayz tex.

Permalänk

Kan man verkligen kalla det här "läckt" när man kan ladda ner det via Nvidias egna program och hemsida hur enkelt som helst. Släppt skulle vara ett bättre ord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fendrigan:

Kan man verkligen kalla det här "läckt" när man kan ladda ner det via Nvidias egna program och hemsida hur enkelt som helst. Släppt skulle vara ett bättre ord.

Det var läckt tidigare.

Permalänk
Medlem

Upptäckte att vid några tillfällen när jag spelade BF4 att shadowplay inte var aktiverat, det gick inte att spela in. Vid något tillfälle droppade min fps dessutom ganska mycket, för att vid nästa tillfälle inte alls.
Antar att shadowplay kan få lite problem om man som jag växlar mellan servrar, och då startar om spelet ofta.

Permalänk
Medlem

Hoy crap gubbar!

Detta fungerar ju verkligen! Helt underbart att nvidia implementerat detta "chipp". Jag får ingen som helst prestandaförlust och det är mycket bättre kvalitet i och med att det spelar in i 60fps också.

För att inte tala om själva "shadowplay" funktionen. AMD måste komma med en motsvarighet, för denna "app" hade definitivt vägt in rätt mycket för mig som kund vid köp av grafikkork.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Shadowplay fungerar fantastiskt underbart! Men har fått nåt knas nu att den vägrar att starta när jag trycker på "Activating" knappen. Den snurrar och sen händer det ingenting.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Avstängd

Återigen en drivare som starta om sig hela tiden och gör så att spel buggar. När ska Nvidia lösa detta problem så inte drivaren starta om sig? Har varit såhär länge nog nu under ca 1år.