Tips på pluggar under mössa.

Permalänk
Medlem

Tips på pluggar under mössa.

Hej.

Jag använder just nu mina gammla koss spark plugg när jag cyklar.
Men jag har fått ett problem nu när det börjar bli kallt ute. Det är så att när jag använder mitt pannband så trycker det till dom så dom hamnar snett och blir helt och nästan inte hörs alls. Samt att jag är en av dom få som använder hjälm idag dessutom vilket då inte gör det bättre.

Så är det någon som har tipps på ett par pluggar som inte sticker ut från öronen allt för mycket så att dom går att ha på sig under hjälm + mössa/pannband?

Då jag letar i maxpris om 4-500 så är det inget superljud jag letar efter. Men skall ju gärna inte vara kasst heller så om det är stor skillnad på ett par för 500 och ett par för 600 så kanske jag överväger det ändå.

Tack för er tid och tips.

ps.
har kollat lite på dessa Sennheiser CX685 Adidas Sports men jag får inte fram hur dom fungerar med mössa, hjälm etc etc.
Btw har glasögon också så bågar som går ovanför öronen är kanske inte helt rätt.

EDIT:
Glömde nämna vad jag kommer använda dom till för enhet. Kommer användas på min ipod nano 6th gen och min xperia z1.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Jag använder ett par Creative EP-630, har haft flera par sedan 2004 och är sjukt nöjd med dem. De ligger något lägre i prisklassen än vad du verkar leta efter men för det priset så är ljudet riktigt bra.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=27749

Permalänk
Medlem
Skrivet av SörenKarlsson:

Jag använder ett par Creative EP-630, har haft flera par sedan 2004 och är sjukt nöjd med dem. De ligger något lägre i prisklassen än vad du verkar leta efter men för det priset så är ljudet riktigt bra.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=27749

Tack för tipset men är nog ute efter lite roligare än dom när jag ändå är på g med att byta

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Tack för tipset men är nog ute efter lite roligare än dom när jag ändå är på g med att byta

Roligare? Var det inte funktionalitet du var ute efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brugden:

Roligare? Var det inte funktionalitet du var ute efter?

Jo men skadar inte med bättre ljud än det jag har samt dom skall kunna sitta fast även om man drar till i sladden eller liknande.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Använder mina sennheiser ie6 med hjälm (kbc vrx) utan problem.
Även använt koss keb29 under hjälm.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Använder mina sennheiser ie6 med hjälm (kbc vrx) utan problem.
Även använt koss keb29 under hjälm.

Något i stil med ie6 jag är ute efter. Men dom ligger tyvärr lite över min prisklass tyvärr
Annars hade dom vart perfekta.

Tack för tips.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag använder Shure Se425, finns i flera prisklasser men just utformningen passar grymt bra för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Något i stil med ie6 jag är ute efter. Men dom ligger tyvärr lite över min prisklass tyvärr
Annars hade dom vart perfekta.

Tack för tips.

Måste bara tipsa dig om dessa SOUNDMAGIC E10:
http://www.dustinhome.se/product/5010615416/soundmagic-e10-bl...

Knarkar musik och känns som jag har ägt nästan alla "lurar" tillgängliga idag. Gick till dessa från EP-630 och kan bara säga att för 279 kr är de ett solklart val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Jag använder Shure Se425, finns i flera prisklasser men just utformningen passar grymt bra för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev riktigt sugen på Shure SE215 trots att dom spräcker min tänkta budget med ett par hundra.
Måste fundera på det en stund.

Skrivet av myslex:

Måste bara tipsa dig om dessa SOUNDMAGIC E10:
http://www.dustinhome.se/product/5010615416/soundmagic-e10-bl...

Knarkar musik och känns som jag har ägt nästan alla "lurar" tillgängliga idag. Gick till dessa från EP-630 och kan bara säga att för 279 kr är de ett solklart val.

Wow. Grymt tilltalande pris och bara låvord över allt och tre priser i rad.
Se215 verkar grymma men dessa gör definitivt valet svårare i och med prisvärdheten dom verkar ha.

Stort tack för tipsen
Nu blir det att vända kronor och se vilka det blir ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Blev ett par shure se215. Något över budget så jag hoppas dom är värda det ^^
Blir kanske ett par soundmagic E10 också för mobilfunktionen. Dom var ju löjligt billiga trots allt, samt att jag vill testa dom också

Tackar för tipsen!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt