skapa automatiserat bildspel för uppspelning via usb på Led-tv

Permalänk
Medlem

skapa automatiserat bildspel för uppspelning via usb på Led-tv

Hej, ska hjälpa mor min att sätta upp en platt skärm (ca 19-22") till hennes företag där hon tänkt visa ett bildspel som rullar konstant. Med fördel utan att koppla en dator till skärmen. Tänkte använda mig av en TV som har usb ingång som klarar att hantera bilder, video osv med den inbyggda tekniken.

Frågan jag har är vilket program ska jag använda mig av för att skapa ett bildspel som rullar konstant? skulle en .gif animation fungera? finns det något smartare sätt? eller finns det någon större typ av digital fotoram man kan använda sig av?

Permalänk
Skrivet av straaand:

Hej, ska hjälpa mor min att sätta upp en platt skärm (ca 19-22") till hennes företag där hon tänkt visa ett bildspel som rullar konstant. Med fördel utan att koppla en dator till skärmen. Tänkte använda mig av en TV som har usb ingång som klarar att hantera bilder, video osv med den inbyggda tekniken.

Frågan jag har är vilket program ska jag använda mig av för att skapa ett bildspel som rullar konstant? skulle en .gif animation fungera? finns det något smartare sätt? eller finns det någon större typ av digital fotoram man kan använda sig av?

finns det inte i TVn? Jag har en billig gammal TV och den kan jag plugga i usb och rulla bilder på direkt. Det enda jag behöver göra är att välja den mapp jag vill sen kör den bildspelet. Känns som om de flesta tvapparater med usb-anslutning borde ha den här funktionen, men du kanske har kollat upp det redan vad vetjag

Permalänk
Rekordmedlem

Det är tvn som måste hantera bildspelsfunktionen om du inte vill ansluta en dator som sköter det, du får kolla vad tvn stödjer eller kanske skaffa nån androidenhet istället för ett rent minne.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är tvn som måste hantera bildspelsfunktionen om du inte vill ansluta en dator som sköter det, du får kolla vad tvn stödjer eller kanske skaffa nån androidenhet istället för ett rent minne.

jag har hittat en tv i rätt storlek som stödjer uppspelning av dom vanligaste bildformaten som .bmp .jpeg osv. men det ni säger är att tvn i sig har en bra funktion för att få bilderna att löpa kontinuerligt. jag vill ju även kunna ställa in hur lång tid dem ska visas osv. Vore ju att föredra om man kunde arrangera som i powerpoint att bildövergångarna är lite diskreta och annorlunda.

Permalänk
Rekordmedlem

Det låter som du behöver en liten dator, eller eventuellt kanske du kan göra bildspelet som en videoslinga som går på repeat, då kan du göra det i powerpoint och spela in resultatet för att sedan visa videon på tvn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Du får nog tänka om lite, som många nämner. En TV kan inte köra några program från USB-stickor, det är bara datorer som gör sådant.

En TV kan oftast visa bilder från stickor däremot, men all form av bildspelande måste TV'n själv stå för.

Det ni bör överväga är en av dom nya skolans mini-datorer som kör Android, liknande denna http://www.geek.com/android/worlds-smallest-android-powered-h...
Små små datorer, inte större än en USB-sticka, inte mycekt dyrare heller.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Min TV sony bravia har olika val som fade/toning/gardin mm.
Det går att ställa tid som bilden visas men inte mycket mer än så.

Visa signatur