Sätta in ett nytt graffekort i burken?

Permalänk

Sätta in ett nytt graffekort i burken?

Tjena, nu ska jag sätta in mitt nya Gigabyte GeForce GTX 770 2GB Windforce i datorn och vet inte vilken ordning jag ska göra det?
Just nu använder jag ett 6870 amd kort och har deras drivers, ska jag ta bort alla drivers innan jag tar ut mitt 6870 och sätter i det nya? och ska jag ha laddat ner geforce drivers innan också?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian I:

Tjena, nu ska jag sätta in mitt nya Gigabyte GeForce GTX 770 2GB Windforce i datorn och vet inte vilken ordning jag ska göra det?
Just nu använder jag ett 6870 amd kort och har deras drivers, ska jag ta bort alla drivers innan jag tar ut mitt 6870 och sätter i det nya? och ska jag ha laddat ner geforce drivers innan också?

Tack på förhand!

Avinstallera drivrutinerna till nuvarande kortet, plocka ur kortet, sätt i det nya kortet, installera senaste drivrutinen till det nya kortet

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk

Tack som fan! inget får gå fel idag för jag ska på lan ikväll

Permalänk
Skrivet av Sebastian I:

Tack som fan! inget får gå fel idag för jag ska på lan ikväll

Använd Driversweeper för säkerhets skull när du tar bort de gamla AMD drivrutinerna så att du får bort ALLT.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"