Hur gör man en server till bf3/minecraft

Permalänk
Avstängd

Hur gör man en server till bf3/minecraft

Hejsan jag undrar hur man gör en egen server till battlefield 3 ,minecraf och call of duty. Alltså en riktig server med namn och sånt. Är det möjligt?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Slimdex:

Hejsan jag undrar hur man gör en egen server till battlefield 3 ,minecraf och call of duty. Alltså en riktig server med namn och sånt. Är det möjligt?

Bf3? Nej EA/Dice släpper inte server filer... Till minecraft och call of duty... Som OP sa... Googla.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

För att ta det väldigt enkelt kan du ju ladda ner en vanilla server, öppna porten 25565
och sen om det ska heta något typ "jagkanintegoogla.eu.mc" antar att det finns webbsidor eller program som du gör något på. Kan inte just den biten.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

För Battlefield måste du hyra dig in hos er certifierad serverhost, som är godkänd av EA/DICE.
För Minecraft etc, googla. Det är väldigt lätt att sätta upp en egen Minecraftserver.

Permalänk
Medlem

För att ta det väldigt enkelt, jag antar att din minecraft server ska vara till fler än bara dig och tre-fyra polare? Du kan ju alltid ladda ner vanilla servern från minecraft.net sen "portforwarda" port 25565. Ska servern heta något i stil med "Jagkanintegoogla.swec.mc" är jag ganska säker att det finns webbsidor som gör just det.
Huruvida det kostar något eller inte kan jag inte säga.

Edit: segt internet som lurade mig att skriva om texten.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Hejsan jag undrar hur man gör en egen server till battlefield 3 ,minecraf och call of duty. Alltså en riktig server med namn och sånt. Är det möjligt?

Till minecraft skapar du en ny mapp som du kan döpa till vad som helst. Sedan laddar du ner en fil från minecraft.net/download som heter minecraft_server.1.7.2.exe. Du drar sedan den här filen till mappen som du skapade innan och öppnar minecraft_server.1.7.2.exe. Nu borde det komma en massa nya filer i din mapp. För att öppna din server klickar du bara på minecraft.server.1.7.2.exe.

Observera, för att kunna gå in på din minecraft-server så krävs det att du antingen öppnar en port eller att du använder dig av Hamachi eller liknande. Jag rekommenderar Hamachi då det är både enkelt och säkert. Hamachi finns att ladda ner här: https://secure.logmein.com/products/hamachi/download.aspx Ladda ner Unmanaged. Sedan skapar du ett Hamachi-nätverk efter att du har installerat programmet genom att klicka på Network, och sedan create a new Network. Här får du skriva in namn på nätverket och lösenordet. Alla som ska kunna spela på din server måste gå med i det här nätverket, så kom ihåg lösenordet och namnet. För att gå med i ett nätverk gör man så här. Ladda ner Hamachi. Klicka på Network, sedan Join an existing network, skriv sedan in namn och lösen på ditt nätverk. För att se vad du ska skriva in för att gå in på din Minecraft-server, (Ex. 21.45.6.789), så tittar du bara på numrerna som står efter ditt namn på Hamachi, oftast heter du ditt eget namn och sedan -Dator efter det. (Till exempel: Elliot-Dator Ragnar-Dator). De här numrerna skriver du sedan in i Minecraft för att gå in på din server. För att öppna servern så öppnar du minecraft.server.1.7.2.exe och för att stänga ner den så kan du bara stänga ner fönstret.

Permalänk

ENKELT SÄTT ATT PORTFORWARDA

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/router...
1. Välj vilket märke din router har.
2. Välj din modell
3. Leta upp Minecraft
4. Följ guiden.

Permalänk
Medlem

Eller så köper du dig en billig VPS och sätter upp en minecraftserver där.
Då slipper du oroa dig för portar, internet och online-tid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krilleoh:

Eller så köper du dig en billig VPS och sätter upp en minecraftserver där.
Då slipper du oroa dig för portar, internet och online-tid.

Vad är VPS?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz