Permalänk

Ockerpris på Asus AC68U!

Är det nån som vet om någon av de "mindre konventionella" nätbutikerna, typ MISCO eller Proshop burkar ha lagersaldon som stämmer, snabb leverans och bra support? Tänkte då Inet, Webbhallen, Dustin, NetonNet m.fl. har ockerpriser på denna pryl!!!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2037634&o=sort_lager

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem
Skrivet av RolandGarros:

Är det nån som vet om någon av de "mindre konventionella" nätbutikerna, typ MISCO eller Proshop burkar ha lagersaldon som stämmer, snabb leverans och bra support? Tänkte då Inet, Webbhallen, Dustin, NetonNet m.fl. har ockerpriser på denna pryl!!!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2037634&o=sort_lager

Har varit inne och läst en del om ProShop på Prisjakt. Verkar lite blandat, men majoriteten verkar ha haft positiva upplevelser. Men så finns det ju skräck exempel också... Värt att tanka på att frakten från Proshop blir lite högre då det är Danmark baserat.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Proshops lagersaldo stämmer inte. Eller rättare sagt det behöver inte stämma.
När dom hade bra pris på HP N54L vanns den i lager men på ordern låg den sedan som restad.
Lagarsaldot va kvar iaf ett dygn innan ag avbeställde och köpte på webhallen i stället.

Permalänk

Funderar lite lätt på att gå internationellt istället och beställa via computeruniverse.net (tyskland) i protest

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Hedersmedlem

Misco är helt ok, kostar 1798:- inkl frakt om du registrerar dig som swecmedlem.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Har bara positiva erfarenheter från misco.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk

Betalade 1890:- för min AC68U på Netonnet för en vecka sen men nu verkar dom ha höjt priset igen.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Handlat på Misco en gång, var lika bra som de stora jättarna. Har dock inte provat supporten så den kan ju vara ? på.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag kan varmt rekommendera misco! Jag köpte ett begagnat 7950 här på sweclockers marknaden och när det strula så hjälpe de till direkt skicka fraktsedel och gav mig BRA alternativ till ersättningskort då just den modellen jag hade gått ur deras sortiment (mer än 1 år sedan).

Permalänk
Medlem

Är också sugen på AC68U men man vill veta hur bra support de butikerna som säljer det billigt har.
Att det tar 3 dagar eller 10 dagar spelar ingen roll för mig, så länge jag får den.
Men supporten ifall produkten strular, vill man ju veta hur snabbt de fixar...

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk

Tack boys! Låter som att Misco är ett bra val, jag litar mer på snabba spontansvar på sweclockers än recensionerna på prisjakt!

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Skrivet av Kent:

Misco är helt ok, kostar 1798:- inkl frakt om du registrerar dig som swecmedlem.

Hur registrerar man sig som Sweclockersmedlem hos dom?

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RolandGarros:

Hur registrerar man sig som Sweclockersmedlem hos dom?

Skapa konto, gå in på Mitt konto, skriv i sweclockers1337 i Kod för personalrabatt:

Permalänk
Skrivet av mungo_skata:

Skapa konto, gå in på Mitt konto, skriv i sweclockers1337 i Kod för personalrabatt:

Tack och bock! Beställt och klart för 1798:-. Ser enormt mycket framemot ac-hastigheter. frågan är bara om man skulle ha köpt två st och och kört den andra som "brygga" i tvbänken för att få ac-hastighet till alla gadgets man kan koppla in i den... =D =P

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Skrivet av aaaaa:

Är också sugen på AC68U men man vill veta hur bra support de butikerna som säljer det billigt har.
Att det tar 3 dagar eller 10 dagar spelar ingen roll för mig, så länge jag får den.
Men supporten ifall produkten strular, vill man ju veta hur snabbt de fixar...

Glöm inte priset också... 2800-3000:- är ocker!!!

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aaaaa:

Är också sugen på AC68U men man vill veta hur bra support de butikerna som säljer det billigt har.
Att det tar 3 dagar eller 10 dagar spelar ingen roll för mig, så länge jag får den.
Men supporten ifall produkten strular, vill man ju veta hur snabbt de fixar...

Misco har skitbra support. När jag la en väldigt tidig beställning på ett ej i lager 7970(väldigt billigt då) som var försenat blev det strul med med min order då Misco bytte kassasystem (tror jag det var). Jag avbokade min order och efter ca fem månader dimper det ner en avi i brevlådan utan avsändare eller vad paketet innehåller. Jag hämtar ut paketet utan att behöva betala eller visa id. När jag öppnar paketet är det ett hd7970 i men inget kvitto, avsändare eller något dokument som talade om vem avsändaren var.
Jag behåller kortet utan att öpnna det och väntar på att någon ska höra av sig och kräva pengar, men inget händer.
Eftersom ingen hört av sig ang grafikkortet efter två månader tänkte jag sälja det till en kompis, och då får jag ett brev från något inkassoföretag med skumt namn jag aldrig hört förut att dom ska ha 4200kr inom 7 dagar annars blir det kronofogden. Jag förstår ju såklart att det gäller grafikkortet då.
Efter två-tre dagar får jag brev från kronofogden om krav på 5700kr. Skitkul..
Jag ringer upp inkassoföretaget och frågar åt vilket företag dom kräver pengar åt (jag hade helt glömt bort min gamla avbeställda order då) och får veta att det är åt Misco.
Jag ringer upp Misco (ingen kö) och talar om lite snabbt vad som hänt. Grabben jag snacka med skicka en fraktsedel så jag kunde skicka tillbaka grafikkortet. Efter det behövde jag bara skicka tillbaka en lapp till kronofogden och fick en liten kompensation av Misco, kommer iof inte ihåg vad längre
Allt löste sig på några dagar.

Hursomhelst så blev jag trevligt bemött, fick förklaring hur det blivit som det blivit, fick en liten kompensation och det gick snabbt och smidigt.

Permalänk
Medlem

Hmm, märkligt, jag har funderat på 68:an och Nighthawken bara för nå vecka sedan eller två och då kostade 68:an 2090:- på webhallen (nighthawk 1990:- fortfarande). 1853:- för 68:an på Misco torde vara ett riktigt bra pris, i jämförelse.

Visa signatur

Burk 1: ASUS Z87-A/i5-4670K/Crucial BallistixSport 16GB/MSI GTX980/Sandisk Ultra Plus 256GB/WD Green 2TB/
Be Quiet L8 630W 80+ Bronze Modulär.
Burk 2: MSI Z97 Krait Edition/i5 4690K/ HyperX Fury 8GB 1866Mhz/Gigabyte GTX760 OC/Sandisk Ultra Plus 256GB/EVGA 500W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jink:

Har varit inne och läst en del om ProShop på Prisjakt. Verkar lite blandat, men majoriteten verkar ha haft positiva upplevelser. Men så finns det ju skräck exempel också... Värt att tanka på att frakten från Proshop blir lite högre då det är Danmark baserat.

Ja, och 90% av de bra omdömena är lämnade i webbshoppen.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Lite off-topic, men passar på att fråga då många av er verkar ha bra koll på läget.

Jag har idag 802.11N hemma med en Linksys E4200 och får ut ~10mb/sek på detta nät om jag befinner mig i samma rum som routern i fråga. Annars ligger jag runt 3-5mb/sek. För att strömma FullHD 1080P+ med hög bitrate så räcker inte alltid 3-5mb/sek till.
Har därför dragit en nätverkskabel genom halva huset, men gillar den lösningen sådär.

Vill ha högre hastigheter till resten av huset och har provat att köra med adaptrar för att gå via elnätet, men eftersom uttagen ligger på olika proppar/ledningar är det inte en bra lösning då jag bara får ut futtiga 1-3mb/sek.

Vilka hastigheter kan man förvänta sig med AC-standarden?
.. även om det är några rum bort.

Är isåfall ute efter en brygga eller liknande, alltså tex. denna routern i backbone och sedan en receiver som tar emot AC-signalen och ger mig några vanliga ethernet uttag i den delen av huset där det börjar sacka.
Tips emottages gärna!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Proshop är sisådär.

Pirserna och svenska supporten är bra, och de har ett väldigt ordentligt sortiment. I vissa fall är det den enda "svenska" butiken som har en viss pryl (t.ex. ett speciellt FM2-moderkort från Zotac som jag behövde till min senaste htpc), och det är oftast i ett sådant fall jag har handlat från dem.

Men på danska sidan verkar de vara sega snåla drumlar.

När man skickar in en pryl för felsökning/garantibyte så måste man göra det med företagspaket, vilket som bekant kostar en hel del (en klar nackdel om det skulle visa sig inte vara något fel på prylen). Man får ingen returfraktsedel, utan man får bekosta det själv. De återbetalar frakten om garantibyte går igenom, MEN, jag blev tvungen kontakta deras danska ekonomiavdelning i efterhand (och påminna om svensk lag) för att de skulle göra det!

Ytterligare nackdel är att man skickar returen till svenska adressen, där paketet sedan får ligga och mögla tills nästa omgång transport till danmark sker. Det tog uppåt en extra vecka pga det.

När det väl kom till Danmark så tog det flera veckor för dem att konstatera att min pryl minsann faktiskt var paj. Utefter min rigorösa felbeskrivning och lite egna tester hade de kunnat komma fram till detta väldigt mycket snabbare.

Till slut blev jag krediterad inköpsbeloppet (garantiärende). Det lustiga är att det stod något i stil med "som du ville, så har vi kretiderat". Vadå "som jag ville"? De hade ju aldrig ens frågat. Genom att göra så, och inte skicka en ny i utbyte, så sparade de förstås in fraktkostnaden. Hade jag sedan köpt en ny från dem för pengarna så hade ju jag själv fått betala frakten. Sniket.

Utöver detta så har det hittills alltid tagit 1-2 dagar extra dötid innan beställningar skickats. Uppenbarligen pga att de inte har något eget lager.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hur kan Misco vara "mindre konventionell"? De tillhör världens största postorderaktör inom området: Systemax

Permalänk
Medlem

FYI:
Kostar 1746 på Dustin med Studentkonto

Permalänk
Medlem

Nån speciell anledning ni väljer AC68 före AC66? Som jag fattat det är enda skillnaden mellan AC1750 (AC66) och AC1900 (AC68) att man använder ett AC chip även för 802.11N antennen för att få 600mbit på N. Kör man AC är det ingen skillnad. Eller har jag missat något viktigt? Jag planerar att köpa en av dem på net2world.se på fredag.

//Knight

EDIT: Ang butikerna så är ju Misco en väl etablerad webbutik som jag använt flera gånger. Jag bor typ granne med net2world i Malmö så det är rätt smidigt för mig

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Skrivet av Knightmare:

Nån speciell anledning ni väljer AC68 före AC66? Som jag fattat det är enda skillnaden mellan AC1750 (AC66) och AC1900 (AC68) att man använder ett AC chip även för 802.11N antennen för att få 600mbit på N. Kör man AC är det ingen skillnad. Eller har jag missat något viktigt? Jag planerar att köpa en av dem på net2world.se på fredag.

//Knight

EDIT: Ang butikerna så är ju Misco en väl etablerad webbutik som jag använt flera gånger. Jag bor typ granne med net2world i Malmö så det är rätt smidigt för mig

Tack för att du "niar" mig, artigt värre!
Skämt å sido, jag har inte gjort någon direkt jämförelse, jag vill ha det snabbaste både AC och N, sen har den USB 3.. hur relevant det USB 3 är i praktiken återstår att se. Men ska man uppgradera bör man väl göra det ordentligt? ;P

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk

Pratade med Misco idag, då det stod "i lager 1/11 på orderbekräftelsen. Killen jag snackade med var riktigt trevlig och förklarade att det var den förväntade leveransdagen. Sen kollade han upp ordern och den var packad och han trodde jag skulle kunna hämta ut paketet redan imorgon! =D

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från Proshop en gång och har inga klagomål, frakten tog förståss lite tid (ca 1vecka har jag för mig) men hade knappast beställt från ett danskt företag om jag velat ha grejerna snabbt.

Permalänk
Medlem

Personalrabatt hos Misco?

Skrivet av mungo_skata:

Skapa konto, gå in på Mitt konto, skriv i sweclockers1337 i Kod för personalrabatt:

Jag kanske är helt snurrig, men när jag är inne på Mitt konto hos Misco så hittar jag inget fält för 'Kod för personalrabatt'. Är registrerad som privatperson - kanske det som är fel?

Tacksam för hjälp!

BTW, Dustin hade ett bra pris (typ 1700kr) fram till i tisdags, när priset gick upp till 2800kr. Inte kul.

Permalänk
Skrivet av dHolecek:

Jag kanske är helt snurrig, men när jag är inne på Mitt konto hos Misco så hittar jag inget fält för 'Kod för personalrabatt'. Är registrerad som privatperson - kanske det som är fel?

Tacksam för hjälp!

BTW, Dustin hade ett bra pris (typ 1700kr) fram till i tisdags, när priset gick upp till 2800kr. Inte kul.

Testa googla Misco personalrabatt och logga in från länken du hittar, det gjorde jag!

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk

Jag har fått varan! Bra pris, och supersnabb leverans på en ny, het pryl! 10/10! Bra ställe att handla på!

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem

Personalrabatt hos Misco funkar!

Skrivet av RolandGarros:

Testa googla Misco personalrabatt och logga in från länken du hittar, det gjorde jag!

Toppen - borde jag ha kommit på själv...