Call Of Duty Ghosts Cross-platform?

Permalänk
Avstängd

Call Of Duty Ghosts Cross-platform?

En polare skrev till mig o sa att nya CoD skulle vara cross platform så jag som lirar på PC kunde lira med honom på xbox. Han länkade även detta:
http://www.youtube.com/watch?v=DOCf7fY7RGI

Men jag tolkar det som att vi kan joina samma klan, de säger ju inget om att spela tillsammans då en bra PC-spelare skulle rövkn*lla alla konsolspelare. Vad har ni för tankar kring det?

Mvh Jonathan

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk

Du kommer inte kunna spela mot Xbox-användare på en pc. Vad jag vet så har inget spel implementerat den tekniken.

EDIT: Med cross-platform menar han att spelet släpps på flera olika plattformar, alltså ps3, ps4, xbox 360, xbox one, pc.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Nej det är inte cross-platform.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr_svahn:

En polare skrev till mig o sa att nya CoD skulle vara cross platform så jag som lirar på PC kunde lira med honom på xbox. Han länkade även detta:
http://www.youtube.com/watch?v=DOCf7fY7RGI

Men jag tolkar det som att vi kan joina samma klan, de säger ju inget om att spela tillsammans då en bra PC-spelare skulle rövkn*lla alla konsolspelare. Vad har ni för tankar kring det?

Mvh Jonathan

Det är cross-platform-klaner det handlar om. Man kan joina en klan och tjäna in XP åt klanen oavsett vilken plattform man spelar på. Men det kommer inte gå att köra pc mot xbox osv.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Avstängd

Tackar var exakt det jag sa till polaren, ville bara få det bekräftat.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Du kommer inte kunna spela mot Xbox-användare på en pc. Vad jag vet så har inget spel implementerat den tekniken.

EDIT: Med cross-platform menar han att spelet släpps på flera olika plattformar, alltså ps3, ps4, xbox 360, xbox one, pc.

Portal 2 går väl att köra Coop mellan olika plattformar vad jag vet

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Portal 2 går väl att köra Coop mellan olika plattformar vad jag vet

Jupp det stämmer, tror det är det enda, möjligen något mer steam baserat spel som kan. Anledningen är ganska simpel, teknikmässigt är det inte så svårt, FPS är dock väldigt obalanserat mus+tangentbord vs kontroll, företaget måste ha ett eget nät för att sköta det hela iom att varken Sony eller M$ vill släppa in "osäkra" källor eller varandra på deras interna nät (PSN/XboxLive) och sedan är det väldigt viktigt att spelet designats med det i tanke från grunden och allt extra jobb och tid att få det verifierat på alla plattformar innan en patch kan släppas osv.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Du kommer inte kunna spela mot Xbox-användare på en pc. Vad jag vet så har inget spel implementerat den tekniken.

EDIT: Med cross-platform menar han att spelet släpps på flera olika plattformar, alltså ps3, ps4, xbox 360, xbox one, pc.

Skrivet av Ferrat:

Jupp det stämmer, tror det är det enda, möjligen något mer steam baserat spel som kan. Anledningen är ganska simpel, teknikmässigt är det inte så svårt, FPS är dock väldigt obalanserat mus+tangentbord vs kontroll, företaget måste ha ett eget nät för att sköta det hela iom att varken Sony eller M$ vill släppa in "osäkra" källor eller varandra på deras interna nät (PSN/XboxLive) och sedan är det väldigt viktigt att spelet designats med det i tanke från grunden och allt extra jobb och tid att få det verifierat på alla plattformar innan en patch kan släppas osv.

Portal 2 har tagits upp men finns minst ett spel till som har(hade?) "cross-platform"-spelande.

Shadowrun.
"It was the very first game that allows cross-platform play on the Live for Windows service"

https://en.wikipedia.org/wiki/Shadowrun