Permalänk
Avstängd

Oerhört proffsigt !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Trevliga byggen! Snyggt!

Permalänk
Medlem

Shit vad bra det blev! Riktigt avundsjuk på dina verktyg

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Helt otroligt snyggt!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Tjänade du ens något utrymme på din speciallösning med grafikkortet?

Permalänk
99:e percentilen

Riktigt häftigt! Några frågor:

1. Hur kommer det sig att Intel och Asus sponsrar dig? Kan man bara fråga dem om de kan sponsra ett bygge eller är det något speciellt som krävs?

2. Hur kan du såga ut alla metallbitar så perfekt? Du har jätteavancerade mönster som jag inte kan förstå hur du sågar ut.

3. Hur gängar du hålen? Jag använder en UNC632-skruv som jag tvingar igenom hålet jag vill gänga, men det går inte med M3, för då får man bara en helt slät skruv och ett helt slätt hål.

Återigen, mycket coolt bygge!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Riktigt häftigt!
2. Hur kan du såga ut alla metallbitar så perfekt? Du har jätteavancerade mönster som jag inte kan förstå hur du sågar ut.

Återigen, mycket coolt bygge!

Cnc fräs skulle jag tro...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Bakgrund:

Cnc fräs skulle jag tro...

Är inte det alldeles för dyrt för en vanlig person?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Är inte det alldeles för dyrt för en vanlig person?

Går ju att använda på jobbet...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Vart hittade du den där smarta risern tro? Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

1. Hur kommer det sig att Intel och Asus sponsrar dig? Kan man bara fråga dem om de kan sponsra ett bygge eller är det något speciellt som krävs

Menar du på allvar att du inte ser ett bygge av den här klassen som något speciellt?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Edwaard:

Menar du på allvar att du inte ser ett bygge av den här klassen som något speciellt?

Har jag påstått det? Jag tycker att bygget är exceptionellt. Läs gärna frågan igen. Jag undrade hur man får en tillverkare att sponsra en. Räcker det att fråga "Hej Asus, jag tänker bygga en awesome mITX-dator, kan ni sponsra mig?"? Eller måste man visa exakt hur den kommer att bli? Eller måste man ingå i någon speciell skara proffs som Asus alltid sponsrar? Eller räcker det att man lovar att göra reklam för dem genom SweClockers?

Jag frågar för att jag gärna skulle vilja bli sponsrad med minnen av Corsair. Men jag är ingen professionell datorbyggare. Jag håller på med min första dator där jag bryr mig om utseendet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Sleepstreamer, vad du gör fina maskiner.
### vad jag ville vinna din jultävlings dator.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Nice bygge, var och hurfan får man tag på de där gpu förlängar kablarna?? Citera tack

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Nice bygge, var och hurfan får man tag på de där gpu förlängar kablarna?? Citera tack

Här t.ex.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av wersaq:

Tack, hade planerat någon form av häftigt bygge men alltid undrat var de där förlängarna kom ifrån, om det var eget build eller så, har också inte orkat googla på det.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

snyggt bygge.

Grymt bra gjort.
Gillar när nån bemästrar bockning.

Tänkte fråga om man möjligtvis kan få ritnings filen. Tänker mig en aningen större låda (260mm graffe).
och skulle gärna villa utgå från dina ritningar.

Visa signatur

Lian Li PC-Q08B Svart // ASRock Z68M ITX mITX // Intel Core i5 2500K 3,3GHz // Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE // Corsair SSD Force GT 128GB // Evga geforce gtx670 // silverstone strider sfx 450w gold // cougar vortex 120mm PWM cf-v12hp

Permalänk

sälja datorn?

Visa signatur

| Gigabyte GA-MA770T-UD3| Phenom II 965 x4 @ 4Ghz | Radeon HD5850 1GB @ core900 mem1100 | 8 gb Corsair 1333 mhz |

Permalänk

Väldigt fint bygge. Hade dock personligen valt att ha meshen vid grafikkortet på insidan snarare än utsidan av chassit för att filtrera luften lite bättre och få kompaktare utseende, men är en ren smaksak. Helt klart en 5/5, skulle gärna sätta mer. Är också väldigt intresserad hur sponsringen går till då jag själv ibland känner för att göra något fint bygge - men som alltid saknar resurser.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem

Förbannat snyggt måste jag säga.

Permalänk

Jag vet inte vad poängen är till för men det här är en solklar 5:a! Otroligt sexigt!

Permalänk

AWESOME!

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Medlem

Sjukt ***** bra gjort! solklar 5:a man blir nästan lite sugen på ha dig som personlig tillverkare

Permalänk
Medlem

Så jäkla fint!

Permalänk

AWESOME!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D RGB SE | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Fractal Design Ion+ Platinum 760W |
Intel Core i9 9900K @3.6 GHz | Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm | Corsair 16GB (4x8GB) DDR4 CL16 Vengeance @2666MHz | ASUS GeForce RTX 2080 ROG Strix OC ! Extreme | Samsung 970 EVO Plus (500GB M.2) | Samsung 860 EVO (2TB SSD) |

Permalänk
Medlem

GTX 670 Mini GOGOGOG!

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Så jävla snygg! Grymt bra jobbat!

Permalänk

Fantastiskt

Fantastiskt bygge men hur fick du Asus och Intel att stå för alla delar?

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

i love it! fasen vad du bockar bra!
fungerar den som den ska? cpu kylning osv?

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem