Apple rapporterar om nytt försäljningsrekord för Iphone

Permalänk
Medlem

Tycker Airplay/AppleTV funkar mycket bra. Streamar SVTplay och Youtube var dag. Aldrig lagg eller quality loss.

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Hmm, visst är det så men den absolut gigantisk största delen av Androidlavinen verkar vara billiga undermåliga smartphones och featurephones som är två områden som Apple inte verkar inom.

Det enda undermåliga verkar vara din koll på marknaden.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

"Ahm" uttrycker en förvåning över att man inte vet vad man ska ha AppleTV till.

Ser inget större behov av Airplay, de flesta Youtube videos kan jag lika gärna se på plattan och för film/tv-serier finns det bättre lösningar. Då återstår det "Så Mycket Bättre" på TV4 play som jag vill se på playkanal men jag vet att jag kommer att dampa ut innan den ens börjar pga TV4s obscent sinnessjuka reklammängd så det undviker jag...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det enda undermåliga verkar vara din koll på marknaden.

Då kanske du kan informera mig bättre för jag bara återger vad jag läst om vad denna enorma mängd, var det över en miljard Androider? egentligen består av för jag är rätt säker på att det inte är så många s4 t.ex.?

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Ser inget större behov av Airplay, de flesta Youtube videos kan jag lika gärna se på plattan och för film/tv-serier finns det bättre lösningar.

Ja vill man inte använda airplay är förstås poängen liten. Nästan så jag undrar varför du köpte den till att börja med.

Musik då? Eller har du airplay i stärkaren?

Citat:

Då återstår det "Så Mycket Bättre" på TV4 play som jag vill se på playkanal men jag vet att jag kommer att dampa ut innan den ens börjar pga TV4s obscent sinnessjuka reklammängd så det undviker jag...

Huga ja. Ett exempel där gammal go broadcast tv funkar "så mycket bättre". Bara PVR:a och spola förbi reklamdreten... Bättre bildkvalité dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag antar att dem räknar hela Lumia serien, så många enheter är förmodligen sålda i det billigare segmentet där Apple inte riktigt har någonting just nu. Men det är kul att det går bra för dom

Du glömmer iphåne 5C som kom ut nu i dagarna. Där har du ju en telefon i det billigare segmentet. Ta två år gammal hårdvara och lägg de i ett billigt-att-tillverka-plastskal. Budget rakt igenom. Synd bara att allt är budget förutom priset....

Permalänk
Medlem

Intrssant! Synd att man inte kan få fram statistik på vad för telefoner köparna hade innan? Ägde de en iphone innan de köpte en ny iphone, eller Bytte de operativsystem?
Frågor frågor frågor...
Är ändå rätt sugen på iphone 5s

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av benja93:

Iphone, den dyra telefon för den okunniga konsumenten

Var inte så trångsynt, respektera vad andra tycker om utan att kalla dem okunniga. Man gilla olika utav olika anledningar, lär man sig på dagis.

Såna som dig förstör här på forumet

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ja vill man inte använda airplay är förstås poängen liten. Nästan så jag undrar varför du köpte den till att börja med.

hmmm, det undrar jag också....kanske hade jag lite ångest att shoppa bort den dagen?

Iofs du har rätt Airplay borde väl vara största anledningen att köpa en Apple TV men som jag sade jag har inte direkt haft nytta av det.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Då kanske du kan informera mig bättre för jag bara återger vad jag läst om vad denna enorma mängd, var det över en miljard Androider? egentligen består av för jag är rätt säker på att det inte är så många s4 t.ex.?

Är allt utom S4 undermåligt eller vad snackar du om?

I andra länder med betydligt större marknad än Sverige kan man få en Android-mobil med bra och stor IPS-skärm, 1GB RAM, dubbla SIM-kort, microSD-plats, quadcore och en ny version av Android för under tusenlappen. Jämfört med dessa är det iPhone som är undermålig, små fjuttskärmar, allt är inlåst och svindyrt. Apple säljer bara på hypen i dessa länder, frågan är hur länge.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Du glömmer iphåne 5C som kom ut nu i dagarna. Där har du ju en telefon i det billigare segmentet. Ta två år gammal hårdvara och lägg de i ett billigt-att-tillverka-plastskal. Budget rakt igenom. Synd bara att allt är budget förutom priset....

Tim Cook pratade om 5C igår och den är ingen "billig" iPhone utan 4s är den billiga iPhone och 5C är midtier. Det stämmer rätt bra, ingen kan väl kalla 5C billig på ett enda sätt.

Citat:

Tim Cook: iPhone 5c Wasn't Meant to Be an Entry-Level Phone
http://www.macrumors.com/2013/10/28/tim-cook-iphone-5c-wasnt-...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Är allt utom S4 undermåligt eller vad snackar du om?

I andra länder med betydligt större marknad än Sverige kan man få en Android-mobil med bra och stor IPS-skärm, 1GB RAM, dubbla SIM-kort, microSD-plats, quadcore och en ny version av Android för under tusenlappen. Jämfört med dessa är det iPhone som är undermålig, små fjuttskärmar, allt är inlåst och svindyrt. Apple säljer bara på hypen i dessa länder, frågan är hur länge.

Jag tog S4 som exempel för att den är en av de mer populära Androidmobilerna just nu och en klar konkurent till iPhone, naturligtvis finns det fler Androider i samma klass.

Jag är rätt säker på att den Androidmobil du beskriver för under 1000 sek har nackdelar oxå om man jämför med t.ex. S4/HTC One/Nexus 5/<insert annan highend Androidmodell> eller iPhone 5S.

"allt är inlåst", jag har aldrig känt mig inlåst i iPhone eller annan Appleprodukt, snarare tvärt om, jag uppskattar integreringen mellan hårdvara, mjukvara och tjänster i Apples produkter och att de är gjorda för att anändas utan att man behöver pilla på dem.
Sedan har naturligtvis Apple's produkter fördelar och nackdelar som alla andra produkter på marknaden.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Du glömmer iphåne 5C som kom ut nu i dagarna. Där har du ju en telefon i det billigare segmentet. Ta två år gammal hårdvara och lägg de i ett billigt-att-tillverka-plastskal. Budget rakt igenom. Synd bara att allt är budget förutom priset....

Det är väl ändå hårdvaran i Iphone 5 som sitter i 5C? Alltså har den 1år gammal hårdvara. Att lägga hårdvaran i ett "billigt-att-tillverka-plastskal" är det väl väldigt många idag som gör? Samsung t.ex..

5C är inte tänkt att vara en budgettelefon, utan C står för Color och är riktat mot den lilla målgrupp som efterfrågar färgglada telefoner, främst yngre.

Sen bör du ta dig en tankeställare om hur du definierar ordet budget. Galaxy Y är en budgettelefon. Optimus L3 är en budgettelefon. I stort sätt alla telefoner som bara duger till dom allra simplaste sakerna och som har en prislapp på under tusenlappen är en budgettelefon. Att Apple släpper fjolårets modell i ny kostym gör den automatiskt inte till budget.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Grymt! Iphone när inget annat duger!

Exakt, skulle också köpa en Iphone när inget annat duger, d.v.s aldrig.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Jag är rätt säker på att den Androidmobil du beskriver för under 1000 sek har nackdelar oxå om man jämför med t.ex. S4/HTC One/Nexus 5/<insert annan highend Androidmodell> eller iPhone 5S.

Klart det är skillnader, den billiga mobilen har inte full-HD (fast det har förstås inte iPhone heller) eller världens bästa kameror (dock helt ok 5Mpix med blixt + VGA-frontkamera). Dock räcker 1GB RAM och quadcore-processorn till att GUIet är väldigt smidigt (troligtvis bättre än S4 som laggar av allt bloat), man kan spela alla nya spel utan problem och skärmarna är helt klart bra.

Sen är det helt klart en fördel för den billiga mobilen att den har 4.5" till 5"-skärm (och nyligen har det kommit billiga 5.5"-skärmar, gissar att de kommer sälja så in i h*e, har köpt en själv redan) . Bakåtsträvandet med små skärmar är vi ganska ensamma om här, i Asien är det definitivt stora skärmar som gäller.

Så frågan är varför någon ska slanta upp priset för sex gånger den billiga mobilen för en iPhone när den för 1000 kr eller 800 kr funkar lika bra eller bättre (stor skärm, dubbla SIM, funkar 100% med lokala mobilnätet osv) för väldigt många människor.

Visst, 2009 var iPhone helt överlägsen, men nu är det snart 2014.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Musikälskare

Alltid lika roligt att höra! Grattis Apple

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte använda IOS över huvud taget, Blir bara irriterad av alla låsningar / funktioner som "borde" vara där...
i Android så måste jag också modda för att det ska uppfylla mina behov, Men det är relativt enkelt.

Så ska jag inte ens gå in på deras "CoCOa" API i Objective-C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

"nytt försäljningsrekord för Iphone"
"33,8 miljoner Iphone – upp från 31,24 miljoner föregående kvartal eller 26,91 miljoner samma period 2012."

En viktig punkt de missar är att försäljningen är ner från 47,8 miljoner Q1. Det är ett rekord för försäljning i Q4, med låga 2,6 miljoner fler sålda och det till ett lägre pris, men långt ifrån de högre siffrona apple söker. Detta är samtidigt som försäljningen av Android ökar lavinartat.

Investerarna är bara glada över att det i alla fall inte går värre.

Det är ju inte intressant att jämföra med andra kvartal då försäljning följer produktcykler. Se på Apples rapporter från de senaste åren så ser du snabbt ett mönster, Q1 är Apples klart starkaste kvartal.

Permalänk
Skrivet av spda242:

Agree Agree, våra Apple produkter hemma används alla dygnets vakna timmar men jag undrar fortfarande vad jag ska med min Apple TV till? Det är helt sjukt vad usel den är, typ FrontRow i en burk...

Den saknar allting som gör iPhone, iPad, OSX till de bra prylar de är!

...men jag kan ju ivarje fall titta på bönestunderna (Apple Keynotes) ibland på den ivarje fall...

Jag streamar all min musik och film/serier via Apple TV. Det finns ingen annan lika bra lösning för det som inte kostar multum. Jag ser helt enkelt min Apple TV som en förlängning av min Mac och mina iOS-enheter till TV:n.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av Plapo:

Intrssant! Synd att man inte kan få fram statistik på vad för telefoner köparna hade innan? Ägde de en iphone innan de köpte en ny iphone, eller Bytte de operativsystem?
Frågor frågor frågor...
Är ändå rätt sugen på iphone 5s

Skulle gissa att den här statistiken bara gäller för USA och det är ganska liten studie men den är ändå intressant och rör din fråga:
http://www.macrumors.com/2013/08/19/20-of-apple-iphone-custom...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det är ju inte intressant att jämföra med andra kvartal då försäljning följer produktcykler. Se på Apples rapporter från de senaste åren så ser du snabbt ett mönster, Q1 är Apples klart starkaste kvartal.

Men jag måste säga att det är långsökt att kalla detta kvartal för ett rekord.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Skrivet av Jazz 1-up:

Men jag måste säga att det är långsökt att kalla detta kvartal för ett rekord.

Jag skulle kalla det långsökt att INTE kalla det ett kvartalsrekord.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Jag skulle kalla det långsökt att INTE kalla det ett kvartalsrekord.

Orden som används är "rekordkvartal" och "försäljningsrekord" inte "kvartalsrekord".

Det är varken försäljningsrekord eller rekordkvartal då Q1 är detta. Kvatalsrekord är det men detta ord har inte används en enda gång.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Skrivet av Jazz 1-up:

Orden som används är "rekordkvartal" och "försäljningsrekord" inte "kvartalsrekord".

Det är varken försäljningsrekord eller rekordkvartal då Q1 är detta. Kvatalsrekord är det men detta ord har inte används en enda gång.

Rekordkvartal, kvartalsrekord, sak samma. Man jämför ALLTID med samma kvartal inom detaljhandeln, spelar ingen roll om det gäller H&M, HTC, Samsung eller Apple.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Rekordkvartal, kvartalsrekord, sak samma. Man jämför ALLTID med samma kvartal inom detaljhandeln, spelar ingen roll om det gäller H&M, HTC, Samsung eller Apple.

Texten är missledande, det är inte "sak samma" den framhäver faktamässigt felaktig information. Vad är det du försöker försvara?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Jag kan säga såhär om det hjälper någon något....

Jag har Alltid haft android telefoner, sedan dem kom... aldrig någonsin har jag haft en apple produkt av något slag, först Iphone5 kom, då köpte jag en för att jag ville se hur pass bra dessa telefoner är.

Nu , efter 1år kan jag ge en bedömning på dessa telefoner, och jag kan med gott samvete säga att Jag iallafall förknippar Iphone med framför allt Kvalité & Design.

När det gäller android så förknippar jag de bästa android telefonerna med Prestanda, inget annat. dock är det ibland lite buggigt.

Jag har haft både samsung s3 och htc one att jämnföra med mot min nuvarande iphone5.

Lite grann som att jämnföra AMD med Intel i .... där Apple är Intel och Android är AMD, man får helt enkelt en ruskigt bra Premium Produkt om man köper Iphone.

Föredrar faktiskt iphone5an.

Tvivlar på att du överhuvudtaget använt en HTC One om du inte tycker det är en telefon som kan läggas under fliken kvalité och design. Eller för den delen premiumtelfon. Äger både iPhone5 och HTC One och HTC One får iPhone5 att kännas något billig, detta trots att iPhone5 i sin tur får de flesta andra Androidtelefoner att kännas plastiga och billiga. HTC One är en premiumtelefon om något.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Jag ser helt enkelt min Apple TV som en förlängning av min Mac och mina iOS-enheter till TV:n.

Precis. Är ju exakt det som är själva syftet/poängen med produkten. Förlänga APPLE produkter till din TV.

Har man inte Apple produkter och/eller inte vill förlänga dem till en tv (display/stärkare) så har den förstås (iprincip) ingen poäng. Men det är lite som att säga "jag förstår inte vad man ska ha en kaffebryggare till - jag dricker ju inte kaffe"...

Permalänk
Medlem

jag byta precis från S3 4G till Iphone 5s, är super nöjd.
hade en MASSA problem med min S3 4G efter bara 1 år, min 3GS höll bra mycket längre än så.
ibland laddades inte mobilen över natten, ibland ringde inte larmen, slukade batteri, behövde konstant rensa minnet.

den största nackdelen för mig med Iphone är Itunes tvånget, men det kan jag leva med.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk

Förstår inte varför ni alla är på Androidsidan? Började med Xperia X10, X8, x10 mini, Huawei, Galaxy S3, S2, S1 och tycker till och med min iPhone 4 är bättre än Galaxy S3.

Har alltid haft problem med Android.
Jag tycker min iPhone 4 har bättre flyt, kan iallafall skicka sms och mms går iväg utan problem, behövs inte moddas, skärmen kan man inte jämföra då S3an skärm var förskräckligt dålig med synliga pixar etc (PenTile matrix), plastig, kameran var dålig i mörker, buggig och låsta källkoder eller vad det heter så man inte ha använda custom rom (Användarvänligt iallafall).
Kan inte förstå hur ni kan rekommendera Samsung?
Den enda telefonen jag skulle kunna tänka förutom iPhone är Nexus då de verkar någorlunda.

Har ni haft en iPhone 5 med Ios 6? Och jämfört mot t.ex en S4? Då kan man säga att en S4a är seg och laggig..
iPhone 4 är till och med snabbare att öppna t.ex Samtal/knappsatsen..

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Förstår inte varför ni alla är på Androidsidan? Började med Xperia X10, X8, x10 mini, Huawei, Galaxy S3, S2, S1 och tycker till och med min iPhone 4 är bättre än Galaxy S3.

Har alltid haft problem med Android.

Android är inte ekvivalent med Galaxy S3 och Samsung.

Det finns andra mobiler och tillverkare.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W