Permalänk

razer deathadder skroll byte

Jag undrar om jag kan ta skrollen på min qpad mus och sätta den på min razer eller kommer den att gå sönder? Om det går kommer jag behöva modifiera mycket då?

(avslutad)

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Avstängd

Det är väll bara att prova, tror inte någon här kan ge dig ett definitivt svar.
Och ja det kommer nog antagligen kräva ganska mycket modifierande.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk

eller skulle det gå att sätta en razer deathadder 2013 skroll på den??

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Sålänge fästena är lika på båda är det inga problem.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Testpilot

"scrollen" är ingen lös komplett enhet utan består av flera olika delar som sitter fast på olika sätt i musen, du har själva hjulet, hjulets fäste, diod/sensor som läser av ljuets rörelse, knappen som trycks ner när du trycker på hjulet och även fjäderkonstruktionen som gör att hjulet "hackar" när du rullar på det. Att flytta delarna mellan möss från två olika tillverkare kommer nästan garanterat inte att gå.

Hjulets fäste brukar vara en del av musens plastskal så det är omöjligt att flytta utan att ha av det. Diod/ljussensor sitter fast på musens kretskort och chansen att de sitter på exakt samma plats i de två olika mössen är inte så stor.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]