EA lägger ned nya Command & Conquer

Permalänk
Medlem

Har längtat efter en uppföljare till denna serie sedan man spelade sönder Generals - Zero hours, men det ser ju lite dystert ut på den fronten nu.

Och av någon konstig anledning så hade jag fått för mig att det var Bioware som tillverkade detta spel åt EA.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trisse23:

mEN FÖR I HELVETE LÄS .... De lägger ner den för att spelarna i alphan sa : Detta är inte spelet vi ville ha... Därav tycker jag att det är starkt gjort av EA att inte mjölka eller förstöra CC rykte.

+2 EA -10 Swec medlemmar....

Om inte EA hade velat tjäna massor med hjälp av f2p och ändrat hela spelet för att passa f2p hade folk inte sagt att det är skit. Så det är helt klart att det är EA som har dödat serien och inte spelare.

Sedan går det inte ha C&C utan Kane och i sista delen drog han. De får komma på ett nytt namn.

Permalänk

Generals hade väl inget med Kane att göra?

Permalänk
Skrivet av TLG11:

Alla som hatar på EA har antagligen inte varit med när de höll på i början av 2000-talet.

Vet du vad EA gjorde i början av 2000-talet? De var kända för att tvinga anställda till dåliga arbetsförhållanden. Det märktes mycket tydligt må mängden Westwood-anställda som sa upp sig när EA köpte företaget. Spelkvalitén blev ju inte heller högre. Du kanke märkte det på bl.a. Tiberian Sun och Renegade som släpptes ofärdiga.
Westwood hade nästan 6% av hela PC-spelsmarknaden när de köptes. Några enstaka år senare var studion nedlagd.

Sen så har vi ju Bullfrog, Origin, Pandemic också...

Vad gjorde EA bra i början av 2000-talet? The Sims, BF 1942 och sportspel?

Skrivet av AxMi-24:

Sedan går det inte ha C&C utan Kane och i sista delen drog han. De får komma på ett nytt namn.

Det går ha C&C utan Kane. Det kan dock vara svårt att göra ett spel i Tiberium-serien utan honom.

Permalänk
Skrivet av GenKaan:

Kanske skulle bli ett bättre spel om man slutade släppa 3-4 olika BF titlar per år...

En BF titel vartannat år, Det är fortfarande långt ifrån CoDstilen imo.
Sen är det ju två helt olika studios, det enda dem har gemensamt är att de jobbar åt samma företag och att de fick spelmotorn från DICE väl?
Att folk klagar på att DICE fortsätter utveckla BF serien fattar jag inte, ska de släppa ett spel och bara underhålla det spelet? Då blir det väl ingen utveckling om dem inte fortsätter utveckla spelmotorn och spelet osv. Så att de släpper BF titlar gör väl bara så att EA's mindre studios får bättre spelmotor?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Medlem

Fan, jag har ju sett framemot detta spelet!!

Borde man inte kunna få tag på spelet gratis?

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Snälla EA, bara försvinn. Ni är denna jords största avskum till företag. Hade verkligen hoppats på ett nytt C&C
/
Argkille93somnuskasovagodnatt

Fast hellre det än ett odugligt spel, Alphan var för dålig för att göra något utav spelet....

Antar att EA inte ville lägga ner så mycket resurser för att fixa till spelet

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Fast hellre det än ett odugligt spel, Alphan var för dålig för att göra något utav spelet....

Antar att EA inte ville lägga ner så mycket resurser för att fixa till spelet

Det måste ha varit något spektakulärt dåligt för att de inte skulle släppa det i alla fall. Att släppa spel trots problem orsakade av brist på tid/pengar är väl knappast något EA har dragit sig för tidigare.

Permalänk
Medlem

C&C har blivit för mycket lasrar och robotar på senaste tid.

En ny C&C i WW2 stil eller nutid skulle vara häftigt. Pansarvagnar ska det vara

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem

MEN VAFAN DÅ!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

De tänker inte mjölka en död kossa?

Permalänk
Medlem

Dafuq? Sen när bryr sig EA om kvalitén på sina spel?

Detta är mycket förvirrande.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk

Tycker detta är en bra nyhet, om någon provat alphan så vet ni att den saknade rätt mycket även för en så pass tidig version ..
Fanns ingen spel känsla i det och allt kändes som det flöt omkring på skärmen!

Tanks och bilar hade ingen tyngd och pathfindingen var enormt irriterande till och med värre än C&C 3 då saker bugga fast eller flöt omkring på skärmen och vägra lyda där man klicka.. Frostbite motorn var verkligen inte ett bra val för C&C. De hade stora problem att få in så simpla saker som flygplan in i motorn! Det enda fördelen jag såg med motorn i sig var fancy explosioner och annat krimskrams.

Sage motorn hade förmodligen ändå varit mycket bättre val och lättare att tillverka på då de faktiskt har erfarenhet av vad motorn klarar och inte klarar av!

Låt Command and Conquer serien dö i frid eller lägg ner mera tid på det och snälla skippa F2P. Gör om gör rätt!

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Det läggs inte ner för att spelarna klagade! Enligt EA_Baelor är det för att "upper management" lägger ner det.

Citat från EA_Baelor. Citerat av Netput, en av GameReplays administratörer (RTS fansajt).

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Inget generals 2? *ultra sadface*

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk

C&C för mig har alltid varit ostiga fmv innan mellan och efter varje uppdrag...och skirmish. minus ett tag då jasg var ung och dum och bodde med ett gäng studenter så har jag aldrig spelat det online.

helt rätt beslut av ea, R.I.P Westwood

det roliga är att spelet som slutligen sänkte westwood, EnB gillade jag var faktiskt mitt första mmo

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Tillbaka till ritbordet? Skippa F2P/mikrotransaktioner = Done!

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk
Medlem

Vad barnsliga ni är. Tror ni på fullaste allvar att ifall EA skrotade detta, att det var ett bra spel? De hade mer än gärna släppt något halvfärdigt skräp om de kunde tjäna pengar på det. Nu var det troligtvis så pass illa att inte ens EA ville ta i eländet.

Tacka för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Har längtat efter en uppföljare till denna serie sedan man spelade sönder Generals - Zero hours, men det ser ju lite dystert ut på den fronten nu.

Och av någon konstig anledning så hade jag fått för mig att det var Bioware som tillverkade detta spel åt EA.

Det beror på vad du menar. Bioware Vicory har absolut ingenting med Bioware i Kanada att göra, skaparna av Mass Effect. De är bara under samma namn efter att EA köpte upp Bioware.

Permalänk
Medlem

Efter de senaste bidragen till spelvärlden så känns det ju inte ens som om Bioware i Kanada har något med Bioware i Kanada att göra efter att EA köpte dem.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av anon99339:

Jag tror att det sämsta som har hänt spelvärden är varken EA, Activision eller Ubisoft.

Jag blir mer och mer övertygad om att folk som kommenterar hatiska kommentarer på Sweclockers, Gamereactor, FZ och allt vad det heter. Det är ni som är det sämsta för spelvärlden.

Det har gått överstyr och det påverkar mer än vad det borde. Ett bra exempel är Xbox One. Microsoft slopade hela konceptet. Det hade varit bättre om det varit kvar så att vi hade fått testa på det medan de som ville ha det traditionella konceptet köpt PS4.

Tror inte att gnällspikarna köper Xbox One i alla fall.

Tack för mig.

Nja. Man måste få kritisera. Utgivare har alldeles för mycket pengar under bältet så de kan göra i princip vad de vill med sina spel. Typ Ubishit och all deras horribla DRM.

Microsoft försökte en likadan sak, men den gubben gick inte. Hade det funnits några riktiga fördelar SÅ HADE DE SAGT DET. Nu blev det mer att man blev mer inlåst, kunde inte annat än ge bort spel till någon som varit i en vänlista i 30 dagar (en gång, sen var det förbrukat) och massa annat dumt. Den enda fördelen man faktiskt fick det var att spela utan skiva! Och man kan lika gärna spara spelet på hårddisken så den inte varvar upp och slippa allt tjafs.

Industrin behöver utvecklas. Utvecklas. De säljer saker som ska vara roliga och trevliga att spendera tid på.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Tanso:

C&C har blivit för mycket lasrar och robotar på senaste tid.

En ny C&C i WW2 stil eller nutid skulle vara häftigt. Pansarvagnar ska det vara

C&C i WW2-stil är väl Red Alert?

Om man skulle ett i Tiberium-serien finns det ett bra alternativ.
* Tidigt 90-tal. Första "uppdraget" utspelas i närheten av Tiber i Italien där en meteorit slår ner. Vissa har förutsett nedslaget (ett brödraskap) och forskare och militärer dyker även upp på plats. Inget högteknologist tjafs finns än. Tiberium är dödligt och kan inte omvandlas till pengar. Brödraskapet är oorganiserat och har ingen långvarig ledare än. GDI är bara en tanke som inte realiserats än.

Det finns även ~30 år mellan slutet av Tiberian Dawn och början av Tiberian Sun där Kane saknas / antas vara död.

Permalänk
Medlem

Fick precis ett mejl som antingen är ett väldigt bra gjort scam eller så kommer det från EA, hursomhelst erbjöds man köpa booster pack till just C&C, märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Gäller detta Generals 2 ?
Command and Conquer i det stora hela?
Eller bara F2P:n?

Generals 2 vill jag ha, lika stuk som ettan men med Frostbite. Allt efter Generals 1 har varit skit

det nya Command & Conquer är samma som Generals 2, vilket är F2P, så allt du pratar om är ett och samma spel

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

EA ska rycka liv i gamla Dungeon Keeper nu också.
En gratisversion där man får pröjsa riktiga pengar för att impsen ska gräva ner väggarna snabbare ...

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Sötast
Skrivet av trisse23:

mEN FÖR I HELVETE LÄS .... De lägger ner den för att spelarna i alphan sa : Detta är inte spelet vi ville ha... Därav tycker jag att det är starkt gjort av EA att inte mjölka eller förstöra CC rykte.

+2 EA -10 Swec medlemmar....

Du är EA's favoritkund på forumet

De har sedan tidigt 90 tal, och kanske även innan dess köpt upp, styckat sönder och dödat innovativa och originella företag och sedan kopierat och massproducerat sönder varenda titel de ägt.

EA games, sket än en gång totalt i slutkunden, de designade ett nytt C&C spel gjort för att mjölka ihjäl sina får till kunder med mikrotransaktioner, någonstans på vägen så orkade de inte ens hålla hög kvalitet nog för att ens få alphan och betan att kännas värdig fem öre, därav så tjänade de nästan ingenting på mikrotransaktionerna de fick in under utvecklingsfasen, därmed gick ekonomiavdelining mellan och gjorde en kalkyl baserat på hur dåligt skitet drog in pengar och DÅ kommer ett pressmeddelande ut om att "vi vill göra rätt för våra älskade kunder" och här på swec, och värden runt så sväljer man lögnen med hull och hår.

Permalänk
Medlem

Faan vad bittert, har väntat som ända in i bänken för att få Alpha och få spela den slutgiltliga versionen :'(
Snacka om få en förstörd morgon!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Allexz:

Du är EA's favoritkund på forumet

De har sedan tidigt 90 tal, och kanske även innan dess köpt upp, styckat sönder och dödat innovativa och originella företag och sedan kopierat och massproducerat sönder varenda titel de ägt.

EA games, sket än en gång totalt i slutkunden, de designade ett nytt C&C spel gjort för att mjölka ihjäl sina får till kunder med mikrotransaktioner, någonstans på vägen så orkade de inte ens hålla hög kvalitet nog för att ens få alphan och betan att kännas värdig fem öre, därav så tjänade de nästan ingenting på mikrotransaktionerna de fick in under utvecklingsfasen, därmed gick ekonomiavdelining mellan och gjorde en kalkyl baserat på hur dåligt skitet drog in pengar och DÅ kommer ett pressmeddelande ut om att "vi vill göra rätt för våra älskade kunder" och här på swec, och värden runt så sväljer man lögnen med hull och hår.

Snarare att när de väl kommit till den fasen att de ser intresset finns inte och nästan har ett färdigt spel och bara lägger ner allt istället för att sälja koden vidare eller något är endå starkt gjort jag tror att EA kommer att ändras lite! Come on de har iaf 2 år mellan varje battlefield och vi ser ju ett nytt star wars !

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Snarare att när de väl kommit till den fasen att de ser intresset finns inte och nästan har ett färdigt spel och bara lägger ner allt istället för att sälja koden vidare eller något är endå starkt gjort jag tror att EA kommer att ändras lite! Come on de har iaf 2 år mellan varje battlefield och vi ser ju ett nytt star wars !

jo jag är glad att de la ner det istället för att göra en mikrotransaktionssoppa av det.. hoppas dock att de faktiskt tar tag i spelet senare och gör det till verklighet

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Snarare att när de väl kommit till den fasen att de ser intresset finns inte och nästan har ett färdigt spel och bara lägger ner allt istället för att sälja koden vidare eller något är endå starkt gjort jag tror att EA kommer att ändras lite! Come on de har iaf 2 år mellan varje battlefield och vi ser ju ett nytt star wars !

Vadå sälja koden? All kod går inte ens att sälja, och det är inte det som kostar mest pengar heller.