Uppgraderingsdagar i SweClockers marknad

Permalänk

keysersoze

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

Vem satt på den fyndiga nyckeln, om man får fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Fördel som köpare med stort utbud av annonser. Nackdel som säljare med större konkurrens. Så även om det är gratis att annonsera så kanske säljaren ändå förlorar på det på grund av lägre bud på varan (eftersom många säljer liknande prylar samtidigt)?

Men man måste ju inte sälja om man får för låga bud. Man kanske ändå skulle passa på att rensa ut sådant som man ändå inte räknar med få så mycket för. Eller skänka bort lite skrot mot att folk hämtar.

Bara på swec kan folk gnälla när det är gratis made me laugh, thx

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk

THE AMOUNT OF ANNONSER IS TOO DAMN HIGH!!

Permalänk
Medlem

Den som är ute efter en 3770k! Så finns min annons i marknaden !

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Tack! ♥

Permalänk
Administrativ avgift

Dålig respons på min 3930k Kom igen nu vet att några på i7:or vill uppgradera rejält med WK och 2x7970

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Det var fasiken vad det rasslade till i RSS-läsaren. Då vet man att det är dags för gratis annonser. Hehe.

Permalänk

Då vill jag fan ha tillbaka de 15 kronorna jag la ut på annonsen igår...

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem

Man tackar!

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt, ska sälja två raid-kort då tror jag.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Hedersmedlem

Dagens I-landsproblem. Jag har massvis med överbliven hårdvara som ligger i en kista, men vetskapen om att ev. köpare kan vara pain in the ass, att jag måste skicka sakerna (jobbigt att masa sig ner till posten) eller att något annat jobbigt och oförutsett kan inträffa får mig att undvika begagnatmarknaden. T.o.m när den är gratis. Har nog en släng av Asperger

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Dagens I-landsproblem. Jag har massvis med överbliven hårdvara som ligger i en kista, men vetskapen om att ev. köpare kan vara pain in the ass, att jag måste skicka sakerna (jobbigt att masa sig ner till posten) eller att något annat jobbigt och oförutsett kan inträffa får mig att undvika begagnatmarknaden. T.o.m när den är gratis. Har nog en släng av Asperger

Ring Röda korset så slipper du åka till tippen med sakerna. Pengarna går ju trots allt till nåt vettigt

Dock känner jag samma sak, fast som köpare om säljare istället. Känns snudd på löjligt med folk som inte kan skicka småsaker (större grejer som t.ex chassin förstår man ju är bökiga). Att sälja t.ex. ett grafikkort för en tusenlapp, lägga 10min på att packa ihop det och ytterligare 5min för postning, ger dig en effektiv timlön på 4 000 kr för att städa ditt eget hem. Annars finns ju Schenker/DHL och liknande, då behöver du bara åka till en mack och lämna in ditt förbetalda paket så är det klart. Traderade iväg teknologi för nästan 20 000 kr under mina tre år på gymnasiet åt familjen, kanonbra extrajobb med provision, extra aktiviteter till familjen och mindre skräpande saker.

Mitt eget resonemang känns dock också lite Asperger, då det hela handlar om att jag själv bor på en plats där begagnatmarknaden är noll. Man blir lite irriterad när det typ aldrig finns riktiga fynd här omkring ):

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk

Tackar Tackar Swec! <3

Annons skapad!
And now we play the waiting game.....

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

Jag tycker Swec markanden är awesome.
Då jag får en känsla av dom saker man tänkt köpa/sälja här är bättre skötta och får ett seriöst intryck av att folk här vet vad det handlar än på diverse andra annons sidor.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

SweCarna är ju hårdvaru entusiaster och tar hand om sina grejer. Skicket som beskrivs på marknaden är oftast lite för hårt (dem är oftast finare än vad säljaren säger), SweCarna berättar när det är lite ludd på mussladden och lite dam i kylflänsen på grafikkortet, men om någon skriver inga skador så är det inga skador. Gillar att köpa saker på SweC marknaden

Min vinterannons är nu också uppe

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Sweet, det tackar vi för!

Fast jag skulle nog vända på steken och nedgradera lite, lysande tillfälle att leta äldre mobo + propp till retroburken och sådant

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackHaze:

THE AMOUNT OF ANNONSER IS TOO DAMN HIGH!!

Precis det jag menade med mitt inlägg, blir svårare att sälja men lättare att köpa när det är så. Det var inte alls menat som något klagomål. Snarare är det väl ett bra läge att köpa på sig sådant man vill ha. Men om någon tyckte det var roligt så bjuder jag på det.

Permalänk

Seriöst sweclockers, ni borde söka EU-pengar eller liknande och göra detta till ett miljöprojekt för att kunna behålla gratis annonsering. "Vi arbetar förebyggande mot överkonsumtion och mot resursslöseri genom att hjälpa våra medlemmar att köpa varandras begagnade produkter för att öka deras livslängd."

För övrigt vill jag rekommendera folk att söka på län om det är för mycket annonser, förenklar betalning och frakt en del dessutom. Och om säljarna hittar rätt pris från början genom att kolla konkurrensen och kundernas bud i annonserna blir det lättare att se vad som faktiskt är ett pris som folk är beredda att köpa för. #fungerandemarknadsekonomi

Visa signatur

PC:Z97-A, i5 4690k, Samsung Evo 850, GTX 980, Benq XR3500-skärm
CITERA FÖR SVAR! ^_^

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

SweCarna är ju hårdvaru entusiaster och tar hand om sina grejer. Skicket som beskrivs på marknaden är oftast lite för hårt (dem är oftast finare än vad säljaren säger), SweCarna berättar när det är lite ludd på mussladden och lite dam i kylflänsen på grafikkortet, men om någon skriver inga skador så är det inga skador. Gillar att köpa saker på SweC marknaden

Min vinterannons är nu också uppe

Ja, det är kul hur många överklockare här är men ändå så många annonser med beskrivningen "aldrig överklockat".

Visa signatur

i5 2500K @ 4.2Ghz | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Asus R9 290X DirectCU II 4GB @ 1060/5500

Permalänk
Medlem

La ut titanet blev erbjuden 4500..haha. Marknaden här är ett skämt numera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

La ut titanet blev erbjuden 4500..haha. Marknaden här är ett skämt numera.

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt mig är det ett fullt acceptabelt pris. Det är mer än hälften av ett nytt Titan. Det är inte jätte ofta man får något för mer än hälften av pengen man givit ut. Dessutom så försöker man så klart hålla sig under kostnaden för ett 780 då ett nytt 780 helt klart är mer värt än ett Titan. 780 har sänkts otroligt och ligger nu på ungefär 4500 kronor med eftermarknadskylare. Jag skulle aldrig ge 4500 för ett begagnat Titan när jag kan få ett tystare och näst intill likpresterande kort för samma peng. Om budgivarna kan sina saker (vi är just nu på ett datorforum, så det är mycket stor chans att budgivarna kan det) så kommer de aldrig gå över 5000 kronor och 4500 är ett mycket bra bud. Om du inte är nöjd, sälj då inte kortet. Jag försöker inte skapa någon fientlighet utan ville bara förklara att budet i fråga inte är dåligt alls. Hoppas att detta ökade dina vyer och tillåter dig att göra ett bra val.

Tack för din tid. // Z

Visa signatur

MOBO: Gigabyte GA-Z77X-UD3H - CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.4GHz - CPU kylare: Phanteks PH-TC14PE - GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB - PSU: Be Quiet! Straight Power E9 580W 80+ Gold - RAM: Corsair 8GB VENGEANCE LP - SSD: Intel 335 Series 180GB Reseller - HDD: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm - Chassi: Fractal Design Define R4