BF4 stängs av oväntat hela tiden

Permalänk

BF4 stängs av oväntat hela tiden

Hejsan,
När jag kör battlefield 4 online så stängs det av 1-5 minuter in i matchen.
Skärmen blir svart och när jag rör någon tangent så kommer "windows musen" fram. Sedan stängs den svarta rutan ner och jag kommer tillbaka till Windows.
Ibland står det att "Battlefield 4 har slutat att fungera" och ibland står det ingenting!

Jag har ominstallerat och reparerat, uppdaterat punkbuster osv....

Jävligt frusterande att inte kunna spela.!!

Någon som vet vad dett fel är?

Tack

Visa signatur

GIGABYTE/ASUS GeForce GTX-670 2GB OC SLI
i7 2700k

Permalänk
Medlem
Skrivet av EclipseDSM:

Hejsan,
När jag kör battlefield 4 online så stängs det av 1-5 minuter in i matchen.
Skärmen blir svart och när jag rör någon tangent så kommer "windows musen" fram. Sedan stängs den svarta rutan ner och jag kommer tillbaka till Windows.
Ibland står det att "Battlefield 4 har slutat att fungera" och ibland står det ingenting!

Jag har ominstallerat och reparerat, uppdaterat punkbuster osv....

Jävligt frusterande att inte kunna spela.!!

Någon som vet vad dett fel är?

Tack

det är nog en bugg eftersom flera har samma problem. vänta tills de släpper lite uppdateringar

Permalänk
Medlem

Om du inte skriker i rubriken så kanske folk får lite mer intresse för att hjälpa

OnT: Alla verkar ha detta problem just nu om man läser på forumet, detta är enligt mig vad man får när man köper spel precis efter release..

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av EclipseDSM:

Hejsan,
När jag kör battlefield 4 online så stängs det av 1-5 minuter in i matchen.
Skärmen blir svart och när jag rör någon tangent så kommer "windows musen" fram. Sedan stängs den svarta rutan ner och jag kommer tillbaka till Windows.
Ibland står det att "Battlefield 4 har slutat att fungera" och ibland står det ingenting!

Jag har ominstallerat och reparerat, uppdaterat punkbuster osv....

Jävligt frusterande att inte kunna spela.!!

Någon som vet vad dett fel är?

Tack

Tror det bästa är o vänta tills Dice uppdaterar spelet, och spelet försvinner i alla fall inte så

Permalänk
Hedersmedlem

INTE SKRIKA I TRÅDRUBRIKERNA!

*Trådrubrik redigerad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

EA har släppt ett ofärdigt spel, det är bara att vänta på uppdateringar.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

Crashar det på alla grafikinställningar? Hur mkt vram kommer du upp i? Kan vara gamla grafikdrivrutiner som ligger i bakgrunden och spökar. Pröva att göra en komplett rensning innan du ominstallerar nya drivisar.

Annars är det o vänta på en patch.

Permalänk
Medlem

Game is shit

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Prova att gå in och installera directx infrån battlefield mappen, det har hjälpt för mig, spelade både igår och idag utan krasher, om man bortser från servrar som lägger ner. Gå in i Origin games/ Battlefield 4/__Installer/Directx/redist/DXSETUP

Sen uppdatera allt du kan, grafikdrivrutiner, windows etc. Hjälpte också att uppdatera mina realtek (ljud) drivrutiner till senaste

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk

Testa och kör i window mode. Det funkar bättre för mig. Sedan tar jag bara och ökar ut fönstret så det täcker större delen av skärmen.

Permalänk

Har du testat sänka klocken på dina grafikkort? Det funkade för mig när jag hade liknade problem.

Permalänk
Skrivet av Blorr:

Prova att gå in och installera directx infrån battlefield mappen, det har hjälpt för mig, spelade både igår och idag utan krasher, om man bortser från servrar som lägger ner. Gå in i Origin games/ Battlefield 4/__Installer/Directx/redist/DXSETUP

Sen uppdatera allt du kan, grafikdrivrutiner, windows etc. Hjälpte också att uppdatera mina realtek (ljud) drivrutiner till senaste

Tack, letat som en tok efter en lösning, detta funka

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB