Battlefield 4 krachar vid loading skärmen.

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 krachar vid loading skärmen.

Jag är grymt besviken på EA/DICE.

spelet bara kraschar och kraschar, jag har gjort allt som man gjorde under betan.

Loggat ut och in Origin och Battlelog.

Uppdaterat PB för Battlefield 4.

senaste drivers för NVIDIA 331.65 testat 331.58 samma.

Det konstiga är att jag kom in på en server utan problem direkt efter installationen och då körde jag på 331.58

men då upplevde jag konstiga färger och tänkte och frågade då.
Då sa många uppdatera till senaste å det gjorde jag men det kraschar nu istället.

En kompis till mig kan köra å han kör med 2500k, GTX 560ti, W7 och 8GB utan problem med nåt och inte jag!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Testa köra igenom med driversweeper en gång och installera om drivrutinen.
Löser inte de kör driver sweeper igen och testa en äldre drivrutin.
Har du fortfarande problem så installera om BF4.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

sitter på det som din polare kör på..dock w7 och 24GB ram..men spelet kraschar/hänger sig för mig..dock tror jag det är min ssd som är dum..för har märkt att windows hänger sig ibland oxå lite random..börjar bli sugen på att köra in en mekanisk disk igen som systemdisk. så kanske man skulle kunna lira mkt längre

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med att BF4 kraschar vid loadingskärmen...kommer upp något DX-fel helt plötsligt. Det är helt sjukt då jag faktiskt kunde spela för 1h sen, men nu fungerar varken SP eller MP...DX-krasch direkt :/

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Prova 32-bit exe:n.... Hjälpte för mig... Verkar bara vara Win8 som fixar 64-bit versionen...

Permalänk
Medlem

Sitter på W8.1 och GTX 780. Det har inte kraschat en enda gång.
Gör drivare via GeForce Experience appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Prova 32-bit exe:n.... Hjälpte för mig... Verkar bara vara Win8 som fixar 64-bit versionen...

Gick inte för mig, fortfarande samma fel.

Skrivet av pellen:

Jag har samma problem med att BF4 kraschar vid loadingskärmen...kommer upp något DX-fel helt plötsligt. Det är helt sjukt då jag faktiskt kunde spela för 1h sen, men nu fungerar varken SP eller MP...DX-krasch direkt :/

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag sitter på W8.1 också. Fattar inte vad som hänt. Jag har spelat igenom hela SP och lite MP nu i veckan. Kom hem från jobbet idag, drar ner patchen, börjar spela på Swec-servrarna, men spelet kraschar typ 4-5 gånger, varje gång efter 5-10 minuter. Sen helt plötsligt dyker DX-felet upp från ingenstans och nu startar inte spelet alls. Har testat att installera olika AMD-drivare, givetvis ställt grafikkortet på defaultklock etc...inget hjälper.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Ni som har problem, Hade ni problem vid Beta versionen?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Ni som har problem, Hade ni problem vid Beta versionen?

Ja, vilka hade inte?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian R:

Ja, vilka hade inte?

Jag hade inga problem i betan.... kör win8 och ett GTX470 med senaste drivrutinerna ifrån nvidia

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Ni som har problem, Hade ni problem vid Beta versionen?

Jag har inga problem och hade inga problem med Beta heller.

Permalänk
Medlem

Alltså, vafan är det här för skit man skaffat!
Varför jag??????
Medan andra bara bortskämt med snygga riggar, kraftiga riggar, till och med svaga riggar kan spela MEN INTE JAG!!!???

Det känns som att Sweclcokers medlemmar inte känner av det jag känner av krasch vid laddningskärmen.

Och jag har gjort allt som står vid min makt.

Bytt drivrutiner.
Installerat om spelet.
Reparerat spelet.
Installerat om PB/Uppdaterat PB för BF4
Manuell ominstallation av drivrutiner på nytt via Driver Sweaper.
Testat köra X86 version av Bf4
Stängd av SLI konfiguration.

MEN INGET I HELVETE VILL FUNKA!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Kanske den senaste patchen som pajjat spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Alltså, vafan är det här för skit man skaffat!
Varför jag??????
Medan andra bara bortskämt med snygga riggar, kraftiga riggar, till och med svaga riggar kan spela MEN INTE JAG!!!???

Det känns som att Sweclcokers medlemmar inte känner av det jag känner av krasch vid laddningskärmen.

Och jag har gjort allt som står vid min makt.

Bytt drivrutiner.
Installerat om spelet.
Reparerat spelet.
Installerat om PB/Uppdaterat PB för BF4
Manuell ominstallation av drivrutiner på nytt via Driver Sweaper.
Testat köra X86 version av Bf4
Stängd av SLI konfiguration.

MEN INGET I HELVETE VILL FUNKA!

EXAKT detta har jag gjort med, enda jag inte testat är Win8 ist för Win7

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Betan kunde jag spela hur länge som helst. Men inte nu får bf4 har slutat fungera o måste stängas.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Nu när jag installera drivers igen och tanka hem spelet igen och valde att köra BF4 i x86 mode så funka det, med SLI aktiverat!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Va inget, 2h senare krascha de...

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Vilket operativsystem har du, Windows 8/7/Vista? 32 eller 64 Bit? Har du senaste DirectX?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Nackdelen med att det crashar titt som tätt är att saker och ting inte verkar synkas till battlelog. Jag har legat på samma lvl otroligt länge i förhållande till antalet spelade matcher, och får inte heller tillgång till de vapenuppgraderingar som man låser upp emellanåt. - Age of rage

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | i5 2500K+ | 4 GB 1333 MHz Corsair XM3 | Asus Geforce GTX 580 DirectCU II | Corsair HX 620W

Permalänk

Jag hade samma problem med DX. Dock när kortet var överklockat, nu har jag dragit ner överklockningen en del och DX-problemet är borta. Pröva det!

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaskulan:

Jag hade samma problem med DX. Dock när kortet var överklockat, nu har jag dragit ner överklockningen en del och DX-problemet är borta. Pröva det!

Jag löste det så också. Hade MSI Afterburner med olika profiler, så när jag trodde att jag stängt av överklockningen, så kickade de igång igen när jag startade BF. Med orginalklocken så fungerade det. Väldigt konstigt dock att BF4 är så otroligt känsligt. Har aldrig något problem med den klocken i andra spel osv.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Här är allt fel som händer mig.

Det fel jag får mest.

Alla felen från igår.

Grafikfel!?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Error. Could not connect to Ea servers. (1). Får jag. Inte kommit in på 1 enda server.

Permalänk
Skrivet av sistabössen:

Nackdelen med att det crashar titt som tätt är att saker och ting inte verkar synkas till battlelog. Jag har legat på samma lvl otroligt länge i förhållande till antalet spelade matcher, och får inte heller tillgång till de vapenuppgraderingar som man låser upp emellanåt. - Age of rage

Rättelse,
Idag märkte jag att uppgraderingar och spelstatistik hade registrerats på battlelog, så det verkar inte vara någon fara med detta i alla fall.

Jag läste på ett annat forum en del tips på hur man kan lösa problemet.
1. Ett av förslagen som jag tror inte har nämnts i denna tråd är att stänga av molnlagringen i Origin. - Har inte märkt av någon crash sedan jag gjorde detta *peppar peppar ta i trä*

2. Har även märkt att anledningen till att man inte kan ansluta till servrar efter en crash (Error. Could not connect to Ea servers. (1).) beror på att Origin hamnar i offlineläge. Så den enkla lösningen är att starta om Origin.

Hoppas detta kan vara till någon hjälp!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | i5 2500K+ | 4 GB 1333 MHz Corsair XM3 | Asus Geforce GTX 580 DirectCU II | Corsair HX 620W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sistabössen:

Rättelse,
Idag märkte jag att uppgraderingar och spelstatistik hade registrerats på battlelog, så det verkar inte vara någon fara med detta i alla fall.

Jag läste på ett annat forum en del tips på hur man kan lösa problemet.
1. Ett av förslagen som jag tror inte har nämnts i denna tråd är att stänga av molnlagringen i Origin. - Har inte märkt av någon crash sedan jag gjorde detta *peppar peppar ta i trä*

2. Har även märkt att anledningen till att man inte kan ansluta till servrar efter en crash (Error. Could not connect to Ea servers. (1).) beror på att Origin hamnar i offlineläge. Så den enkla lösningen är att starta om Origin.

Hoppas detta kan vara till någon hjälp!

Det har jag haft avstängt hela tiden.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att ljudet hänger sig i en loop, varpå spelet kraschar och måste stängas av via aktivitetshanteraren?

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Någon annan som har problem med att ljudet hänger sig i en loop, varpå spelet kraschar och måste stängas av via aktivitetshanteraren?

Jepp händer mig också. Väldigt frustrerande att tappa alla unlocks för att spelet fryser
Och ibland crashar spelet när man laddar en ny bana, inte lika jobbigt men irriterande i vilket fall.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850