Google lanserar Nexus 5 och Android 4.4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeosoth:

Ett tips: Vänta ett tag. Önskar nästan (men bara nästan) att jag hade väntat med att köpa min Nexus 4. Köpte den vid release för 4500kr, idag får du den för under 3000kr då svenska återförsäljare insåg att folk importerade osv. Samma sak lär hända med Nexus 5.

Jo, men ändå.
Dom som köper från Google Play Store i andra länder betalar motsvarande 2200 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rechlin:

Någon som vet när uppdateringen kommer till Samsung Galaxy S4?

4.3 släpptes i slutet av Juli och det tog 4 månader innan Samsung hade moddat klart det så med lite tur får Samsungmobiler 4.4 i Mars. Om dom nu inte hoppar över det och går direkt på efterföljande release som kanske blir 5.0? Hoppar dom över 4.4 så lär inte Note 2 eller S3 få någon mer uppdatering om de följer 18 månaders "regeln" för hur länge nya mobiler får uppdateringar.

Skrivet av Friterad:

Antar att det finns 3 anledningar: frakten, tull och moms.
Sen är det ju riktpris, alltså inte något pris som alla återförsäljare kommer sätta

United States ($349 / $399): 2300:- / 2600:-
U.K. (£299 / £339): 3100:- / 3600:-
Övriga europeriska länder? (€349 / €399): 3100:- / 3500:-

http://www.mobil.se/nyheter/kopa-nexus-5-nu-sa-funkar-det-1.5...

Permalänk
Medlem

Alldeles för dåligt batteri för att vara intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gagg:

Alldeles för dåligt batteri för att vara intressant.

Vadå stirra blind på siffror.
Det är hur det funka i verkligheten som är intressant.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Google Nexus 5 finns i färgalternativen svart och vit till priset 349/399 dollar med 16/32 GB lagring. Den svarta modellen med 16 GB lagring beräknas finnas tillgänglig i Sverige från och med mitten av november, till ett rekommenderat pris på 4 500 kronor inklusive moms.

Med andra ord blir det som med Nexus 4an att det kommer bli MYCKET billigare att importera än att köpa den här...

Man kan ju för tusan köpa två stycken och ändå ha råd med ett Hubba Bubba över.
Blir det en N5 så blir det import för mig.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att man inte får 4G om man importerar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romulus:

Beställde på Google Play i UK.
£348 inklusive leverans

Hur betalade du? Tänkte om det funkar med t.ex svenskt Visa.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

men så trevligt att man råkar åka till usa över jul då!
Btw är det någon som vet om man kan få version 821 olåst där? Hoppas, Hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av enka:

Vadå stirra blind på siffror.
Det är hur det funka i verkligheten som är intressant.

Givetvis är det så. Nexus 5 är dock mycket lik LG G2, samma Snapdragon SoC men med ett mycket klenare batteri, vilket givetvis resulterar i sämre batteritid. Allt under 3000 mAh går tyvärr bort för mig.