Permalänk
Medlem

Bilspel med bra ljud

Hejsan!

Letar efter bilspel, endast pc, som har bra motorljud/avgasljud då jag har tröttnat på att alla bilspel låter som lövblåsare. Har kört most wanted som har riktigt bra ljud jämfört med andra spel, det brummar verkligen till där. dock börjar jag tröttna på det spelet också för att det inte har det största utbudet av bilar. Så kan ni några bra bilspel med tillräckligt bra vroom i det? Har även kört forza 3 på xbox ett tag nu också, men kör det för det är ett bra allaround bilspel, alltså att grafiken är bra, fysiken är bra, motorljudet ok och att man kan ha koppling i manuell växellåda! Och säg inte nfs shift heller, för det är samma ljud på alla bilar och turbon som tar över ljudet också...

Tack på förhand

P.S.
Har alltid undrat varför man inte fokuserar på ljudet i bilspel då det nästan är det viktigaste, vill inte folk ha det eller? Skulle gärna vilja höra en t.ex. en C63 AMG eller en M5 eller RS6:a i bilspel, inte hypade bugatti veyron o pagani huayra. (Diskussion?)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Test Drive: Unlimited 1 & 2?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Kolla in Need for Speed: Shift. Ett av de bästa racingspelen om du frågar mig. Kolla in tvåan också, har dock inte testat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Hejsan!

Letar efter bilspel, endast pc, som har bra motorljud/avgasljud då jag har tröttnat på att alla bilspel låter som lövblåsare.

P.S.
Har alltid undrat varför man inte fokuserar på ljudet i bilspel då det nästan är det viktigaste, vill inte folk ha det eller? Skulle gärna vilja höra en t.ex. en C63 AMG eller en M5 eller RS6:a i bilspel, inte hypade bugatti veyron o pagani huayra. (Diskussion?)

Instämmer tyvärr... Enda jag vet är att Gran Turismo serien (PS) är lika klena som de andra. Ett spel som har fantastiskt härlig ljudbild är Mafia 1 och 2. Det är ju egentligen spel med handling, och ettan är gammal. Men båda spelen är bland de bästa story spelen jag spelat och fokus för utvecklingsteamet var redan i ettan pedantiskt riktad mot bilarna, trots att det inte är ett bilspel. Ljuden är inte så unika men passande.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Test Drive: Unlimited 1 & 2?

har kört båda, och 2:an är ju bara sämre än ettan

Skrivet av Patrik Stjärna:

Kolla in Need for Speed: Shift. Ett av de bästa racingspelen om du frågar mig. Kolla in tvåan också, har dock inte testat det.

har kört dom också, men som jag sa innan, hör bara turbon komma ut genom avgasrören

Skrivet av kyre:

Instämmer tyvärr... Enda jag vet är att Gran Turismo serien (PS) är lika klena som de andra. Ett spel som har fantastiskt härlig ljudbild är Mafia 1 och 2. Det är ju egentligen spel med handling, och ettan är gammal. Men båda spelen är bland de bästa story spelen jag spelat och fokus för utvecklingsteamet var redan i ettan pedantiskt riktad mot bilarna, trots att det inte är ett bilspel. Ljuden är inte så unika men passande.

Har kört mafia 2 och det var faktiskt riktigt bra ljud i det spelet också, men har kört det så mycket nu så :/ På tal om GT serien, jag gör bättre ljud jag själv än vad det finns i spelet

Det verkar inte finnas några bilfantaster här på sweclockers xD kanske fel forum, men kommer snart in på flashback då jag blir 18 nästa år

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

P.S.
Har alltid undrat varför man inte fokuserar på ljudet i bilspel då det nästan är det viktigaste, vill inte folk ha det eller? Skulle gärna vilja höra en t.ex. en C63 AMG eller en M5 eller RS6:a i bilspel, inte hypade bugatti veyron o pagani huayra. (Diskussion?)

Jasså trimmade svenssons?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Jasså trimmade svenssons?

hahahaha verkligen inte, finns tillräckligt med många här i mcdonalds Örebro

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

...Det verkar inte finnas några bilfantaster här på sweclockers xD...

Jag är väll en av dom, men jag har gått vidare från bilspel och köpt mig en riktig leksak ;P
Ska följa tråden och se vilka alternativ som dyker upp, köpte ett xbox 360 enbart för forza !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du testat Dirt 3? Tycker det är riktigt bra ljud där

Permalänk

Köp 360 och kör forza 4 / horizon.. Du missar något pojk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Jag är väll en av dom, men jag har gått vidare från bilspel och köpt mig en riktig leksak ;P
Ska följa tråden och se vilka alternativ som dyker upp, köpte ett xbox 360 enbart för forza !

Har ju själv kvar knappt ett år till körkort, dock har jag ingen maserati direkt ute som väntar, snarare mer en a6 -99

Skrivet av bobbe_93:

Har du testat Dirt 3? Tycker det är riktigt bra ljud där

Ja det har jag faktiskt, det är bra ljud i det, men man hör det som är bra när man har kameran bakom bilen, har man cockpit view så hör man bara motorn villet inte är en höjdare med tanke på turbon som piper

Skrivet av MagisterLarsson:

Köp 360 och kör forza 4 / horizon.. Du missar något pojk!

Har också testat det, inte jätte stor skilland ifrån forza 3, men kan nog bli ett köp ändå

Fler förslag?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Hejsan!

Letar efter bilspel, endast pc, som har bra motorljud/avgasljud då jag har tröttnat på att alla bilspel låter som lövblåsare. Har kört most wanted som har riktigt bra ljud jämfört med andra spel, det brummar verkligen till där. dock börjar jag tröttna på det spelet också för att det inte har det största utbudet av bilar. Så kan ni några bra bilspel med tillräckligt bra vroom i det? Har även kört forza 3 på xbox ett tag nu också, men kör det för det är ett bra allaround bilspel, alltså att grafiken är bra, fysiken är bra, motorljudet ok och att man kan ha koppling i manuell växellåda! Och säg inte nfs shift heller, för det är samma ljud på alla bilar och turbon som tar över ljudet också...

Tack på förhand

P.S.
Har alltid undrat varför man inte fokuserar på ljudet i bilspel då det nästan är det viktigaste, vill inte folk ha det eller? Skulle gärna vilja höra en t.ex. en C63 AMG eller en M5 eller RS6:a i bilspel, inte hypade bugatti veyron o pagani huayra. (Diskussion?)

Need For Speed Rivals kommer ju någon gång i november tror jag, det kanske blir nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Det verkar inte finnas några bilfantaster här på sweclockers xD kanske fel forum

Jodå, det finns. Räcker upp handen.

Du har rätt i att motor/avgasljuden brukar vara mer eller mindre pinsamma. Vill minnas att Ferrari F430 låter rätt trevligt i första Test Drive Unlimited, men i övrigt har jag tyvärr uppenbarligen minnesförlust. Är oftast för fokuserad på körningen för att tänka på ljudet.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Raceroom racing experience..

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

Forza är det enda som har fallit mig i smaken av styling, trimning, ljud men framförallt utseende/grafik! Riktigt roligt spel.. Köp xbox, FM4 / FMH och live, så kommer du nog ha lite roligt när du sitter i tvsoffan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olliieee:

Need For Speed Rivals kommer ju någon gång i november tror jag, det kanske blir nåt?

Hoppas jag verkligen!

Skrivet av backfeed:

Jodå, det finns. Räcker upp handen.

Du har rätt i att motor/avgasljuden brukar vara mer eller mindre pinsamma. Vill minnas att Ferrari F430 låter rätt trevligt i första Test Drive Unlimited, men i övrigt har jag tyvärr uppenbarligen minnesförlust. Är oftast för fokuserad på körningen för att tänka på ljudet.

Men blir du inte så trött på att köra så att du börja köra lagligt och kör om bilar då o då? Och när man kör om bilar så är det sjukt kul att växla ner så det brummar verkligen till, men blir alltid besviken när det låter som en gräsklippare eller liknande

Skrivet av biffenh:

Raceroom racing experience..

herregud nej, det är ju värre än nfs shift serien

Skrivet av MagisterLarsson:

Forza är det enda som har fallit mig i smaken av styling, trimning, ljud men framförallt utseende/grafik! Riktigt roligt spel.. Köp xbox, FM4 / FMH och live, så kommer du nog ha lite roligt när du sitter i tvsoffan

Forza är riktigt bra, men det spelet har fortfarande inte dom unika o speciella ljuden. Till exempel maserati o aston martin, dom båda har exklusiva ljud i verkligheten men inte i spelet :/ dock måste jag säga att det är det bästa bilspelet på marknaden än så länge! Och jag är bannad från live xD fuskade till mig pengarna på forza 3 då jag inte orkade vänta på dom snabba bilarna, och tänkte att jag inte kommer köra live ändå. Men ska se på dom 2 spelen!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Det är bara att se fram mot Project C.A.R.S
http://www.youtube.com/watch?v=23nkQBoPyK4

Låter kanske lite knepigt ibland men det fixar de säkert ihop vartefter. Spelet är i alpha-stadiet nu vad jag vet

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken:

Det är bara att se fram mot Project C.A.R.S
http://www.youtube.com/watch?v=23nkQBoPyK4

Låter kanske lite knepigt ibland men det fixar de säkert ihop vartefter. Spelet är i alpha-stadiet nu vad jag vet

Bilen lät helt okej eftersom det är ju företagstrimmad bil, inte nåt man kan se på gatorna liksom. Får se dock om det låter bättre med andra bilar

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

hahahaha verkligen inte, finns tillräckligt med många här i mcdonalds Örebro

Ja och här borta i Svartå (5 mil utanför Örebro), så är det mest trimmade epa traktorer,
med avgasrör i ventilationstrummestorlek^^ <---dom inne i Elgigantens tak.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Ja och här borta i Svartå (5 mil utanför Örebro), så är det mest trimmade epa traktorer,
med avgasrör i ventilationstrummestorlek^^ <---dom inne i Elgigantens tak.

haha ja det är områdena utanför som är värst, ända från marieberg till svartå

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Ja och här borta i Svartå (5 mil utanför Örebro), så är det mest trimmade epa traktorer,
med avgasrör i ventilationstrummestorlek^^ <---dom inne i Elgigantens tak.

trimmade epa traktorer HAHAH!
Bara för att dom kan använda alla 4-5 växar så är dom inte trimade, då är dom bara olagliga att köra.
till vilken nytt ? dom för ändå bara gå i 30km/h ändå XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

trimmade epa traktorer HAHAH!
Bara för att dom kan använda alla 4-5 växar så är dom inte trimade, då är dom bara olagliga att köra.
till vilken nytt ? dom för ändå bara gå i 30km/h ändå XD

haha det är ju det dom inte kan, dom har ju bara 2 växlar, sen har dom trimmat så det går över 30 km/h på dessa 2 växlar. (Har jag för mig för traktorn kommer inte gå igenom besiktningen med mer än 2 växlar, dock kan man strypa den)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

haha det är ju det dom inte kan, dom har ju bara 2 växlar, sen har dom trimmat så det går över 30 km/h på dessa 2 växlar. (Har jag för mig för traktorn kommer inte gå igenom besiktningen med mer än 2 växlar, dock kan man strypa den)

främre växelådan ska vara spärad så man bara kan anävda 1-2 växel samt backen.
och backreväxe ska ligga i 1:ans växel hela tiden. om jag inte mins helt fel. så ska dom ha varvstopp på ca 6000.rpm.

Permalänk
Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk

Fan va mysigt det där lät och såg ut

Edit: Det där var inte klippet jag såg först bytte du länken?
Länka gärna in-car klippet som var där först igen, hittar det inte.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Fan va mysigt det där lät och såg ut

Edit: Det där var inte klippet jag såg först bytte du länken?
Länka gärna in-car klippet som var där först igen, hittar det inte.

Här är det andra klippet,

http://www.youtube.com/watch?v=490YFLVn_mU

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

GTR3, spelet som kanske aldrig kommer.

http://gtr3.com/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Heinkel92:

Tackar! Riktigt mysigt (Med chase-cam från helikoptern också)

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

NFS Most Wanted?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Test Drive: Unlimited 1 & 2?

de är ju de spelen med sämst billjud av alla spel på hela marknaden

Codemasters spelen kanske?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.