Microsoft lovar lösa musproblem i Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Kanske därför jag alltid tittar upp i taket när jag spawnar efter att jag dött i Modern Warfare 2?

Jepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kon87:

Tvåfingescroll på touchpaden verkar inte heller fungera i Windows 8.1, i alla fall inte för mig...

Det beror väl på hårdvaran och tillhörande mjukvara från tillverkaren? Alltså inte Windows.

Permalänk
Medlem

Hur skaffar jag 8.1 egentligen? Googlat som en tok men inte hittat något som fungerat.
Kan inte skaffa det genom Windows Update då det står att det inte finns några uppdateringar
och jag kan inte hitta det i Store heller. Kollade MS sida men fanns ingenting.
Blir galen på skiten, varför ska man inte bara kunna hämta med Windows Update?
Hjälp vore uppskattat

Permalänk

Jag har inga problem med min muspekare

Visa signatur

Datorn:
Chassi: NZXT H440WProcessor: Intel I5 3570K Grafikkort: Asus r9 280x Moderkort:ASUS p8z77 v-LK CPU-kylare:Corsair H60 Lagring1:2TB Lagring2: 256GB Kingston SSD RAM:Crucial BallistiX 8Gb 1333mhz Nätagg: XFX 80+ Bronze 550w
eger på runescape, så passa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Hur skaffar jag 8.1 egentligen? Googlat som en tok men inte hittat något som fungerat.
Kan inte skaffa det genom Windows Update då det står att det inte finns några uppdateringar
och jag kan inte hitta det i Store heller. Kollade MS sida men fanns ingenting.
Blir galen på skiten, varför ska man inte bara kunna hämta med Windows Update?
Hjälp vore uppskattat

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/update-from-wind...

Permalänk
Medlem

Körde in 8.1 förra veckan och jag har då aldrig stött på några som helst problem vare sig nya och gamla titlar.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Nu har man setat här och hojtat "jävla musjävel varför håller du på för" och trott att det var något fel på den. Eller musmattan. Eller skit i lasern. Så är det i själva verkat Microsoft som har gjort något konstigt. Attans.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Körde in 8.1 förra veckan och jag har då aldrig stött på några som helst problem vare sig nya och gamla titlar.

och då finns inte problemet ?

Jag blev fundersam då ja kollade pollingraten på musen som skall vara 1000hz var typ max 200hz oavsett mus (naos 5k , qpad 5kpro, deathadder)

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Jag kör windows 8 och ofta så slutar både vänster och högerklick fungera helt random. Samma problem med olika möss

Permalänk
Skrivet av Taft:

Körde in 8.1 förra veckan och jag har då aldrig stött på några som helst problem vare sig nya och gamla titlar.

Samma här. Jobbigt att vara drabbad dock!

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Samma här. Jobbigt att vara drabbad dock!

Precis, aldrig kul när man själv råkar ut för problem som vissa andra inte gör.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Kör Windows 8 och får jitter ibland, ibland känns det även som DPIn sänks till under 100 på musen, fast den körs i 1200 vanligtvis.

Men med tanke på att det är Microsoft så lär det väl ta några år att fixa. Excel kan efter 11 år fortfarande inte skriva ut perfekta circlar.

Permalänk
Medlem

Jahaa, märkt det någon gång faktiskt. Nu vet jag varför

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fanimig på tiden...

För er som spelar WoW så har ni troligtvis märkt av detta genom att pekaren åker till skärmens centrum vid slumpmässiga tillfällen när man använder mouse 1 eller 2.

http://www.youtube.com/watch?v=XiS_QaPXOwU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Fanimig på tiden...

För er som spelar WoW så har ni troligtvis märkt av detta genom att pekaren åker till skärmens centrum vid slumpmässiga tillfällen när man använder mouse 1 eller 2.

http://www.youtube.com/watch?v=XiS_QaPXOwU

I WoW har jag märkt att bilden flippar till sig då och då. Men händer inte när jag använder någon specifik musknapp utan det sker sporadiskt.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Tills det är fixat rör jag inte 8.1
Testade 8.1, slängde ut skiten direkt.

Jitterproblem, musdelay, random och låst hz, andra konstiga problem i spel etc.

Windows 7 tills allt detta är 100% löst, annars stannar jag väll på Windows 7

jag kör win 8.1 på våran bärbara och win 7 på våran stationära. Använder inte mus till den bärbara så jag märker inget. Vad råkar du ut för för symtom(fel) med din mus?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk

Aldrig stött på problemet med min MX518. Förstår frustrationen dock...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

De flesta nya spel använder sig av RAW mouse input, om du använder det kommer du ha noll problem med musen i Windows 8.1. De flesta FPS'er bland annat använder sig av det.

Det sagt inte alla spel påverkas speciellt mycket heller men finns ett par.

Personligen jag har bara upplevt problemet själv i ett spel, dock vart det så stor påverkan att spelet i fråga vart omöjligt att spela.

Oj, jäklar! Vilket spel var det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

De flesta nya spel använder sig av RAW mouse input, om du använder det kommer du ha noll problem med musen i Windows 8.1. De flesta FPS'er bland annat använder sig av det.

Det sagt inte alla spel påverkas speciellt mycket heller men finns ett par.

Personligen jag har bara upplevt problemet själv i ett spel, dock vart det så stor påverkan att spelet i fråga vart omöjligt att spela.

Själv upplever jag att "Use Raw Mouse Input" i typ Battlefield gör att musen släpar efter (lagg) och har mouse acceleration (fast det står att de inte ska ha det).

Kör jag off så fungerar musen helt perfekt och responsiv.
I WoW däremot så gör "Hardware Mouse" musen mer responsive, men lider fortfarande utav jitter i Windows 8.1.

Vissa spel drabbas värre än andra. WoW blev ospelbart för mig i PVP.

Permalänk
Medlem

Det jag märkt är at OS uppför som som det inte finns någon mus tilkopplad alls, som om den är avaktiverad vissa gånger när det väcks upp efter en stunds inaktivitet... Trodde först det var et batteriproblem... Men när det restartas så försvinner problemet, jag har inga av de andra problemen.. Musen är en vanlig R.A.T 9 som har rätt mogna drivers vid det här laget..

Permalänk
Medlem

Min spontana tanke när jag hör om många saker gällande Windows 8.1 är: Varför existerar ens beta-versioner om inte ens sådana grundläggande problem som muspekarens beteende upptäcks?

Själv slängde jag tillbaka en klon av disken som innehöll Windows 8 bara några dagar efter jag uppgraderat. I mitt fall dock p.g.a. ljudproblem, både mitt Soundblaster X-fi och mina två Bluetoothheadset krånglande extremt i 8.1 trots att den påstod att alla drivrutiner var korrekta. När jag återgick till vanliga 8:an fungerar allt perfekt igen.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Jag har trott att det varit fel på min datormus de senaste dagarna. När jag lirar CSGO flyger siktet ner i backen helt random.
Men tydligen inte

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Muspekaren växer inte iaf... det har vi ju sett förut

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det beror väl på hårdvaran och tillhörande mjukvara från tillverkaren? Alltså inte Windows.

Mjukvaran till stor del. Aldrig haft problem med two finger scroll eller olika gester i Linux när man väl aktiverat det. Så länge tryckplattan känner av mer än 1 tryckpunkt vilket i princip alla gör det.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Kare:

Eh VA?! Exakt samma problem jag har fått på min Razer Mamba de senaste månaden typ. Och jag kör Win 7.. ?
Polaren hade exakt samma problem med sin mus.

Samma här faktiskt, fast jag använder en Logitech G600. Trodde det var problem med musen men har inte orkat undrsöka det närmare än. Jag har iof inte uppdaterat Win7 på nån månad eller två nu, så det kanske har kommit en fix.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Väntar på win9, Hela 8 är ett sk..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

När skall de lösa nätverksproblemen så W8 blir användbart på desktops?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Mjukvaran till stor del. Aldrig haft problem med two finger scroll eller olika gester i Linux när man väl aktiverat det. Så länge tryckplattan känner av mer än 1 tryckpunkt vilket i princip alla gör det.

Precis, men det gäller att aktivera det också. Har heller aldrig haft problem med det i W8.1, när det är aktiverad.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Precis, men det gäller att aktivera det också. Har heller aldrig haft problem med det i W8.1, när det är aktiverad.

Om du menar att gå in i Musinställningar och trycka "use two finger scroll" är svårt då vet jag inte om något full fledged operativsystem är för dig.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Om du menar att gå in i Musinställningar och trycka "use two finger scroll" är svårt då vet jag inte om något full fledged operativsystem är för dig.

Jag säger inte att det är svårt. jag säger att tvåfingerscroll fungerar felfritt här, på Windows 8.1, så uppenbarligen är det inte något som saknas i Windows 8.1

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*