Reklamation av gammal vara

Permalänk
Medlem

Reklamation av gammal vara

Då min skärm LG IPS 277L totalt lagt av är den nu inskickad via webhallen till LG. När jag nu spanade över läget så insåg jag att den knappt finns att inköpas alls längre. Lg:s sida säger också "product discontinued". Jag blev lite nyfiken hur sånt fungerar då jag tvivlar starkt att de lyckas laga den. Har LG ett gammalt lager med saker som tidigare sålts? Hur stort/gammalt handlar det lagret om då? Vad gör LG om det inte finns i lagret alls?

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk
Medlem

Troligtvis kommer du får annan vara som är "likvärdig" om skadan bedöms vara garantirelaterad.

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Medlem

Det kommer hem en "refurbished" skärm som ersätter, så var det iaf i mitt fall när min NEC skickades in.

Alltså någons annans skärm som de har fixats till. (gick aldrig genom Dustin där den var köpt min NEC, utan den gick direkt via servicestället från dörr till dörr)

Permalänk

Dom brukar väl ge en "likvärdig" produkt såvitt jag vet.
Sedan om det handlar om pengavärde eller produktspecifikation låter jag vara osagt

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Dom brukar väl ge en "likvärdig" produkt såvitt jag vet.
Sedan om det handlar om pengavärde eller produktspecifikation låter jag vara osagt

Ja, jag hoppas att det inte handlar om specifikationerna. Jag vill inte ha en skitful skärm. Haha! Det finns ju en likvärdig skärm av LG som är efterträdaren, men den kostar en tjuga mer eller något sånt. Fler tillbehör. Antar att de gräver djupt i fickorna för att leta efter de sista av min modell för att spara pengar... hoppas på 277ea-modellen dock;)

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det kommer hem en "refurbished" skärm som ersätter, så var det iaf i mitt fall när min NEC skickades in.

Alltså någons annans skärm som de har fixats till. (gick aldrig genom Dustin där den var köpt min NEC, utan den gick direkt via servicestället från dörr till dörr)

Okej, då ska man inte köpa NEC-skärmar alltså.

Permalänk
Skrivet av Larri:

Ja, jag hoppas att det inte handlar om specifikationerna. Jag vill inte ha en skitful skärm. Haha! Det finns ju en likvärdig skärm av LG som är efterträdaren, men den kostar en tjuga mer eller något sånt. Fler tillbehör. Antar att de gräver djupt i fickorna för att leta efter de sista av min modell för att spara pengar... hoppas på 277ea-modellen dock;)

Ja, hoppas kan man

När jag skickade in min telefon jag köpte förr för lagning, inte för den delen inte gick att laga fick jag en ersättningslur.
Men den var absolut inte ny, om det berodde på att den var äldre vet jag inte, det är väl olika policys på olika företag.

Säger iaf lycka till, hoppas du får en NY skärm

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB