Dåligt uppförande av cdon?

Permalänk

Dåligt uppförande av cdon?

Hej! Jag var på gamex i söndags och fick där rabbattkoder på cdon som gav 15% rabatt på ALLA komponenter exkl. cpu.
Jag slog till på ett 780 för att det hamnade på ett väldigt bra pris. Idag får jag ett mail som beskriver att varan inte finns kvar hos deras leverantör och därför kan jag inte få mitt kort, och jag kommer få pengar tillbaks på kontot.

Det knasiga är dock att kortet fanns i lager när jag la min beställning. Och det finns i lager nu, det exakta kortet jag bestälde.

Rabatten på 15% gäller inte längre, utan fick en kod på 50kr som kompensation. Hur går jag vidare med det här? De gjorde väl som de gjorde för att de ansåg att det blev ett för bra pris? Eller har jag missat något här? Kan jag på någon sätt kunna "få tillbaks" rabatten på 15% och köpa något annat/köpa kortet igen, om jag frågar kundcervicen riktigt snällt?

Är det bara jag som är besviken och tycker att det är lite dålig stil, eller är det lite dåligt av dem att göra som de nyss gjort?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Hej! Jag var på gamex i söndags och fick där rabbattkoder på cdon som gav 15% rabatt på ALLA komponenter exkl. cpu.
Jag slog till på ett 780 för att det hamnade på ett väldigt bra pris. Idag får jag ett mail som beskriver att varan inte finns kvar hos deras leverantör och därför kan jag inte få mitt kort, och jag kommer få pengar tillbaks på kontot.

Det knasiga är dock att kortet fanns i lager när jag la min beställning. Och det finns i lager nu, det exakta kortet jag bestälde.

Rabatten på 15% gäller inte längre, utan fick en kod på 50kr som kompensation. Hur går jag vidare med det här? De gjorde väl som de gjorde för att de ansåg att det blev ett för bra pris? Eller har jag missat något här? Kan jag på någon sätt kunna "få tillbaks" rabatten på 15% och köpa något annat/köpa kortet igen, om jag frågar kundcervicen riktigt snällt?

Är det bara jag som är besviken och tycker att det är lite dålig stil, eller är det lite dåligt av dem att göra som de nyss gjort?

Ja du, Det var ju inte så bra det. Du har kontaktat kundtjänst och berättat vad som har hänt?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Hur kan du veta att kortet finns i lager när dom säger att det inte gör det? Hur som hellst så borde du få tillbaka din rabatt, Det är ju inte ditt fel att dom är dålig på att uppdatera lagerstatus på sidan

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Ja du, Det var ju inte så bra det. Du har kontaktat kundtjänst och berättat vad som har hänt?

Dragit iväg ett mail där jag frågar vad som hänt, lär ta ett par timmar innan de svarar. Men är det vanligt att företag gör på detta sättet? Drar tillbaks varor helt utan förvarning

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Detta ska följas!

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Hur kan du veta att kortet finns i lager när dom säger att det inte gör det? Hur som hellst så borde du få tillbaka din rabatt, Det är ju inte ditt fel att dom är dålig på att uppdatera lagerstatus på sidan

Vid tiden av inköp hade två andra 780 hade knappen "Boka" istället för "Köp". Finns knappen köp skall varan finnas i lager. Idag har alla 780 förutom det från Gigabyte (vilket jag beställde) statusen "Boka". Tycker att om det är slut så borde det inte ta 3 dagar att ändra det till att varan är slut i lager. Borde inte ordern ligga kvar även om det är ett temporärt shortage i lagret? Så att man får den när produkten kommer in i lager (vilket den redan borde vara men jaja)

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Dragit iväg ett mail där jag frågar vad som hänt, lär ta ett par timmar innan de svarar. Men är det vanligt att företag gör på detta sättet? Drar tillbaks varor helt utan förvarning

Använd deras Chatsupport istället, Går betydligt snabbare och är bättre. Du får svar inom 15 min. (Kö) Fast det kan väl inte vara någon kö så här tidigt på morgonen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Använd deras Chatsupport istället, Går betydligt snabbare och är bättre. Du får svar inom 15 min. (Kö) Fast det kan väl inte vara någon kö så här tidigt på morgonen.

Visste inte att detta fanns Ska göra detta så fort jag kommit till skolan. Återkommer med svar om någon timme

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Hej! Jag var på gamex i söndags och fick där rabbattkoder på cdon som gav 15% rabatt på ALLA komponenter exkl. cpu.
Jag slog till på ett 780 för att det hamnade på ett väldigt bra pris. Idag får jag ett mail som beskriver att varan inte finns kvar hos deras leverantör och därför kan jag inte få mitt kort, och jag kommer få pengar tillbaks på kontot.

Det knasiga är dock att kortet fanns i lager när jag la min beställning. Och det finns i lager nu, det exakta kortet jag bestälde.

Rabatten på 15% gäller inte längre, utan fick en kod på 50kr som kompensation. Hur går jag vidare med det här? De gjorde väl som de gjorde för att de ansåg att det blev ett för bra pris? Eller har jag missat något här? Kan jag på någon sätt kunna "få tillbaks" rabatten på 15% och köpa något annat/köpa kortet igen, om jag frågar kundcervicen riktigt snällt?

Är det bara jag som är besviken och tycker att det är lite dålig stil, eller är det lite dåligt av dem att göra som de nyss gjort?

Shit happens.
Vänta med att se vad konversationen med CDON ger innan du lägger upp en sånhär tråd.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Visste inte att detta fanns Ska göra detta så fort jag kommit till skolan. Återkommer med svar om någon timme

Ger dig länk direkt så det underlättar då du inte visste det fanns: http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Shit happens.
Vänta med att se vad konversationen med CDON ger innan du lägger upp en sånhär tråd.

Fast på ett öppet forum har man väl rätt att ställa en fråga? Han frågar bara vad vi andra tycker. Sen kanske rubriksättningen inte var jättesmidig men tråden är det inget fel på.

Å sen vaddå "Shit happens". Han har fått rabatt som dom dragit tillbaka. Det e inte "shit happens" utan på gränsen till bedrägeri.

//Jörgen

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kvicksilv3r:

Hej! Jag var på gamex i söndags och fick där rabbattkoder på cdon som gav 15% rabatt på ALLA komponenter exkl. cpu.
Jag slog till på ett 780 för att det hamnade på ett väldigt bra pris. Idag får jag ett mail som beskriver att varan inte finns kvar hos deras leverantör och därför kan jag inte få mitt kort, och jag kommer få pengar tillbaks på kontot.

Det knasiga är dock att kortet fanns i lager när jag la min beställning. Och det finns i lager nu, det exakta kortet jag bestälde.

Rabatten på 15% gäller inte längre, utan fick en kod på 50kr som kompensation. Hur går jag vidare med det här? De gjorde väl som de gjorde för att de ansåg att det blev ett för bra pris? Eller har jag missat något här? Kan jag på någon sätt kunna "få tillbaks" rabatten på 15% och köpa något annat/köpa kortet igen, om jag frågar kundcervicen riktigt snällt?

Är det bara jag som är besviken och tycker att det är lite dålig stil, eller är det lite dåligt av dem att göra som de nyss gjort?

Hej,
Självklart kan du byta 15% till ett annat kort. Skicka ett PM till mig med det gamla ordernummret samt vilket kort du vill byta till.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Fast på ett öppet forum har man väl rätt att ställa en fråga? Han frågar bara vad vi andra tycker. Sen kanske rubriksättningen inte var jättesmidig men tråden är det inget fel på.

Å sen vaddå "Shit happens". Han har fått rabatt som dom dragit tillbaka. Det e inte "shit happens" utan på gränsen till bedrägeri.

//Jörgen

Misstag sker, alla är mänskliga. (även de som som arbetar på CDON) Det är INTE läge att börja gnälla om bedrägeri i ett sådant tidigt skede.
Jag menar bara att sådana här trådar har en förmåga att poppa upp, där man anklagar diverse företag för 'DÅLIG HANTERING!!' innan man ens gett dem en chans att lösa problemet.

Man börjar med ett mail : "Hej, det blev fel här. Min rabatt drogs in när ni cancellerade denna order, jag fick istället 50kr. Kan vi lösa detta så jag kan lägga en ny order med korrekt rabatt?'

Får man efter det ett emailsvar : "Nej, det kan du glömma, lillponken!' - DÅ är det läge att lägga upp en tråd här.

Hoppas du förstår varför det är bättre att göra detta innan man börjar sprida gödsel omkring sig.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande det är bra att det tas upp. Har fått intrycket att vissa företag kör just det här tricket. Om 100 personer blir drabbade av något men någon enstaka protesterar så korrigerar de för den som protesterar, resten har de lyckats blåsa.

Permalänk
Medlem

Har ett antal gånger bokat(dvs beställt med knappen boka) varor hos CDON,
fått uppmuntrande mail "tack för att du väntar",
för att till sist(i något fall efter mer än en månad) få veta att varan utgått.

Under tiden har man lagt upp exakt samma vara i lager, med annat cdon-artikelnummer och högre pris.

Så av CDON köper jag bara i undantagsfall...

Blåst?
Ja, i ett fall hade jag använt en rabattkod på 50kr, och erbjöds rabattkod 30kr i "kompensation".

Röstar med fötterna...
Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Har jag också råkat ut för med CDON. De är dock inte de enda som agerar så i branschen. Datorkomponenter är överlag en lågmarginalbransch vilket leder till att distributörerna använder sig av alla trix som finns att tillgå.

När det är sagt gäller följande: Förutsatt att köp ingåtts och leverantören därefter häver köpet har du rätt att köpa motsvarande komponent någon annanstans och CDON är enligt lag skyldiga att stå för mellanskillnaden, ett sk täckningsköp.

http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/ordforklaringar/t...

För att täckningsköp ska gälla så måste leverantören ha hävt köpet. Den juridiska frågan är: har köp ingåtts? Har CDON dragit pengarna från ditt kort? Har du någon form av kvitto på genomfört köp? Att det är slut hos deras leverantör är fullständigt irrelevant argument från deras sida, förutsatt att själva produkten finns att köpa på marknaden. Huruvida köp har ingåtts är dock inte alltid solklart, de måste ha bekräftat köpet. Vänd dig till din konsumentvägledare i kommunen, helst skriftligen, för att fråga om råd där du presenterar exakt vad som hänt, vilken dokumentation du fått etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Misstag sker, alla är mänskliga. (även de som som arbetar på CDON) Det är INTE läge att börja gnälla om bedrägeri i ett sådant tidigt skede.
Jag menar bara att sådana här trådar har en förmåga att poppa upp, där man anklagar diverse företag för 'DÅLIG HANTERING!!' innan man ens gett dem en chans att lösa problemet.

Man börjar med ett mail : "Hej, det blev fel här. Min rabatt drogs in när ni cancellerade denna order, jag fick istället 50kr. Kan vi lösa detta så jag kan lägga en ny order med korrekt rabatt?'

Får man efter det ett emailsvar : "Nej, det kan du glömma, lillponken!' - DÅ är det läge att lägga upp en tråd här.

Hoppas du förstår varför det är bättre att göra detta innan man börjar sprida gödsel omkring sig.

Å andra sidan blir företagen mycket mer benägna att lösa problemen om man skriver om dom här i forumet om de riskerar att få lite dålig publicitet. Är inte alls säker på att det lösts sig lika smidigt med cdon om inte ts skapat tråden...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Jag för min del är inte intresserad av att handla hos företag, där man måste gå ut på publika forum eller aftonbladet för att få ett normalt bemötande.(Vilket det ju inte längre är i det fallet).

Det finns så många andra företag som fungerar.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Å andra sidan blir företagen mycket mer benägna att lösa problemen om man skriver om dom här i forumet om de riskerar att få lite dålig publicitet. Är inte alls säker på att det lösts sig lika smidigt med cdon om inte ts skapat tråden...

Det kommer vi nu aldrig få veta, så det går att spekulera om.
Min åsikt står fast, jag tycker man bör åtminstone ge företagen en chans att lösa ett problem innan man börjar svartmåla.
Men var och en gör som man själv vill.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Som sagt så är det inget misstag, det är satt i system. Det är precis därför jag bara gjort misstaget att köpa från dem en endaste gång.

Permalänk
Medlem

Brukar inte försvara företag vanligtvis men i just detta fallet så är detta helt automatiserat. Om en kund har beställt en produkt som sedan inte kommer komma in i lager igen så avslutas ordern och 50:- rabattkod skickas ut.

Detta är helt automatiserat och faktorn med att man använt en viss rabattkod som då försvinner finns ej, därav måste man kontakta kundtjänst. Det har hänt mig många gånger.

Så att säga att det är CDON's uppförande som är dåligt är lite felaktigt då det är deras system snarare, det viktiga är ju att kundtjänst kan hjälpa dig när du kontaktar dem. Om kundtjänst INTE hjälper dig DÅ kan jag hålla med om att deras uppförande är dåligt.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Brukar inte försvara företag vanligtvis men i just detta fallet så är detta helt automatiserat. Om en kund har beställt en produkt som sedan inte kommer komma in i lager igen så avslutas ordern och 50:- rabattkod skickas ut.

Detta är helt automatiserat och faktorn med att man använt en viss rabattkod som då försvinner finns ej, därav måste man kontakta kundtjänst. Det har hänt mig många gånger.

Så att säga att det är CDON's uppförande som är dåligt är lite felaktigt då det är deras system snarare, det viktiga är ju att kundtjänst kan hjälpa dig när du kontaktar dem. Om kundtjänst INTE hjälper dig DÅ kan jag hålla med om att deras uppförande är dåligt.

De har satt i system att skylla på att varan inte kommer in när den i själva verket fanns i lager när man beställde. Och som du säger, det har hänt dig många gånger. Köper man en vara så som finns i lager till ett visst pris så ska man ha den varan. Då kan de inte "få slut" medan varan fortfarande finns i lager fast med högre pris och nytt artikelnummer.

Det har hållit på precis likadant ända sedan jag uppmärksammade att de börjat med datordelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadgety:

Har jag också råkat ut för med CDON. De är dock inte de enda som agerar så i branschen. Datorkomponenter är överlag en lågmarginalbransch vilket leder till att distributörerna använder sig av alla trix som finns att tillgå.

När det är sagt gäller följande: Förutsatt att köp ingåtts och leverantören därefter häver köpet har du rätt att köpa motsvarande komponent någon annanstans och CDON är enligt lag skyldiga att stå för mellanskillnaden, ett sk täckningsköp.

http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/ordforklaringar/t...

För att täckningsköp ska gälla så måste leverantören ha hävt köpet. Den juridiska frågan är: har köp ingåtts? Har CDON dragit pengarna från ditt kort? Har du någon form av kvitto på genomfört köp? Att det är slut hos deras leverantör är fullständigt irrelevant. Huruvida köp har ingåtts är dock inte alltid solklart, de måste ha bekräftat köpet. Vänd dig till din konsumentvägledare i kommunen, helst skriftligen, för att fråga om råd där du presenterar exakt vad som hänt, vilken dokumentation du fått etc.

Om detta möjligen är riktat till mig, så ja, pengar dragna från kontot.
Drivor med mail som bekräftar köpet...

Jag har dessvärre inte råd/tid att ägna timmar, för de hundralappar det handlade om i mitt fall.
Då handlar jag hellre av någon seriös aktör, som respekterar sina kunder.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Skrivet av gadgety:

Har jag också råkat ut för med CDON. De är dock inte de enda som agerar så i branschen. Datorkomponenter är överlag en lågmarginalbransch vilket leder till att distributörerna använder sig av alla trix som finns att tillgå.

När det är sagt gäller följande: Förutsatt att köp ingåtts och leverantören därefter häver köpet har du rätt att köpa motsvarande komponent någon annanstans och CDON är enligt lag skyldiga att stå för mellanskillnaden, ett sk täckningsköp.

http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/ordforklaringar/t...

För att täckningsköp ska gälla så måste leverantören ha hävt köpet. Den juridiska frågan är: har köp ingåtts? Har CDON dragit pengarna från ditt kort? Har du någon form av kvitto på genomfört köp? Att det är slut hos deras leverantör är fullständigt irrelevant argument från deras sida, förutsatt att själva produkten finns att köpa på marknaden. Huruvida köp har ingåtts är dock inte alltid solklart, de måste ha bekräftat köpet. Vänd dig till din konsumentvägledare i kommunen, helst skriftligen, för att fråga om råd där du presenterar exakt vad som hänt, vilken dokumentation du fått etc.

Pengar har dragits från kontot men hurvidare ett köp har genomförts vet jag ej. Ska prata lite med min far som läst jududik och ekonomi, han har förhoppningsvis koll på läget

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Pengar har dragits från kontot men hurvidare ett köp har genomförts vet jag ej. Ska prata lite med min far som läst jududik och ekonomi, han har förhoppningsvis koll på läget

Varför, just i detta fallet? CDON har ju skrivit till dig längre upp och i mina ögon åtminstone löst detta fallet?

Med det sagt så är jag inte så insatt i tidigare problematik med ordrar hos CDON, jag har enbart sett till detta fallet.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Pengar har dragits från kontot men hurvidare ett köp har genomförts vet jag ej. Ska prata lite med min far som läst jududik och ekonomi, han har förhoppningsvis koll på läget

Jag tror du missade att CDON har svarat dig och sagt att du ska kunna använda rabattkoden till annat kort

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

Pengar har dragits från kontot men hurvidare ett köp har genomförts vet jag ej. Ska prata lite med min far som läst jududik och ekonomi, han har förhoppningsvis koll på läget

Handlar man online ska man alltid betala via faktura där möjligt.

Permalänk
Skrivet av deques:

Jag tror du missade att CDON har svarat dig och sagt att du ska kunna använda rabattkoden till annat kort

Jag har nu pratat med kundservice, jag fick göra en ny beställning och betala med faktura, ge dem ordernummer och så kommer priset reduceras med 15% Får hoppas att det funkar, annars får jag väl återkomma. Trevlig servicepersonal, även fast det tog 2-5 minuter efter varje meddelande att få svar

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Handlar man online ska man alltid betala via faktura där möjligt.

Förutom i de fall där de tar en kreditupplysning på dig, alternativt lägger på en fakturaavgift?
(vilket borde reducera bort de flesta aktörer..)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Förutom i de fall där de tar en kreditupplysning på dig, alternativt lägger på en fakturaavgift?
(vilket borde reducera bort de flesta aktörer..)

För en avgift på 25kr vilket faktureringsavgiften ofta ligger på så är det en billig säkerhet, du håller i dina pengar tills du fått varan. Vad menar du skulle vara problemet med kreditupplysningen?