COD: Ghosts stannar på 45 FPS

Permalänk
Medlem

COD: Ghosts stannar på 45 FPS

Jag har 45 FPS med Fraps hela tiden oavsett om jag har 640x480 Low allt eller 1920x1080 max allt så har jag ändå 45 FPS HUR tar jag bort vertical Sync blir galen ????????????????????? eller har idiot activision låst spelet till 45 fps blir galen går inte spela i 45 fps lagg ???

Permalänk
Avstängd

Lära att behärska dig på internet är en bra början.

Permalänk
Medlem

Lugna ner dig så tar vi det imor'n istället.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Övriga Specs : Är 2st radeon 5850 och 4.4 Ghz i7 920 45 FPS vad jag än gör med fraps som mäter fps i spelet

Permalänk
Medlem

Lägger ner COD och plockar upp BF4 istället. Problem solved!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Update: Har catalyst 13.11 Beta också om det påverkar något nej det är inget alternativ gillar Cod när spelet funkar som det ska med full fps

Permalänk

Har inte själv spelet men jag hörde något om att menyn skulle vara i 45 fps, har du provat att spela? Har du fortfarande 45 fps då?

Permalänk
Skrivet av Jögge75:

Update: Har catalyst 13.11 Beta också om det påverkar något nej det är inget alternativ gillar Cod när spelet funkar som det ska med full fps

du har inte en 45hz skärm(??????) då?

nej men testa kolla med amd profil program (amd pro något) om det är låst fps i spelet?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Jögge75:

Update: Har catalyst 13.11 Beta också om det påverkar något nej det är inget alternativ gillar Cod när spelet funkar som det ska med full fps

Så du kallar ett spel du gillar för skit för att du hade ett problem med din FPS? Wow Swec, börjar bli dags för åldergräns på forumet va?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Fler som kallar det skit
Från exempelvis 16:49...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

http://www.youtube.com/watch?v=AAgc43e-zp4

Fler som kallar det skit
Från exempelvis 16:49...

Älskar CB, han gör så jävla rätt för sig, ingen skam i uttalanden. Rakt på sak!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Ja, ditt första problem är ju att du spelar COD: Ghost från första början
Avinstallera dina 50gig, kräv pengarna tillbaks. Köp Battlefield 4, problem solved

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk
Medlem

Sluta använda Fraps som är ett föråldrat skitprogram och använd något som faktiskt är BRA?
typ MSI afterburner.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebskiii:

Lägger ner COD och plockar upp BF4 istället. Problem solved!

Men bf4 är ju också skit så det hjälper ju inte:)
Körde betan och det var ingen rolig historia,då går ghosts ljusår bättre från release:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk

Måste tyvärr hålla med jonas ovanför, trotts att jag är ett stort BF-fan så KAN jag verkligen inte rekommendera BF4 i sitt nuvarande skick till någon.

Tycker dock inte det är skit, utan verkar vara ett välgjort spel, vilket gör detta ännu tristare att säga.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

det jag inte förstår är hur folk på PC kan betala för en sån jävla dålig port. Och det är inte första gången? shit hoppas alla inser att de ska sluta köpa skitspel.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Sluta använda Fraps som är ett föråldrat skitprogram och använd något som faktiskt är BRA?
typ MSI afterburner.

Det är absolut inget fel på fraps. Fraps är det bästa programmet för att bencha FPS, eftersom det stöder 64-bitars applikationer, vilket inte MSI afterburner gör.
Att TS får 45 fps beror garanterat på en limit någonstans, kanske recordar han i fraps och har satt limit till 45?

Skrivet av jonas1972:

Men bf4 är ju också skit så det hjälper ju inte:)
Körde betan och det var ingen rolig historia,då går ghosts ljusår bättre från release:)

Suck >.< En beta är inte en färdig produkt, kan du inte skillnaden på en beta och retail-relese så ska du inte spela beta.
Sen att så många har problem med krasher är ju självklart ett problem, dock gäller det långt ifrån alla.
Har spelat bf4 över 15h med 1 krash, och har verkligen inte mycket att klaga på, grymt bra spel.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Suck >.< En beta är inte en färdig produkt, kan du inte skillnaden på en beta och retail-relese så ska du inte spela beta.
Sen att så många har problem med krasher är ju självklart ett problem, dock gäller det långt ifrån alla.
Har spelat bf4 över 15h med 1 krash, och har verkligen inte mycket att klaga på, grymt bra spel.

Dumt argument eftersom betan hade mycket färre problem, framför allt med krascher och nätkod ( var av det sistnämnda är något jag innerligt hoppas du faktiskt märker av, och därmed kan klaga på).

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Dumt argument eftersom betan hade mycket färre problem, framför allt med krascher och nätkod ( var av det sistnämnda är något jag innerligt hoppas du faktiskt märker av, och därmed kan klaga på).

Betan hade färre problem? Nej, det kan jag verkligen inte hålla med om.

Nätkoden är inte optimal på långa vägar, det håller jag defintivt med om. Däremot lägger jag inte någon energi på att klaga på den, för jag misstänker att den inte kommer gå att fixa så mycket bättre på grund av skalan i spelet.
Visst, server-sided hit detection vore ju något att drömma om, men det tror jag tyvärr inte vi kommer få se något av.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Jag minns svagt att i det bästa spelet ur cod-serien, MW1, så fanns det en inställning där man kunde låsa framesen på 45, 50, 60, 75hz. Kolla upp det!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

OT:
Vad är det för fel på sweC egentligen? Han frågar om hjälp till ett spel som han vill spela. Ni ska inte trycka ned honom pga. hans val av spel. Hur svårt ska det vara för folk att förstå att alla gillar olika?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Måste tyvärr hålla med jonas ovanför, trotts att jag är ett stort BF-fan så KAN jag verkligen inte rekommendera BF4 i sitt nuvarande skick till någon.

Tycker dock inte det är skit, utan verkar vara ett välgjort spel, vilket gör detta ännu tristare att säga.

Titta på TotalBiscuits video ovanför så ändrar du dig nog. Han kör med två Titans och kommer upp i 45 fps, samtidigt som spelet ser ut som skit.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

AW.. once again.. FANBOYS.. smaken e som baken, jävligt delad.
bara för att ni gillar BF4 här på swec så behöver ni väll inte vara 10 år o spy skit på andra för att de har en annan åsikt?
Dock så e det mkt som dom måste arbeta med i Ghost, såsom max fps 90, man kan inte ändra FOV'en osv.
Men att påstå att Ghost ser ut som skit, ja kör allt på 'extra' o tycker det ser riktigt bra ut.

Men att återgå till varför du har 45Fps, Det kan jag inte svara på, vet dock att kör inte sli/cf d funkar inge bra..

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Medlem

samma här 30-60 fps å laggar apa

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10