Permalänk

AX2200 Bordsfäste

Hej.

Är på jakt efter ett bordsfäste för mina 2st 24" skärmar. Hittade detta http://www.maxfps.se/produkt/6434, vilket i princip var det enda på marknaden jag kunde hitta som inte kostar en arm och ett ben. Någon som har detta bordsfäste själv och kan gå i god för att det inte är skräp man köper? Priserna på bordsfästen är av någon anledning väldigt höga, vilket gör mig lite misstänktsam om kvalitén på detta.

Berätta gärna om era erfarenheter eller kom med tips på andra bordsfästen som inte är allt för dyra.

Permalänk

Har själv beställt just det fästet och fick för ett par minuter sedan sms från posten att det finns att hämta ut. Jag jobbar dock hela dagen men om tid finnes att börja plocka med det senare så kan jag skriva ner mina åsikter om det.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av Augustini:

Har själv beställt just det fästet och fick för ett par minuter sedan sms från posten att det finns att hämta ut. Jag jobbar dock hela dagen men om tid finnes att börja plocka med det senare så kan jag skriva ner mina åsikter om det.

Det skulle jag verkligen uppskatta.

Permalänk
Skrivet av Bacontree:

Det skulle jag verkligen uppskatta.

Blev ingen montering, flyttar på fre-lör och det är i samband med det jag måste införskaffa ett mindre skrivbord och även först då jag är i behov av hållaren, så montering får vänta. Däremot så plockade jag upp grejjerna och kollade, kändes som bra kvalite och hittade även ett klipp på youtube där fästet visserligen heter något annat men ser likadant ut förutom själva VESA-fästet som ser aningen annorlunda ut, dock inget som påverkar dess funktion. http://www.youtube.com/watch?v=BlkjI_9KUUw

Återkommer när jag monterat.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk

Ser faktiskt helt okej ut. Då blir det nog ett sånt där.

Permalänk

Har det monterat ett dygn nu och måste säga att jag är mycket nöjd. Monterat på ett IKEA Galant-bord. Sitter stabilt och skärmarna är stilla även vid intensivt hamrande på skrivbordet. Jag har 2 st Dell U2412M skärmar som enligt spec. väger 4,6 kg styck och det är inga som helst problem att hålla dessa på plats, var dock tvungen att dra åt skruvarna på "armarna" men det är inga konstigheter.

Hittills mycket nöjd som sagt.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Damn det var ett trevligt pris!
Fan nu måste jag ju skaffa en ju.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Själv kör jag med två såna här: http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/fasten-...

Relativt billiga Jag är nöjd i alla fall.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Augustini:

Har det monterat ett dygn nu och måste säga att jag är mycket nöjd. Monterat på ett IKEA Galant-bord. Sitter stabilt och skärmarna är stilla även vid intensivt hamrande på skrivbordet. Jag har 2 st Dell U2412M skärmar som enligt spec. väger 4,6 kg styck och det är inga som helst problem att hålla dessa på plats, var dock tvungen att dra åt skruvarna på "armarna" men det är inga konstigheter.

Hittills mycket nöjd som sagt.

Samma skärmar, samma skärmarm kommer på posten i morgon ^^

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bacontree:

Ser faktiskt helt okej ut. Då blir det nog ett sånt där.

Skaffade du dig en?
Har precis monterat upp min och jäklar vad nöjd jag blev. Mycket mer utrymme på bordet.
Gedigen konstruktion och kabeldragningsmöjligheterna slukar kablar. Kunde t ex stoppa igenom en hel DVI kontakt utan bekymmer genom pelaren.

Jag rekommenderar denna produkt utan problem!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Skaffade du dig en?
Har precis monterat upp min och jäklar vad nöjd jag blev. Mycket mer utrymme på bordet.
Gedigen konstruktion och kabeldragningsmöjligheterna slukar kablar. Kunde t ex stoppa igenom en hel DVI kontakt utan bekymmer genom pelaren.

Jag rekommenderar denna produkt utan problem!

Ja, nu har jag skaffat mig ett. Har inte monterat det än då jag håller på att olja in mitt skrivbord, men har öppnat upp paketet och det ser ut att vara rejäla doningar. Kommer bli bra det här.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bacontree:

Ja, nu har jag skaffat mig ett. Har inte monterat det än då jag håller på att olja in mitt skrivbord, men har öppnat upp paketet och det ser ut att vara rejäla doningar. Kommer bli bra det här.

Har en polare som köpte samma ställ efter sett mitt. Tydligen så gick det bra att montera bort en led på armen om man behöver kortare eller mindre ställ för de trängsta utrymmen.

Funderar på en till ställning x)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag undrar om någon av DavidtheDoom, Augustini eller Bacontree (eller för den delen någon annan med AX 2200) skulle kunna mäta hur långt in på skrivbordsskivan stativet sitter på undersidan av skrivbordet. Dvs avståndet ifrån änden av skrivbordsskivan och till den änden av de två runda "plattorna" (på skruvarna vilka fästes runt bordsskivan) som är längst ifrån bordsskivans kant. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar den lite klumpiga förklaringen till trots.
Anledningen till den kanske lite udda frågan är att mitt skrivbord är lite dumt utformat med en metallram under skivan som fungerar som förstärkning. Jag är sugen på AX2200 men är osäker på om det alls för plats.

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av kakua:

Jag undrar om någon av DavidtheDoom, Augustini eller Bacontree (eller för den delen någon annan med AX 2200) skulle kunna mäta diametern på "plattorna" som fästes under skrivbordsskivan upp mot densamma (hoppas ni förstår; de är runda och av metall av bilderna att döma). Jag undrar nämligen om jag får plats. Tack på förhand.

Inte riktigt hundra på vilka bitar du vill ha mätt och vilka mått. Kan du ta och rita lite i paint så kan jag nog hjälpa dig.

(Citera: för svar annars hittar jag nog inte tillbaka).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Min förklaring var usel. Det redigerade inlägget hoppas jag är aningen bättre. Förstår du eller är det lika förvirrande? Jag undrar alltså egentligen hur mycket utrymme stativet behöver under skrivbordsskivan. Jag har som sagt en metallram där under (konstruktionen är ju jättedum, den borde ju vara avsevärt smalare och inte gå så långt ut mot kanterna just för att lämna gott om plats till skärmstativ).

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)

Permalänk
Medlem

Med hjälp av internetet letade jag upp en lämplig bild som jag använde mina briljanta Paintskills på.

Dold text

Avståndet mellan kanten på stativet som vilar mot skrivbordsskivans kant när stativet är monterat (den bortre/övre änden av min mästerliga pil) och den änden av skruvarnas "platta" som är längst ifrån nämnda stativkant. Detta är som sagt det avstånd som skärmstativet kräver av skrivbordsskivan (på undersidan) och som jag är osäker på finns, då jag som sagt har en metallram under som de finurliga konstruktörerna (på IKEA) gjorde. Några oklarheter?

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av kakua:

Med hjälp av internetet letade jag upp en lämplig bild som jag använde mina briljanta Paintskills på.

Avståndet mellan kanten på stativet som vilar mot skrivbordsskivans kant när stativet är monterat (den bortre/övre änden av min mästerliga pil) och den änden av skruvarnas "platta" som är längst ifrån nämnda stativkant. Detta är som sagt det avstånd som skärmstativet kräver av skrivbordsskivan (på undersidan) och som jag är osäker på finns, då jag som sagt har en metallram under som de finurliga konstruktörerna (på IKEA) gjorde. Några oklarheter?

På sin höjd runt 6.5cm. Har lite svårt att mäta tyvärr.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Men inte mer i alla fall? Jag bockar och bugar.
*edit* Du för resten, kan jag få vara krånglig och fråga om avståndet mellan samma kan på stativet (dvs den mot vilken bordsskivan vilar) och början på "plattan" (dvs samma avstånd som förut med skillnaden att det är den andra änden av "plattorna" som mäts till denna gång).
Jag undrar om jag istället skulle kunna montera stativet - så att säga - runt och över de metallskenor jag har.

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av kakua:

Men inte mer i alla fall? Jag bockar och bugar.

Jag har precis lite mindre än 6.5mm från kant till stag på mitt bord.
Fungerar grymt bra med min arm.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

*ping ping*

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med min. Men jag kommer nog få byta ut den på garantin. Hålen är helt åt skogen för armen som håller skärmarna. Ena skruven går fint i. Den andra så är hålet fel borrad så den har hamnat mer åt vänster. Förstår inte hur det är möjligt att man inte har någon kontroll på sådant under produktion. Men jag väntar på svar från MaxFPS om ett garantiärende. Känns bara drygt att behöva montera ner allt igen och sätta tillbaks skärmarna på fötter. -.-