AEROCOOL DS CUBE - Alternativ till Prodigy?

Permalänk

AEROCOOL DS CUBE - Alternativ till Prodigy?

Hittade detta fina chassie: Aerocool DS Cube

Det stödjer matx, mycket fläktar och är i övrigt mkt likt Bitfenix Prodigy, fast det är aningen större. Jag tycker det verkar vara ett rätt bra chassie, vad tror ni? Är det någon som äger detta, har aldrig sett det innan.

Här är en recension: http://www.kitguru.net/components/roald/aerocool-dead-silent-gaming-cube-review/

Finns hos Dustin Home bland annat. Är det bara jag som tycker att Jonas borde sätta tänderna i denna och göra en liten recension?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Jupp, vore skoj med en recension
(även om det känns lite härma-varning på den)

... fronten ser lite restriktiv ut.. Får den in den luft den behöver tro?
Fast det är klart, det finns ju en utbytbar lucka i toppen som kan fixa den biten.

"läder"-coation känns som ett udda drag... Undrar hur det upplevs?

Nog en bra lanburk om man har tung cpu-kylare, då moderkortet är horisontellt monterat.

Lite dumt monterad 3.5 bur i fronten. Känns som det borde gå att få den att gå helt fritt från grafikkortet med minsta möjliga omdesign av lådan?
Nåja, den går att ta bort.. Hoppas den inte är fastsvetsad i 5.25 buren bara.
Undrar om även riktigt stora kylare som typ Noctua D14 också ev slår i 3.5" buren? (kanske klarar sig...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Jupp, vore skoj med en recension
(även om det känns lite härma-varning på den)

... fronten ser lite restriktiv ut.. Får den in den luft den behöver tro?
Fast det är klart, det finns ju en utbytbar lucka i toppen som kan fixa den biten.

"läder"-coation känns som ett udda drag... Undrar hur det upplevs?

Nog en bra lanburk om man har tung cpu-kylare, då moderkortet är horisontellt monterat.

Lite dumt monterad 3.5 bur i fronten. Känns som det borde gå att få den att gå helt fritt från grafikkortet med minsta möjliga omdesign av lådan?
Nåja, den går att ta bort.. Hoppas den inte är fastsvetsad i 5.25 buren bara.
Undrar om även riktigt stora kylare som typ Noctua D14 också ev slår i 3.5" buren? (kanske klarar sig...)

Ja visst snor den mycket från prodigy. Dock är den största skillnaden att man faktiskt kan ha mATX-moderkort liggande i lådan. Tycker att Prodigyns lösning för mATX är sämre. Gillar även att man kan gömma kablar i utrymmet under moderkortet.

Lädret upplevs som soft-touch material enligt recensioner. Sen fattar jag inte riktigt varför man valt att inte ha fästen för två fläktar i fronten. Det finns ju massor av plats.

Är lite sugen på att köpa ett helvitt, smälla in en massa fläktar och ljuddämpning och se hur den presterar med varma komponenter. Synd bara att det övre mesh-filtret inte är vitt också.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk

Hittade även denna, Xigmatek Aquila. Verkar vara samma insida som DS men lite lutad och bättre luftgenomströmning. Rätt snygg faktiskt.

Är Aerocool och Xigmatek i samma koncern eller är det bara kineserna som snor hej vilt? Kul med lite nytt på chassimarknaden, Aquila borde ju släppas snart (hoppas hoppas).

Edit: Skönt citat från Xigmatek: "With real estate rates rising and room size depleting, we understand it is necessary to cut down on space."

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd

Smyger in en liten fråga här:

Aerocool chassis - bra eller anus?

Permalänk
Skrivet av Khiemsvarg:

Smyger in en liten fråga här:

Aerocool chassis - bra eller anus?

DS cube verkar iaf bra enligt recensioner, resten tycker jag är redigt fula.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heffaklumpmamma:

Hittade detta fina chassie: Aerocool DS Cube

Det stödjer matx, mycket fläktar och är i övrigt mkt likt Bitfenix Prodigy, fast det är aningen större. Jag tycker det verkar vara ett rätt bra chassie, vad tror ni? Är det någon som äger detta, har aldrig sett det innan.

Här är en recension: http://www.kitguru.net/components/roald/aerocool-dead-silent-gaming-cube-review/

Finns hos Dustin Home bland annat. Är det bara jag som tycker att Jonas borde sätta tänderna i denna och göra en liten recension?

Jag köpte detta chassi och gillade faktist jag fick in min h100radiator i toppen samt 4 fläktar utan problem dock ingen skönhet med att dra kablarna i det faktist. kunde ba blivit bättre. men men en nakdel till glöm köra sli på det för sidopanelen saknar galler så du får inte direkt in någon kyla i det mer en dom fläktar du har i det. Jag kastade ut alla fläktar som medföljde och kör nu på corsairs tysta fläktar istället.

processorns temperatur är samma som den jag hade i min cooler master cosmos 1000, samt temperaturen på ett 780 ligger på max 65grader.
pga att det saknade sido galler så sket jag i att köra sli 780

en liten recention. fördelen är ju att chassit är mindre ville ha corsairs air 540 men är för stort för mitt skrivbord så jag valde detta istället då det nu va 400kr billigare.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.