Tidigare nätagg whinar så tips för nytt?

Permalänk
Medlem

Tidigare nätagg whinar så tips för nytt?

Hej!
Jag har nyligen uppgraderat till intel haswell och inväntar mitt xfx 280x och mitt nätagg har börjat whina, det är i och försig så att garantin gick ut typ nu så det var inte så udda.
Men ja, här har jag en lista på mina komponenter jag kommer att ha och wattförbrukningen.

Tacksam för tips!

Permalänk
Medlem

Seasonic över 500w som är guld- eller platina i 80+ cerifieringen. Än har jag inte sett några reviews på S12G-serien, men de kommer väl inom kort. De har mer sata och mindre molex och om det passar dig vet jag inte. Modulärt och antagligen väldigt tyst och stabilt agg.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

be quiet är otroligt tysta och inget tjutande har rapporterats

Permalänk
Medlem

Köp ett fint nätagg som bygger på en seasonic-plattform och har bra japanska kondningar. Corsairs nuvarande AX-serie utan "i" är 80+ platinum, har allt jag skrev innan och är passiv upp till över 50% last beroende på effekt.
Ett AX760 skulle dessutom kunna hänga med i flera uppgraderingar och även CF.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[*KH*:

Morierty;14058895']be quiet är otroligt tysta och inget tjutande har rapporterats

Då säger jag att det tjuter, har ett av de finaste Be Quiet aggen du kan ha och mitt tjuter. Coil Whine kan komma även ifall det är ett kvalitets agg.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av wipen96:

Då säger jag att det tjuter, har ett av de finaste Be Quiet aggen du kan ha och mitt tjuter. Coil Whine kan komma även ifall det är ett kvalitets agg.

Skulle som en föregående talare, rekommendera Corsair AX serien.
Jag har själv ett AX 1200 med 3 år på nacken.
Varsågod det är bara att välja.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=328#rparams=ss=corsair%...

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Seasonic över 500w som är guld- eller platina i 80+ cerifieringen. Än har jag inte sett några reviews på S12G-serien, men de kommer väl inom kort. De har mer sata och mindre molex och om det passar dig vet jag inte. Modulärt och antagligen väldigt tyst och stabilt agg.

Tack för tipset!

har ett SilverStone Strider ST55F-G, 550W i mitt nuvarande Node 304.

Tyvärr började det tjuta en hel del (alla hör inte de höga frekvenserna, men jag hör dem och det är ganska extremt) i VÄLDIGt låg last (idle) när jag köpte nya komponenter.

Detta blir att kika vidare på...

Tack igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Tack för tipset!

har ett SilverStone Strider ST55F-G, 550W i mitt nuvarande Node 304.

Tyvärr började det tjuta en hel del (alla hör inte de höga frekvenserna, men jag hör dem och det är ganska extremt) i VÄLDIGt låg last (idle) när jag köpte nya komponenter.

Detta blir att kika vidare på...

Tack igen!

Du är välkommen!
Sneglade på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2280270 då det passar väldigt bra i Node 304, men jag valde G-360 istället vilket räcker långt initialt sett.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Tackar för tipsen!
Tror det kan komma att bli denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1478074 om jag sammanfattat tipsen på ett bra sätt