Permalänk
Medlem

Titanfall PC vs Xbox

Tjo, Titanfall är ett spel många ser fram imot, vilken platform tror ni blir mest spelare på? PC eller xbox one/360?, skrev gärna vilken platform ni ska köpa det på! själv köper man det på PC

Permalänk
Medlem

Jag är rädd att Titanfall kommer att bli kallat CoD: Mechwarriors.
Dvs CoD fast med robotar, en run & gun shooter med fokus på killstreaks och minimalt fokus på lagarbete.
Innan jag köper något väntar jag på TotalBiscuits "WTF is..." av spelet i fråga.
Han går igenom det mesta i dessa videos.

Som du anat är jag mer av en co-op/BF-typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag är rädd att Titanfall kommer att bli kallat CoD: Mechwarriors.
Dvs CoD fast med robotar, en run & gun shooter med fokus på killstreaks och minimalt fokus på lagarbete.
Innan jag köper något väntar jag på TotalBiscuits "WTF is..." av spelet i fråga.
Han går igenom det mesta i dessa videos.

Som du anat är jag mer av en co-op/BF-typ.

Precis!

TB har aldrig fel. Jag har nog aldrig gillat något han inte gillat. Det är bra med TB, att han han fortfarande är nära marken, till skillnad från IGN som ger varje CoD minst 8,5...

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sillyz:

Tjo, Titanfall är ett spel många ser fram imot, vilken platform tror ni blir mest spelare på? PC eller xbox one/360?, skrev gärna vilken platform ni ska köpa det på! själv köper man det på PC

För att svara på din fråga: PC.
En FPS skall avnjutas med tangentbord, mus och headset.
Gärna en öl också om det är Fredag....
(hopplöst om man sitter i soffan, då måste man sträcka sig fram till soffbordet... )

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

För att svara på din fråga: PC.
En FPS skall avnjutas med tangentbord, mus och headset.
Gärna en öl också om det är Fredag....
(hopplöst om man sitter i soffan, då måste man sträcka sig fram till soffbordet... )

Öl till FPS? Jägerbomb och ölkorv ska det vara!
Öl dricker man till RPG och andra långsammare spel!

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max.021:

Öl till FPS? Jägerbomb och ölkorv ska det vara!
Öl dricker man till RPG och andra långsammare spel!

Nja, allt starkare än öl gör mig så oslagbar alltför snabbt.
Problemet är att alla andra inte verkar hålla med mig...

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av sillyz:

Tjo, Titanfall är ett spel många ser fram imot, vilken platform tror ni blir mest spelare på? PC eller xbox one/360?, skrev gärna vilken platform ni ska köpa det på! själv köper man det på PC

Jag skulle vilja säga PC.
Blir billigare. Kommer flyta bättre. Och förhoppningsvis får vi riktiga servrar till de.

Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag är rädd att Titanfall kommer att bli kallat CoD: Mechwarriors.
Dvs CoD fast med robotar, en run & gun shooter med fokus på killstreaks och minimalt fokus på lagarbete.
Innan jag köper något väntar jag på TotalBiscuits "WTF is..." av spelet i fråga.
Han går igenom det mesta i dessa videos.

Som du anat är jag mer av en co-op/BF-typ.

Skulle inte vilja säga att det är CoD med Mechs
Först och främst för det är Titans och inte Mechs.
Sen ja det är samma som har gjort tidigare CoD1-2,4 och Mw2. Vilket kan betyda att det faktiskt kan vara bra.
Det är redan sagt att det kommer inte finnas perks.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

ja jag gillar dom gammla cod spelen gjorda av respawn så tror starkt på att det kan bli en bra shooter

Permalänk
Skrivet av sillyz:

ja jag gillar dom gammla cod spelen gjorda av respawn så tror starkt på att det kan bli en bra shooter

Bara för att klargöra här: Det var inte Respawn som gjorde gamla CoD-spelen. Det var Infinity Ward.

Sen var det ju förra ägarna av Infinity Ward som startade upp Respawn och dom tog med sig några arbetare från IW, men dom flesta är fortfarande kvar på IW vad jag förstått.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

ja det stämmer, Men respawn va ju dom som gjorde dom äldre call of duty bara att dom inte kallades Respawn på den tiden.

Permalänk
Skrivet av sillyz:

ja det stämmer, Men respawn va ju dom som gjorde dom äldre call of duty bara att dom inte kallades Respawn på den tiden.

Lästa du mitt inlägg? Jag skrev ju hur det låg till. Det var Infinity Ward som gjorde CoD 1, 2, 4 och 6, sen lämnade grundarna Vince Zampella och Jason West Infinity Ward på grund av dispyter med Activision. Dom gick sedan vidare till att starta Respawn Entertainment, och deras första spel är Titanfall.

TL;DR: Respawn är inte Infinity Ward, dock är det grundat av Infinity Ward-grundarna. Sen har dom antagligen tagit med sig några talanger från Infinity Ward.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Lästa du mitt inlägg? Jag skrev ju hur det låg till. Det var Infinity Ward som gjorde CoD 1, 2, 4 och 6, sen lämnade grundarna Vince Zampella och Jason West Infinity Ward på grund av dispyter med Activision. Dom gick sedan vidare till att starta Respawn Entertainment, och deras första spel är Titanfall.

TL;DR: Respawn är inte Infinity Ward, dock är det grundat av Infinity Ward-grundarna. Sen har dom antagligen tagit med sig några talanger från Infinity Ward.

Men troligtvis har många av de som ledde IW, och som bestämde, gått över till Respawn. Det är ju "cheferna" inom varje kategori (Animation, Gameplay, Multiplayer, Level design etc) som faktiskt är den avgörande faktorn i hur bra spelet blir.

Personligen tyckte jag att MW2 var det sista CoD-spelet som faktiskt kom med något nytt. (Valbara Killstreaks istället de tre vi hade först som var likadana för alla etc). Black Ops var okej. MW3 var skit, Black Ops 2 sådär och Ghosts tydligen ganska dåligt. Men CoD saknar konkurrens i sin kategori (Man kan inte räkna in CoD och BF i samma kategori, eller åtminstone Subkategori.)

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Skrivet av Xaid:

Men troligtvis har många av de som ledde IW, och som bestämde, gått över till Respawn. Det är ju "cheferna" inom varje kategori (Animation, Gameplay, Multiplayer, Level design etc) som faktiskt är den avgörande faktorn i hur bra spelet blir.

Personligen tyckte jag att MW2 var det sista CoD-spelet som faktiskt kom med något nytt. (Valbara Killstreaks istället de tre vi hade först som var likadana för alla etc). Black Ops var okej. MW3 var skit, Black Ops 2 sådär och Ghosts tydligen ganska dåligt. Men CoD saknar konkurrens i sin kategori (Man kan inte räkna in CoD och BF i samma kategori, eller åtminstone Subkategori.)

Jag har inte full koll på det där, men jag kan tänka mig att det är så, men man kan fortfarande inte säga att Respawn gjorde cod1, 2, 4 och 6.

Du har väldigt mycket rätt där, inget spel har kommit upp i MW2s nivå riktigt, både Black Ops och Black Ops var någorlunda innovativa och dom försökte göra något nytt. Jag tycker inte att dom lyckades, möjligen med Black Ops men Black Ops 2 var jag verkligen inte ett stort fan av. Men det är ju "nya" Infinity Ward som var dom innovativa, som nu har tagit över Treyarchs position som dom som inte tillför något nytt i spelserien. Och efter Ghosts så behöver dom nog tänka om en hel del och nästa del måste nog ta ett ordentligt steg framåt, grafikmässigt och inte minst gameplaymässigt. Dom behöver innovera på nåt sätt och få nytt liv i serien som jag nu tycker går på tomgång.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Max.021:

Öl till FPS? Jägerbomb och ölkorv ska det vara!
Öl dricker man till RPG och andra långsammare spel!

Jägerbomb? Vad är det för trams att späda ut jägern?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]