Är det värt att köpa Cod: Ghost

Permalänk

Är det värt att köpa Cod: Ghost

Hejsan, nu är det såhär att jag undrar ifall det verkligen är värt att köpa Ghost till pc , har hört väldigt mycket negativa angående pc versionen men suget för att spela cod finns fortfarande kvar. Jag själv brukar använda mig av snipern och vill bara veta ifall ni här på Sweclockers som har köpt de tycker det är värt att köpa de eller ska man skita i det? Mvh

Permalänk
Skrivet av Cosypsych:

Hejsan, nu är det såhär att jag undrar ifall det verkligen är värt att köpa Ghost till pc , har hört väldigt mycket negativa angående pc versionen men suget för att spela cod finns fortfarande kvar. Jag själv brukar använda mig av snipern och vill bara veta ifall ni här på Sweclockers som har köpt de tycker det är värt att köpa de eller ska man skita i det? Mvh

Skit i det, Infinity Ward skiter helt i pc-versionen och spelet verkar inte vara speciellt revolutionerande. Vill du köra CoD så borde du köra Black Ops eller MW2 som ser likadant ut som Ghost + att det är två genuint bra spel.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

Jag vill spela Mw2 men de går inte nu när alla som fuskar har tagit över...

Permalänk
Medlem

Multiplayer struntar jag helt i, men singleplayerkampanjen är riktigt jäkla bra. Skulle tro att jag är 50% klar nu ungefär, och det är redan en av de bästa kampanjerna jag spelat i en shooter.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Är du ute efter multiplayer så kan jag verkligen inte rekommendera det tyvärr.

Har avinstallerat mitt ex och kommer aldrig igen köpa ett spel från cod serien.
Mer obalans i ett spel får man lete efter.

Väntar på min Battlefield 4 ex från Dustin.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från PC-versionen!

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Nej infinity ward verkar inte som de bryr sig längre om pc verisionen

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte köpa Ghosts efter all negativ kritik och jag trivs ännu riktigt bra med att spela BO2.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

CoD2 & CoD4 var det bästa som hände CoD-serien.
Allt efter CoD4 har bara varit totalt skräp, då de valde att lägga allt fokus på konsollerna..

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xay0r:

CoD2 & CoD4 var det bästa som hände CoD-serien.
Allt efter CoD4 har bara varit totalt skräp, då de valde att lägga allt fokus på konsollerna..

Tyckte personligen mest om WaW ^^. Men det var ju iofs i princip CoD4 fast WW2.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Skrivet av Xay0r:

CoD2 & CoD4 var det bästa som hände CoD-serien.
Allt efter CoD4 har bara varit totalt skräp, då de valde att lägga allt fokus på konsollerna..

MW2 var och är fortfarande enligt mig en bra pc-port. Jag tror jag möljde in 400 timmar i det spelet i mina ungdomsår.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Gillar du sniper känns det som att Ghosts är det med snipervänliga CoD hittills. Har du ingen brådis, vänta några dagar tills div. buggar styrts upp.

Din dator bör ha kräm nog att maxa det, annars får du en grafikupplevelse som närmast kan liknas vid en karatefylla

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

CoD kör man på konsoll och BF på PC, så är det bara

Permalänk
Medlem

Bryr du dig om grafik sägs Ghosts vara sjukt fult även med maxad grafik. Har dock inte sett det själv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Black ops II zombies tycker jag var och är fortfarande riktigt roligt på PC. Multiplayern i Black Ops var bra också. Men CoD blir mer och mer att mata ut pengar från folk. Kolla t.ex. på grafiken, det har typ inte hänt något på flera år, istället gör de map-packs för att tjäna mer pengar.

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk

jag köper deffinitivt inte det. har haft alla cod men denna hoppade jag över. framförallt för att det är infinty ward...... håll er borta! lyssna på totalbisquit

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrunkenMonkey:

jag köper deffinitivt inte det. har haft alla cod men denna hoppade jag över. framförallt för att det är infinty ward...... håll er borta! lyssna på totalbisquit

Jag har alla COD spelen inklusive ghost. Har plöjjt massvis med COD och ghost är sån skitupplevelse, stutters och hack gjorde att jag avinstallerade spelet. Är mycket missnöjd.

Permalänk
Medlem

Ja, CoD serien är de bästa FPS spelen genom tiderna. Detta kan vi se på försäljningen samt spelstilen som denna fantastiska speltitel bidrar med.

Det tar mindre än 2 minuter att komma igång med CoD och börja köra. Med Battlefield måste man först vänta på Origin, sedan måste man vänta på Battlelog, sedan måste man få ett par errors och failed server join attempts, sedan sitter man i loading screen ett tag och sist men inte minst så kan man spela. En sådär 20 minuter efter att man velat börja.

Hej Psych, Logan från Oslo här! Träffade dig på MLG förra året, synd att ni kom 2:a...

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Skrivet av Xelithium:

Ja, CoD serien är de bästa FPS spelen genom tiderna. Detta kan vi se på försäljningen samt spelstilen som denna fantastiska speltitel bidrar med.

Det tar mindre än 2 minuter att komma igång med CoD och börja köra. Med Battlefield måste man först vänta på Origin, sedan måste man vänta på Battlelog, sedan måste man få ett par errors och failed server join attempts, sedan sitter man i loading screen ett tag och sist men inte minst så kan man spela. En sådär 20 minuter efter att man velat börja.

Inte alls någon överdrift, går du in på battlelog och ansluter till en server när du inte har Origin igång så tar det 1-2 sekunder att starta upp det, ytterligare 5 sekunder för att få upp loading screenen. Sen är det en fråga om prestanda när det gäller laddningstid i loading screen. Max 1,5 minut.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-ghosts Userscore är det som räknas, tvärtemot dom korrupta recensenterna.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-ghosts Userscore är det som räknas, tvärtemot dom korrupta recensenterna.

Nej. Det är bara haters som är dåliga på FPS spel. Jag förstår att man klagar när man har 2K/D i CoD.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-ghosts Userscore är det som räknas, tvärtemot dom korrupta recensenterna.

HAHHAHAHHAH 10/10?
wat......................
master work?
h*n har nog inte spelat pc verisionen än iaf

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

HAHHAHAHHAH 10/10?
wat......................
master work?
h*n har nog inte spelat pc verisionen än iaf

Bara för att du har problem med PC versionen så innebär det inte att alla andra har det. Riktigt bra spel!

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Bara för att du har problem med PC versionen så innebär det inte att alla andra har det. Riktigt bra spel!

nej men 9/10 personer har de...

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xelithium:

Bara för att du har problem med PC versionen så innebär det inte att alla andra har det. Riktigt bra spel!

Nu behöver du inte quota alla som tycker olika och varje gång påpeka att du tycker det är bra...
Går inte att ändra FOV eller sensen va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Nu behöver du inte quota alla som tycker olika och varje gång påpeka att du tycker det är bra...
Går inte att ändra FOV eller sensen va?

Går att ändra med tredjeparts program. Jag skyddar mitt favorit spel i hela världen för att ni behandlar den orättvist. BF3 launch var fail, BF4 launch var fail. I CoD har vi fantastisk hitreg och perfekta servrar.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Går att ändra med tredjeparts program. Jag skyddar mitt favorit spel i hela världen för att ni behandlar den orättvist. BF3 launch var fail, BF4 launch var fail. I CoD har vi fantastisk hitreg och perfekta servrar.

men cod är VÄLDIGT dåligt optimerat, med min setup så låser den sig i 30 fps!
Bf4 var en fail i launchen men fortfarande bättre optimerat vilket är bättre, bättre grafik. spelet går att köra på PC iaf

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xelithium:

Går att ändra med tredjeparts program. Jag skyddar mitt favorit spel i hela världen för att ni behandlar den orättvist. BF3 launch var fail, BF4 launch var fail. I CoD har vi fantastisk hitreg och perfekta servrar.

Men ett spel som är lika krävande som BF4 men påminner om 1.6 rent grafiskt och som du säger, kräver tredjepartsprogram för att få det smått spelbart. Finns inte ens fordon i spelet va? Bulletdrop på avstånd?

Permalänk
Skrivet av Xelithium:

Går att ändra med tredjeparts program. Jag skyddar mitt favorit spel i hela världen för att ni behandlar den orättvist. BF3 launch var fail, BF4 launch var fail. I CoD har vi fantastisk hitreg och perfekta servrar.

Titta på TotalBiscuits video och kom tillbaka senare. Du kan inte köra Crossfire eller SLI, du får 40(!) fps med ett Titan, ingen FoV slider, en slider för volym, inga volympresets, spelet som ut som skit och det är samma spel som MW3.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Bara för att du har problem med PC versionen så innebär det inte att alla andra har det. Riktigt bra spel!

Ja det är ju ingen tvekan om vilken sida du är på. Men 65 i fov, 90 fps lock, massor av blinkande texturer i sli, 6 GB RAM requirements lol, inga dedicated servers är inte ett PC spel för mig.

Men bra att du är nöjd.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5