Behöver hjälp med Intel HD 4000

Permalänk

Behöver hjälp med Intel HD 4000

Hejsan SweClockers!

NOTE: Var snälla och läs hela texten innan ni svarar, tack

De sista månaderna har jag sparat pengar och köpt delar, igår kom dom sista delarna och när jag hade installerat alla delar, drivrutiner och programvara så letade jag efter Intel HD 4000 men hittade den inte någonstans
Så när jag försöker installera drivrutinen får jag detta meddelande:
"This computer does not meet the minimum requirements for installing this software"
Drivrutinen jag försöker installera
Kan någon förklara det här?
Alltså, Intel HD 4000 finns inte i Device Manager eller i msinfo32.
Jag har installerat alla drivrutiner med Drivermax, (Jag har ett Premium account) Men Drivermax hittar den inte heller...
I Drivermax finns det en funktion som heter: "Identify unknown hardware" så jag provade med det men tyvärr med inget resultat.
Just nu använder jag en väldigt gammal GPU som jag har plockat från en gammal dator.

Ps. I BIOS så finns det en funktion som heter iGPU men om jag slår igång den så får jag ingen bild och blir jag tvungen at resetta min BIOS.

Specs:
Windows 7 Home Premium 64 bit
Asus P8Z77-V Deluxe
Intel Core i7 3770k 3.50GHz
Intel HD 4000
1TB HDD
250GB SSD
8GB DDR3 RAM

Så... Jag behöver hjälp ganska fort.

Tack i förväg

Ha det bra
//Samuel

Permalänk

Ursäkta att jag klampar in i tråden, men jag har exakt samma problem och det skulle vara intressant om någon som är mera kunnig på området kunde komma med förslag på vad som står på. Jag har två datorer som är ganska exakt likadana och på den ena så finns Intelgrafiken liksom på plats och det är bara att plugga i en HDMI- eller DVI-kabel så fungerar det. På den andra så finns inte Intelgrafiken alls i enhetshanteraren.

Permalänk
Medlem

Har du ett grafikkort i datorn så kan du inte installera drivrutinen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jaha det tipset tackar vi för och nu provade jag just att även fysiskt plocka bort grafikkortet och då fungerar det ju alla tiders och windows sökte själv reda på Inteldrivrutinen för grafikdelen. Hoppas det nu även löser sig för Dig, simon253.

Permalänk
Skrivet av TordaTorda1971:

Jaha det tipset tackar vi för och nu provade jag just att även fysiskt plocka bort grafikkortet och då fungerar det ju alla tiders och windows sökte själv reda på Inteldrivrutinen för grafikdelen. Hoppas det nu även löser sig för Dig, simon253.

Men hur fick du bild om du fysiskt plockade bort grafikkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Man kopplar i moderskivan, det är där som Intel grafiken ligger.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av WongFeiHung:

Man kopplar i moderskivan, det är där som Intel grafiken ligger.

Wait what?

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuel6545:

Wait what?

Du stoppar in skärmen i uttaget på bilden: http://www.techsweden.org/article_images/WBL8/moderkort_utgan...

Edit: Motsvarande på ditt moderkort vill säga.

Permalänk
Medlem

HD4000 avaktiveras av moderkortet om du stoppar i ett grafikkort.
Har du ett grafikkort så plocka ur det och sätt i skärmsladden i moderkortets grafikutgångar istället.
MEN, ifall du har planerat att ha kvar grafikkortet så behöver du ju inte ha HD4000-drivrutiner?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av TordaTorda1971:

Jaha det tipset tackar vi för och nu provade jag just att även fysiskt plocka bort grafikkortet och då fungerar det ju alla tiders och windows sökte själv reda på Inteldrivrutinen för grafikdelen. Hoppas det nu även löser sig för Dig, simon253.

Ehh jag har svårt att se om du är sakastisk eller seriös.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Låt mig förklara...

När jag inte har i något annat PCI-Grafikkort så får jag ingen bild och står det "No signal".
(Även fast jag har konfigurerat i bios att jag vill använda iGPU så står det "No signal"
När jag har i något annat Grafikkort, då funkar det.

Jag vill inte ha kvar det grafikkortet för att det är jättegammalt och jag får redan framedrops när jag flyttar runt ett fönster.

Permalänk

Jag har löst problemet!

Jag plockade bort det gamla grafikkortet och startade sen om datorn.
Sen så styrde jag datorn med TeamViewer från min telefon och då kunde jag installera drivrutinen.

Iaf. Tack för er hjälp och ha en bra dag