Permalänk

Faxa till Iran?

Hej Alla!

har försökt förjäves med alla programm och diversie sidor som skall vara gratis men i slutända är pengar pengar pengar dem vill ha av en!!!
Vet någon av er hur man kan skicka ett brev gratis till iran med fax???
jag har försökt med dators egen fax men jag har ingen modem tydligen och jag har också försökt med mobil appar men inte lyckats heller där?

kan någon hjälpa till?

Permalänk
Avstängd

Om det nu är så viktigt är det väl enklast att hosta upp lite pengar då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Kan man faxa utan fax?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Kan man faxa utan fax?

ja de går!
teknik är framåt!

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Om det nu är så viktigt är det väl enklast att hosta upp lite pengar då?

Skickades från m.sweclockers.com

så de verkar inte att ni har någon aning?

Permalänk
Medlem

Be nån med fax att dra iväg det? Kan väl inte kosta mer en några kronor?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skrivet av drotz2000:

Be nån med fax att dra iväg det? Kan väl inte kosta mer en några kronor?

ok!
men behöver man verkligen någon modem som mocrosoft säger för att skicka iväg en fax? eller är de fel på datorn?

Permalänk
Medlem

krävs ju att motagaren har en faxapparat som kan mottaga brevet.
annars är det postkontoret som har en faxapparat du oftast kan lånamot en liten provision.
men sålänge du har deras faxnummer är det chill.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Skrivet av Nbwu:

krävs ju att motagaren har en faxapparat som kan mottaga brevet.
annars är det postkontoret som har en faxapparat du oftast kan lånamot en liten provision.
men sålänge du har deras faxnummer är det chill.

jo så är de!
jag har en faxnummer till iran, men behövs de verkligen en modem för att skicka iväg en fax brev?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

jo så är de!
jag har en faxnummer till iran, men behövs de verkligen en modem för att skicka iväg en fax brev?

Ja fax har en speciell kod som skickas som ljudkoder..Ring upp ett fax nummer med vanlig telefon så förstår du vad jag menar hehe

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av jonas198912:

jo så är de!
jag har en faxnummer till iran, men behövs de verkligen en modem för att skicka iväg en fax brev?

Eftersom fax skickas med hjälp av telenätet måste du kunna koppla enheten som ska skicka faxet till telenätet. Då behöver du ett telemodem...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Sist jag faxade något, vilket var många år sedan, vill jag minnas att det kostade typ 3 kr på postkontoret och det känns ju inte direkt som någon monstersumma så rekommenderar den lösningen. Kanske är dyrare om man ska faxa till utlandet dock?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Eftersom fax skickas med hjälp av telenätet måste du kunna koppla enheten som ska skicka faxet till telenätet. Då behöver du ett telemodem...

jag har tele2 modem som man sätter in som usb i datorn, kan man skicka med den?

Permalänk
Medlem

Gick att välja fax i min förra telefon (dvs under skicka som fanns det fax, sms, mms, email).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

nepp, troligen inte, men gå till ett postkontor, pröjsa typ 5 spänn tryck in nummret och skicka brevet?

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Gick att välja fax i min förra telefon (dvs under skicka som fanns det fax, sms, mms, email).

och vilken telfon sort var de+
hade du någon app?

Permalänk
Skrivet av jonas198912:

och vilken telfon sort var de+
hade du någon app?

Skulle gissa på en Sony Eriksson, hade nämligen också det på min.
Det var bara min förr,förra....

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Kan du inte skicka ett email? Annars så skulle jag gå till närmaste postkontor, kostar under en 10 att skicka ett fax

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

ja de går!
teknik är framåt!

Fax är dock ingen teknik som utvecklas längre, utan snarare avvecklas mer och mer.

Skrivet av jonas198912:

ok!
men behöver man verkligen någon modem som mocrosoft säger för att skicka iväg en fax? eller är de fel på datorn?

Ja du behöver ett modem, nej det är inte fel på datorn.

Skrivet av jonas198912:

jag har tele2 modem som man sätter in som usb i datorn, kan man skicka med den?

Det du har är antagligen ett Mobilt bredbandsmodem, vad du behöver är ett gammalt hederligt modem som ansluts till ett telefonjack i väggen.

Som sagts tidigare, gå till ett postkontor och se om dom kan hjälpa dig, annars kan du köpa en egen fax om du behöver faxa ofta/mycket.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Idag telefax, igår morse.

Bibliotek kan ofta skicka fax. Det kan du testa också.
Du skriver inte var du bor men såhär ser det ut i stockholm:

https://biblioteket.stockholm.se/bibliotek/service/Fax

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

fan gör det på jobbet

Visa signatur

http://hwbot.org/team/harder_faster_benchmarks/
mountain mods extended ascension,asus z9pe-d8,2xE5-2665 OC 2,65ghz,evga supernova 1000w,corsair ax1200i,4way 780 classified OC 1275mhz stock mem,dominator 32gb 1600mhz cl6 6-6-6-17,2x vertex3 120gb raid0,headphones dt990 250ohm
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/hah0pi-5.png[/img]

Permalänk

kan någon göra de för mig här+

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

kan någon göra de för mig här+

Vad är problemet? Gå till ett postkontor eller bibliotek.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Men herre jösses, ska vi äta maten åt dig också? Masa ner dig till posten och betala några kronor så är problemet löst!

Permalänk

jag vill att ni hjäpler mig och gör det?
om någon vill?

Permalänk

Kostar säkert mer än ett par kronor med fax till Iran, teletaxan till fast-tele är 5 gånger högre till Iran än inom EU. Frågan är varför någon här skulle utföra en sån tjänst åt en random användare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

jag vill att ni hjäpler mig och gör det?
om någon vill?

Varför använder du inte E-Post? Scanna pappret/papprena och skicka med epost.

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Vad är det du ska faxa till Iran?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas198912:

jag vill att ni hjäpler mig och gör det?
om någon vill?

kan du inte ens gå till posten själv?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Postkontor existerar inte sedan mer än tio år tillbaka.

Faxa kan du göra på många sett, men fax går över vanliga POTS på gamla telenätet i slutändan. Det finns internettjänster som agerar gateway. Du kan dock använda vissa IP-telefonitjänster med stöd för T.38 tillsammans med en gammal fysisk fax eller faxmodem. Enklast är att låna någonstans istället. Sen ja många äldre mobiler går att använda som fax-modem om du ansluter de till datorn. Skaffar du modem måste du ansluta de till telenätet.