En totalflopp på metacritic haha

Permalänk
Medlem

En totalflopp på metacritic haha

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-ghosts

över 1000 ratings och spelet har ynka 1.6 average är det ju inget annat än katastrof.... baserat på vad man läser hur kasst multi delen funkar lagg, krascher osv så vill man ju inte ens ha detta spelet gratis.. var längesen multin var rolig sen modern warfare 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-ghosts

över 1000 ratings och spelet har ynka 1.6 average är det ju inget annat än katastrof.... baserat på vad man läser hur kasst multi delen funkar lagg, krascher osv så vill man ju inte ens ha detta spelet gratis.. var längesen multin var rolig sen modern warfare 4

Metacritic user scores är dock en extremt dålig källa, väldigt vanligt med marketing och contra-marketing krig där, där ett antal 100 "pers" ger något 0 och ett antal 100 "pers" ger det 10.
Spel som stör någon kan råka ut för att den sitter och medvetet vill sänka ett spel för att något buggade eller den fuska och blev bannad och är 14 eller så

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

User score är inte mycket att gå efter.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Activision skrattar hela vägen till banken.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

håller med andra om att user score inte är så mycket att gå efter, t.ex dues ex har en 0 / 10 pga "dålig grafik" men på ett genomsnitt är det i alla fall en fingervisning på vad majoriteten tycker om spelet.

så även om det är user score skulle jag absolut akta mig om ett spel hade under 4-5 / 10.

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Fick ju även lågt på IGN utav medlemmar http://www.ign.com/games/call-of-duty-ghosts/pc-126764

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem

Alltså som andra har sagt: att lita på metacritic är bland det dummaste man kan göra. Många spel som är bra spel (kanske inte toppklass men fortfarande bra) kan ju få väldigt låg score för att dom inte är bättre än NR 1 som hade 89+2389023489089020 mer i budget typ (stor överdrift ja, men inte så långt borta från verkligheten). Skaffa en egen uppfattning och kolla efter bättre källor..recensenter på youtube eller på vanliga recensentsidor är bättre källor än metacritic.

COD: GHOST är förmodligen bättre än 1.6 i score, spelet kanske inte är bra, men knappast det sämsta spel som släpps någonsin på denna jord. (jag vet inte detta själv då jag inte har spelat COD sedan COD 4

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Moderator
Forumledare

Userscore ser jag som en digital betygsättning gjord av personer med medelålder på runt 12 år.
Antingen ger folk en 0:a eller en 10:a

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Lägger de i min korg "who gives a shit".

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

det är inte helt utan anledning det fått så lågt, lixom ingen rök utan eld, klart sämsta cod spelet som gjort och kommer göras...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Jag förstår inte problemet. Jag har spelat 42 timmar nu. Mitt spel har kraschat 1 eller 2 gånger. Försök jämföra det med Battlefield 4. Där får man 42 krascher på 1 eller 2 timmar.
Sen Meta Score är som så många redan sagt totalt nonsens som småungar sitter och trycker på, eller som företag sänder ut bots för att rösta upp eller ner ett spel. Totalt opålitligt.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Man kan tycka vad man vill om user ratings men det är nog ingen tillfällighet att det ser ut som det gör. Jag hade i alla fall förväntningar på en större förnylese i samband med next gen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Man kan tycka vad man vill om user ratings men det är nog ingen tillfällighet att det ser ut som det gör. Jag hade i alla fall förväntningar på en större förnylese i samband med next gen.

det finns mer förändring, den finns på next gen. Vi som spelar på PC är inte next gen. Det är det som många verkar ha svårt att fatta.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

det finns mer förändring, den finns på next gen. Vi som spelar på PC är inte next gen. Det är det som många verkar ha svårt att fatta.

PC är rent generellt BRA mycket bättre än det skräp som kallas för next-gen konsollerna...

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Jag förstår inte problemet. Jag har spelat 42 timmar nu. Mitt spel har kraschat 1 eller 2 gånger. Försök jämföra det med Battlefield 4. Där får man 42 krascher på 1 eller 2 timmar.
Sen Meta Score är som så många redan sagt totalt nonsens som småungar sitter och trycker på, eller som företag sänder ut bots för att rösta upp eller ner ett spel. Totalt opålitligt.

Jag har spelat i 16timmar och fått en krasch, känns värt det med tanke på hur mycket bättre jag anser Bf4 vara över COD Ghost

Permalänk
Skrivet av mudzi:

Jag har spelat i 16timmar och fått en krasch, känns värt det med tanke på hur mycket bättre jag anser Bf4 vara över COD Ghost

Om du bara har fått en krasch på BF4 på 16h, är du extremt ensam om det, är jag rädd. Har inte sett ett lika buggigt spel som BF4 på länge. Betan var stabilare :/

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Om du bara har fått en krasch på BF4 på 16h, är du extremt ensam om det, är jag rädd. Har inte sett ett lika buggigt spel som BF4 på länge. Betan var stabilare :/

Jag har 71 spelade timmar, tror jag har 3 krascher över all den tiden. (BF4)
Tror många har en ok upplevelse, de flesta som skriver är ju som alltid de som har problem.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Någon som tar Metacritic seriöst. Hahahaha.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Finlandssvensken:

det finns mer förändring, den finns på next gen. Vi som spelar på PC är inte next gen. Det är det som många verkar ha svårt att fatta.

Haha, what?

"Next gen" konsoller är 2+ generationer bak i PC världen, vad yrar du om?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Finlandssvensken:

Om du bara har fått en krasch på BF4 på 16h, är du extremt ensam om det, är jag rädd. Har inte sett ett lika buggigt spel som BF4 på länge. Betan var stabilare :/

Spelat BF4 åtta timmar idag. Inte en enda krasch, varken server eller klient.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Finlandssvensken:

Jag förstår inte problemet. Jag har spelat 42 timmar nu. Mitt spel har kraschat 1 eller 2 gånger. Försök jämföra det med Battlefield 4. Där får man 42 krascher på 1 eller 2 timmar.

Jag förstår inte problemet. Jag har spelat 42 timmar nu. Mitt spel har kraschat 1 eller 2 gånger. Försök jämföra det med GHOST. Där får man 42 krascher på 1 eller 2 timmar.

Skrivet av Finlandssvensken:

det finns mer förändring, den finns på next gen. Vi som spelar på PC är inte next gen. Det är det som många verkar ha svårt att fatta.

Förstår att det kan vara svårt att vara en förvirrad ibland men nu får du väl ändå skärpa dig

Skrivet av Finlandssvensken:

Om du bara har fått en krasch på BF4 på 16h, är du extremt ensam om det, är jag rädd. Har inte sett ett lika buggigt spel som BF4 på länge.

Om du bara har fått en krasch på GHOST på 16h, är du extremt ensam om det, är jag rädd. Har inte sett ett lika buggigt spel som GHOST på länge.

Seriöst dock, tror du helt seriöst att han är extremt ensam om det?

Jag vet något som är ensamt dock, det är GHOST i min lista

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Haha, what?

"Next gen" konsoller är 2+ generationer bak i PC världen, vad yrar du om?

Det han yrar om är att Activision skiter helt när det kommer till PC. Porten görs bara för att finnas och låta stackars barn bli påverkade att köpa spelet.

Cal Of Duty har tappat sin charm sen Modern Warfare 1.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Jag har 71 spelade timmar, tror jag har 3 krascher över all den tiden. (BF4)
Tror många har en ok upplevelse, de flesta som skriver är ju som alltid de som har problem.

Skrivet av Allexz:

Haha, what?

"Next gen" konsoller är 2+ generationer bak i PC världen, vad yrar du om?

2+ generationer var ju ett roligt uttryck. Jag förstår att nVidia och AMD släppt en ny serie sedan konsollerna byggdes, mycket mer än så är det inte.

Skrivet av olog-hai:

Spelat BF4 åtta timmar idag. Inte en enda krasch, varken server eller klient.

Jag vet inte vad ni gör annorlunda, mitt kraschar konstant. Jag får spela i max 2 minuter, om jag kommer in på en server, d.v.s. Min erfarenhet av BF4 är verkligen inte nådig. Betan var 100 gånger stabilare för mig.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Jag vet inte vad ni gör annorlunda, mitt kraschar konstant. Jag får spela i max 2 minuter, om jag kommer in på en server, d.v.s. Min erfarenhet av BF4 är verkligen inte nådig. Betan var 100 gånger stabilare för mig.

Har du testat längre inställningar? Kolla VRAM, RAM usage? kolla GPU/CPU load/temps m.m?

Hört att vissa har haft problem med t.ex. att BF4 äter RAM extremt vilket kanske märks om man har otur eller mycket annat i det? Kan vara att VRAM tar slut och BF4 hanterar det dåligt?

En mod borde nog bryta ut BF4 snacket till en ny tråd i BF4 delen kanske?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Har du testat längre inställningar? Kolla VRAM, RAM usage? kolla GPU/CPU load/temps m.m?

Hört att vissa har haft problem med t.ex. att BF4 äter RAM extremt vilket kanske märks om man har otur eller mycket annat i det? Kan vara att VRAM tar slut och BF4 hanterar det dåligt?

En mod borde nog bryta ut BF4 snacket till en ny tråd i BF4 delen kanske?

Det borde inte vara det som det handlar om, utan det är helt enkelt att servrarna är instabila. Jag är långt ifrån den enda med samma problem om man kollar Twitter, Reddit etc.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-ghosts

över 1000 ratings och spelet har ynka 1.6 average är det ju inget annat än katastrof.... baserat på vad man läser hur kasst multi delen funkar lagg, krascher osv så vill man ju inte ens ha detta spelet gratis.. var längesen multin var rolig sen modern warfare 4

Köpte det på release, har spelat x antal timmar... inte en enda krasch inte ett enda lagg såååå ja vet inte hur trovärdigt det är, däremot ser man miljontals gnäll topics om bf4, men vad vet jag... har ej provat bf och tänker ej göra heller

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

det finns mer förändring, den finns på next gen. Vi som spelar på PC är inte next gen. Det är det som många verkar ha svårt att fatta.

Förändringen till Ghosts kommer bli precis vad på next gen? mer folk på mapsen, sen då?? Jag är uppriktigt nyfiken..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Finlandssvensken:

2+ generationer var ju ett roligt uttryck. Jag förstår att nVidia och AMD släppt en ny serie sedan konsollerna byggdes, mycket mer än så är det inte.

Bland annat så presterar ju processorn sämre än en första generationens Bulldozer CPU med åtta kärnor, sedan så motsvarar väl grafikkortet något i stil med HD 7850 beroende på vilken konsol man tittar på. Vad är det vi på PC inte får som de med PS4/Xbone får, förutom de exklusiva spelen då?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Någon som tar Metacritic seriöst. Hahahaha.

Lite så jag också kände...

Sen tycker jag för övrigt synd om alla som har såna enorma problem med både BF4 och Ghosts (eller något utav dem).

Har hittills inte fått något utav spelen att krascha.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Förändringen till Ghosts kommer bli precis vad på next gen? mer folk på mapsen, sen då?? Jag är uppriktigt nyfiken..

Skrivet av MSIOCGenie:

Bland annat så presterar ju processorn sämre än en första generationens Bulldozer CPU med åtta kärnor, sedan så motsvarar väl grafikkortet något i stil med HD 7850 beroende på vilken konsol man tittar på. Vad är det vi på PC inte får som de med PS4/Xbone får, förutom de exklusiva spelen då?

Ni kommer att trycka ner mig tills ni har rätt, så ha rätt ni. Ni vet ju tydligen bäst

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube