Köpte COD:Ghost och kan inte spela det.

Permalänk
Medlem

Köpte COD:Ghost och kan inte spela det.

Ja, jag var och köpte det på Game idag(till dator) och när jag hade installerat det och skulle starta det så kom det upp ett meddelande. "Fatal Error" och så stod det nåt om att jag inte har nog RAM för att spela detta. Tydligen så behöver man 6GB, jag har 4GB. Självklart så är det mitt fel att jag inte tog reda på det men jag blir lite irriterad. Varför behövs det så mycket RAM? Säkert 1/3 av PC-spelare har under 6GB, jag tycker det bara är dumt. Betalade 550kr för spelet och det är ju på Steam så jag kan inte sälja det eftersom jag fick en engångskod. Finns det, eller tror ni att det kommer komma, nån sorts bypass till det? Känns lite surt. Kanske IW släpper nån patch som gör det möjligt för dom under 6GB att spela? Och jag, jag vet att många anser att 6GB är ju jättelite och att jag borde ha kollat före jag köpte det. Tilll mitt försvar så hade jag inte haft tillgång till en dator på ett tag men ändå.

Permalänk

Du kan ju inte göra så mycket annat än att köpa ett minne, sen skadar det aldrig med mycket minne.

Att spelet kräver 6GB är ju verkligen helt otroligt och jag kan inte förstå varför ett spel med sådan grafik ska behöva så mycket minne. Man kan ju jämföra med BF4 som jag är rätt så säker på att det krävs 4GB.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Det är väl en hyfsat bra uppgradering om du skaffar typ 8GB, kostar inte jätte mycket och finns ju inget negativt med det.. Du kan hitta till et bra pris här på marknaden, det gjorde jag till mina 16GB som jag sitter på nu! betalade 43:-/GB

Permalänk
Medlem

Finns custom launcher för att komma förbi det

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

Finns custom launcher för att komma förbi det

Hur då?, har en kompis som gärna vill veta.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

De är lugnt, du missar inget ändå

Permalänk
Medlem

Det är för att det ska se ut som att dem har gjort något nytt med motorn / grafiken.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

Hur då?, har en kompis som gärna vill veta.

En polare sa det till mig för vi satt o snacka skit om det. Ingen om var man kan skaffa det, antagligen något som VAC kommer hitta fram iaf.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av AconHD:

Ja, jag var och köpte det på Game idag(till dator) och när jag hade installerat det och skulle starta det så kom det upp ett meddelande. "Fatal Error" och så stod det nåt om att jag inte har nog RAM för att spela detta. Tydligen så behöver man 6GB, jag har 4GB. Självklart så är det mitt fel att jag inte tog reda på det men jag blir lite irriterad. Varför behövs det så mycket RAM? Säkert 1/3 av PC-spelare har under 6GB, jag tycker det bara är dumt. Betalade 550kr för spelet och det är ju på Steam så jag kan inte sälja det eftersom jag fick en engångskod. Finns det, eller tror ni att det kommer komma, nån sorts bypass till det? Känns lite surt. Kanske IW släpper nån patch som gör det möjligt för dom under 6GB att spela? Och jag, jag vet att många anser att 6GB är ju jättelite och att jag borde ha kollat före jag köpte det. Tilll mitt försvar så hade jag inte haft tillgång till en dator på ett tag men ändå.

http://www.cinemablend.com/games/Call-Duty-Ghosts-6GB-RAM-Req...

"it's kind of a huge pile of bullcrap that Infinity Ward would pull something like this. It's either a showcase of trying to up-sell the game's next-generation status by forcing the requirement of higher system specifications or just a sign of lazy porting. "

Permalänk
Medlem

Hände mig med.. Satt redo kl 00:00 i måndags med kompisar i Skype, installerar first time setup osv.. Sen kommer detta upp. Började gråta och gick o la mig. Dagen efter skulle jag byta plats på mina stickor eftersom jag har 2x4GB (8GB) RAM men kan endast använda 3,96 GB.. Allting slutade med att jag imorgon ska köpa nytt RAM.. Och har fortfarande inte fått testa spelet!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ebbz:

Hände mig med.. Satt redo kl 00:00 i måndags med kompisar i Skype, installerar first time setup osv.. Sen kommer detta upp. Började gråta och gick o la mig. Dagen efter skulle jag byta plats på mina stickor eftersom jag har 2x4GB (8GB) RAM men kan endast använda 3,96 GB.. Allting slutade med att jag imorgon ska köpa nytt RAM.. Och har fortfarande inte fått testa spelet!!!!

Det där beror ju dock på att du har 32-bit OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Det där beror ju dock på att du har 32-bit OS.

Jag trodde också det men sedan kollade jag personens tidigare inlägg och det verkar vara något knas med ena minnestickan..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vem sitter med 4gb ram 2013 i en speldator då? Herregud.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Vem sitter med 4gb ram 2013 i en speldator då? Herregud.

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt många som inte ser sig behöva ha allting på max när de spelar. Känner många som har sämre datorer men som gillar att spela CoD, så tycker att detta var kasst gjort.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Vem sitter med 4gb ram 2013 i en speldator då? Herregud.

Skickades från m.sweclockers.com

4GB räcker till alla spel jag stött på förutom nyutsläppta BF4, och nu då Cod Ghost. Eftersom jag inte spelar några av de spelen så lider jag ingenting. Det är däremot löjligt med dessa gamers som köper 16GB ram till sin speldator, hoppas de fick det billigt för det är fullkomligt onödigt(till spel).

ONT: Enligt rykten från en kompis så används max 3GB av dessa 6GB som krävs. Resten reserveras och används till ingenting. Syftet med detta är att 32bit-fuskprogram inte ska fungera. Jag har dock ingen aning om detta stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Vem sitter med 4gb ram 2013 i en speldator då? Herregud.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi som har barn, familj och hus..
Tyvärr räcker inte alltid pengarna till att uppgradera flera speldatorer med det senaste.
Det är mid range som gäller.

Därav gör helt enkelt spelbolagen lite fel.
Medelsvenssons måste kunna köpa de senaste spelen och få dem att flyta
Hyfsat utan att investera hur mycket som helst. Annars dör pc spel marknaden till förmån för konsoll.

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty76:

Vi som har barn, familj och hus..
Tyvärr räcker inte alltid pengarna till att uppgradera flera speldatorer med det senaste.
Det är mid range som gäller.

Därav gör helt enkelt spelbolagen lite fel.
Medelsvenssons måste kunna köpa de senaste spelen och få dem att flyta
Hyfsat utan att investera hur mycket som helst. Annars dör pc spel marknaden till förmån för konsoll.

Har med famil och barn och hund och div, är en verkstadsarbetare och min sambo går hemma och är mammaledig med knaper lön.
Just nu är rampriserna höga, men för bara några månader sen kostade 8 gb ram 4-500 kr? Ett grafikkort är löjligt mycket dyrare i sammanhanget.

Dom rekommenderar väl 8gb ram för windows 7/8 om jag inte minns fel? 4gb ram ÄR för lite helt enkelt. Det är ju bara att gilla läget lite och inte skrika på spelbolagen. Windows använder 1.5gb ram as we speak och jag har EN flik öppen i chrome.

Ram minne är knappast någon dyr vara, kolla begagnat marknaden.

Folk kräver ju att spelen blir snyggare och har större banor osv osv.. Det ökar ju även systemkraven. Annars skulle ju hårdvaru-utvecklingen även den stanna av om alla klarade sig på 4gb ram, en i3 processor och ett 560ti i 8 år.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeckarN:

Väldigt många som inte ser sig behöva ha allting på max när de spelar. Känner många som har sämre datorer men som gillar att spela CoD, så tycker att detta var kasst gjort.

Så det är kasst gjort att utvecklingen går framåt och dom kräver högre systemkrav? Samtidigt klagar folk på att spelet ser likadant ut och att dom inte bygger en ny motor med den snyggaste grafiken i världen. Logiskt..

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Så det är kasst gjort att utvecklingen går framåt och dom kräver högre systemkrav? Samtidigt klagar folk på att spelet ser likadant ut och att dom inte bygger en ny motor med den snyggaste grafiken i världen. Logiskt..

Det är ju grejen, spelet ser inte bättre ut.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeckarN:

Det är ju grejen, spelet ser inte bättre ut.

Men överlag, jag menar det är 2013.. Man kan ju inte skrika rätt ut när ett spel kräver 8gb ram. Det är knappast orimligt idag.
4 gb ram har jag inte haft så länge jag kan minnas bakåt i någon maskin. Just sayin!

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty76:

Vi som har barn, familj och hus..
Tyvärr räcker inte alltid pengarna till att uppgradera flera speldatorer med det senaste.
Det är mid range som gäller.

Därav gör helt enkelt spelbolagen lite fel.
Medelsvenssons måste kunna köpa de senaste spelen och få dem att flyta
Hyfsat utan att investera hur mycket som helst. Annars dör pc spel marknaden till förmån för konsoll.

Så sablarns sant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty76:

Vi som har barn, familj och hus..
Tyvärr räcker inte alltid pengarna till att uppgradera flera speldatorer med det senaste.
Det är mid range som gäller.

Därav gör helt enkelt spelbolagen lite fel.
Medelsvenssons måste kunna köpa de senaste spelen och få dem att flyta
Hyfsat utan att investera hur mycket som helst. Annars dör pc spel marknaden till förmån för konsoll.

Det var ett otroligt udda resonemang, varför måste det vara så? Speldatorer och spel är lyxkonsumtion och inget annat.

Sen att cod måste ha minst 6 gb är bullcrap.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Det är för att det ska se ut som att dem har gjort något nytt med motorn / grafiken.

Eller hur, det känns nästan som det. Jag har gillat och har spelat alla cod spel tills en ny version kommer. Men ghost blev avinstallerat.

Permalänk
Medlem

stor del av minnet som används är bara tomt. används bara ca 2gb och 4gb är bara tomt. tros vara för att inte aimbots och wallhacks ska funka lika enkelt. dock finns ingen VAC och man kan fuska hur mycket man vill. möte nyss en snubbe med aimbot så verkar inte funka lol

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar bland annat inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Ett annat exempel är att diskussionen för det mesta inte förs framåt av inlägg som enbart innehåller citat eller roliga bilder.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty76:

Vi som har barn, familj och hus..
Tyvärr räcker inte alltid pengarna till att uppgradera flera speldatorer med det senaste.
Det är mid range som gäller.

Därav gör helt enkelt spelbolagen lite fel.
Medelsvenssons måste kunna köpa de senaste spelen och få dem att flyta
Hyfsat utan att investera hur mycket som helst. Annars dör pc spel marknaden till förmån för konsoll.

Stämmer definitivt inte. Detta har pågått sedan 8086-tiden. Det kommer självklart applikationer som är mera och mera krävande hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Stämmer definitivt inte. Detta har pågått sedan 8086-tiden. Det kommer självklart applikationer som är mera och mera krävande hela tiden.

problemet i detta fallet är att cod:ghosts använder upp om det va 2-3gb ram för inget alls, bara skriver tom data som inte används till något, finns flera klipp på tuben om just detta..

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Har för mig att det bara var 64-bitars OS också, ja 6gb är overkill. Men DX-11 kort, bör man ha ett. Enlig steam hw survey sitter tydligen dom flesta på 1gb ram, vilket känns konstigt! http://store.steampowered.com/hwsurvey

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr fantastic:

Har för mig att det bara var 64-bitars OS också, ja 6gb är overkill. Men DX-11 kort, bör man ha ett. Enlig steam hw survey sitter tydligen dom flesta på 1gb ram, vilket känns konstigt! http://store.steampowered.com/hwsurvey

Mac system ram säger dig inget lr?

Windows fliken där under säger att vanligast är 8 gb ram.

Själv förstår jag inte kravet då spelet inte är speciellt vackert men på något vis ändå lyckas äta närmare 4 gb ram av mina 16.

Permalänk
Medlem

det ska vara fixat att man kan spela även om man inte har 6g
Tror iallafall att den uppdaten är släppt

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10